2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Selkein tapa edetä. Eli ic:n vasemmasta päästä klemmarin avaus. Jos on öljyä putkessa, turbossa on vikaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Otin kannen tänään irti ja mittailin mäntien ja sylinterin välystä. Joka pytyssä lukemat oli siinä 0,45-0,50 mm. Paljonko siinä saa olla? Renkaat näytti olevan melkein kiinni eli uusissa ei hirveitä välyksiä juuri ole. Niin ja olihan mäntien asennus niin että nuoli jakopäähän päin? Turbo näyttäs ehjältä kun oljyä eikä mitään öljymäistä paskaa putkissa ollut.

Tarviiko se sit vaan niin paljon sisäänajoa, että renkaat hioutuu enemmän vai mikähän helevetti tossa nyt on. Kansi kans ehjä. Ja tosiaan joka pytyssä on näyttänyt öljy palavan etenkin kierroksilla....tyhjäkäynti savut oikein hyvät.
Saab 9-5 2,0t -1999
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja alajpa »

En tiedä minkälaiset männät / männänrenkaat t7 koneessa on, mutta joissain koneissa männänrenkaat voi laittaa myös väärinpäin ja siitä seuraa öljynkulutusta. Jos koneistamo on koneen kasannut, niin tuskin tämmöistä ongelmaa on.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja suapas »

http://aijaa.com/zh9ihp Tossa wissistä mitat.. Kyllä tuo 0,5 mm on reilusti yläkanttiin..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Männänlaki on aina huomattavasti pienempi nimellismittaa ja voi hyvinkin olla sen puoli milliä välystä. Oikea mittaustapa löytyy varmaan sieltä Wisistä.(näkyi kuvassakin alareunassa ohje)
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ok...männän laesta tuo on mitattu juurikin. Tietysti nyt kun kansi on irti niin pystys heittää uudet männät alakautta kun hintaakin oli renkaineen sen 53 euroa/kpl :D
Saab 9-5 2,0t -1999
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja suapas »

Mittaa pytyt,ennenkuin uusia mäntiä laitat.. Tossa https://aijaa.com/EAxSYV
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitenkäs paljon ehdit ajamaan sillä koneella? Eihän ne männänrenkaat heti sijaudu. Oliko kulutus miten isoa? Onkohan huohottimen takaiskuventtiili ehjä venttiilikopalta kaasuläppäkotelolle menevässä letkussa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ajoa tuli varmaan noin 400-500 km + tyhjäkäynnillä jokunen tunti pitoa. Tuona aikana varmaan pari litraa meni öljyä. Takaiskut katoin läpi ja pitivät kyllä. Mites se tuo männän suunta...eikö ollutkin se nuoli jakopäähän päin?
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miun mielestä mäntien kanssa ei tommosta ongelmaa pitäisi voida tulla. Ahtoputkissa olisi öljyä, jos turbo fuskaa. Jos kerran öljy on mäntien päällä, ei enää tule mitään muuta vaihtoehtoa mieleen, kuin että venttiilivarren kumit on jääneet pois vahingossa!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kyl ne venavarren kumit on paikallaan ja katoin vielä tänään että olinhan varmasti laittanut :D

Eihän se tyhjäkäynnillä savuta mut kierroksilla alkaa heti työntämään savua.
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

suapas kirjoitti:http://aijaa.com/zh9ihp Tossa wissistä mitat.. Kyllä tuo 0,5 mm on reilusti yläkanttiin..
0,056mm oli tuon WIS:n mukaan se maksimivälys. Tosiaan männän välys mitataan sieltä hiukan alempaa. Jos koneistamo on hoonannut pyttyjä liian pitkään? Puolen millin välys ei tarvitsisi enää, kuin muutaman satkun lisää ja voisi laittaa ylikokomännät sinne...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Mertmi kirjoitti:
suapas kirjoitti:http://aijaa.com/zh9ihp Tossa wissistä mitat.. Kyllä tuo 0,5 mm on reilusti yläkanttiin..
0,056mm oli tuon WIS:n mukaan se maksimivälys. Tosiaan männän välys mitataan sieltä hiukan alempaa. Jos koneistamo on hoonannut pyttyjä liian pitkään? Puolen millin välys ei tarvitsisi enää, kuin muutaman satkun lisää ja voisi laittaa ylikokomännät sinne...
Näin on, kannattaa vielä mitata varmaksi ne sylinterit ja tilaa noin 0,03-0.045 väljykselliset männät. Taitaa olla maptunella suoraan meneviä olla myynnissä... Myös "ralli" autoilu varaosa sivut myy kaikenlaisia mäntiä vois löytyä jopa edullisemmat esim: Janicolracing.fi. <--kannattaa soittaa sinne, verkkosivuista ei saa oikein selvää mutta oli ainakin 20sivullista mäntiä eiköhän pitäis löytyä. Nii johan tulee hyvä moottori siitä :saab:
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
juntti
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 16:27

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja juntti »

suapas kirjoitti:Mittaa pytyt,ennenkuin uusia mäntiä laitat.. Tossa https://aijaa.com/EAxSYV
Onkohan tuossa wississä nyt tuo ylikoko 2 ihan oikein...?
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja suapas »

Heh,taitaa olla kirotusvirhe..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin