2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Selkein tapa edetä. Eli ic:n vasemmasta päästä klemmarin avaus. Jos on öljyä putkessa, turbossa on vikaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Otin kannen tänään irti ja mittailin mäntien ja sylinterin välystä. Joka pytyssä lukemat oli siinä 0,45-0,50 mm. Paljonko siinä saa olla? Renkaat näytti olevan melkein kiinni eli uusissa ei hirveitä välyksiä juuri ole. Niin ja olihan mäntien asennus niin että nuoli jakopäähän päin? Turbo näyttäs ehjältä kun oljyä eikä mitään öljymäistä paskaa putkissa ollut.
Tarviiko se sit vaan niin paljon sisäänajoa, että renkaat hioutuu enemmän vai mikähän helevetti tossa nyt on. Kansi kans ehjä. Ja tosiaan joka pytyssä on näyttänyt öljy palavan etenkin kierroksilla....tyhjäkäynti savut oikein hyvät.
Tarviiko se sit vaan niin paljon sisäänajoa, että renkaat hioutuu enemmän vai mikähän helevetti tossa nyt on. Kansi kans ehjä. Ja tosiaan joka pytyssä on näyttänyt öljy palavan etenkin kierroksilla....tyhjäkäynti savut oikein hyvät.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
En tiedä minkälaiset männät / männänrenkaat t7 koneessa on, mutta joissain koneissa männänrenkaat voi laittaa myös väärinpäin ja siitä seuraa öljynkulutusta. Jos koneistamo on koneen kasannut, niin tuskin tämmöistä ongelmaa on.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
http://aijaa.com/zh9ihp Tossa wissistä mitat.. Kyllä tuo 0,5 mm on reilusti yläkanttiin..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Männänlaki on aina huomattavasti pienempi nimellismittaa ja voi hyvinkin olla sen puoli milliä välystä. Oikea mittaustapa löytyy varmaan sieltä Wisistä.(näkyi kuvassakin alareunassa ohje)
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Ok...männän laesta tuo on mitattu juurikin. Tietysti nyt kun kansi on irti niin pystys heittää uudet männät alakautta kun hintaakin oli renkaineen sen 53 euroa/kpl
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Mittaa pytyt,ennenkuin uusia mäntiä laitat.. Tossa https://aijaa.com/EAxSYV
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Mitenkäs paljon ehdit ajamaan sillä koneella? Eihän ne männänrenkaat heti sijaudu. Oliko kulutus miten isoa? Onkohan huohottimen takaiskuventtiili ehjä venttiilikopalta kaasuläppäkotelolle menevässä letkussa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Ajoa tuli varmaan noin 400-500 km + tyhjäkäynnillä jokunen tunti pitoa. Tuona aikana varmaan pari litraa meni öljyä. Takaiskut katoin läpi ja pitivät kyllä. Mites se tuo männän suunta...eikö ollutkin se nuoli jakopäähän päin?
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Miun mielestä mäntien kanssa ei tommosta ongelmaa pitäisi voida tulla. Ahtoputkissa olisi öljyä, jos turbo fuskaa. Jos kerran öljy on mäntien päällä, ei enää tule mitään muuta vaihtoehtoa mieleen, kuin että venttiilivarren kumit on jääneet pois vahingossa!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Kyl ne venavarren kumit on paikallaan ja katoin vielä tänään että olinhan varmasti laittanut
Eihän se tyhjäkäynnillä savuta mut kierroksilla alkaa heti työntämään savua.
Eihän se tyhjäkäynnillä savuta mut kierroksilla alkaa heti työntämään savua.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
0,056mm oli tuon WIS:n mukaan se maksimivälys. Tosiaan männän välys mitataan sieltä hiukan alempaa. Jos koneistamo on hoonannut pyttyjä liian pitkään? Puolen millin välys ei tarvitsisi enää, kuin muutaman satkun lisää ja voisi laittaa ylikokomännät sinne...suapas kirjoitti:http://aijaa.com/zh9ihp Tossa wissistä mitat.. Kyllä tuo 0,5 mm on reilusti yläkanttiin..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Näin on, kannattaa vielä mitata varmaksi ne sylinterit ja tilaa noin 0,03-0.045 väljykselliset männät. Taitaa olla maptunella suoraan meneviä olla myynnissä... Myös "ralli" autoilu varaosa sivut myy kaikenlaisia mäntiä vois löytyä jopa edullisemmat esim: Janicolracing.fi. <--kannattaa soittaa sinne, verkkosivuista ei saa oikein selvää mutta oli ainakin 20sivullista mäntiä eiköhän pitäis löytyä. Nii johan tulee hyvä moottori siitäMertmi kirjoitti:0,056mm oli tuon WIS:n mukaan se maksimivälys. Tosiaan männän välys mitataan sieltä hiukan alempaa. Jos koneistamo on hoonannut pyttyjä liian pitkään? Puolen millin välys ei tarvitsisi enää, kuin muutaman satkun lisää ja voisi laittaa ylikokomännät sinne...suapas kirjoitti:http://aijaa.com/zh9ihp Tossa wissistä mitat.. Kyllä tuo 0,5 mm on reilusti yläkanttiin..
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Onkohan tuossa wississä nyt tuo ylikoko 2 ihan oikein...?suapas kirjoitti:Mittaa pytyt,ennenkuin uusia mäntiä laitat.. Tossa https://aijaa.com/EAxSYV