Syksyn kylmempien ja kosteisen kelien tullen femma on alkanut ravistamaan parin ensinmäisen liikkeelle lähdön yhteydessä.
Auto on siis manuaali askinen ja ravistus ilmaantuu lähellä kytkinpolkimen yläasentoa. Koneen kierroksilla ei ole merkitystä, joko lähtee liikkeelle 1000rpm tai 3000rpm, on ravistus aina sama.
Kostea keli tuntuu lisäävän ravistamista. Hetken ajon ja tekniikan lämmettyä kytkin toimii täydellisesti ja meno on tasaista. Kytkimen luistattelu jarrua vasten poistaa oireet.
Kytkin ja kaikki siihen kuuluvat osat ovat noin 20tkm vanhoja ja ammattilaisen laittamat.
Löytyykö vastaavia kokemuksia?
Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
#7687
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
Re: Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
Ootko tarkastelku missä kunnossa on moottorin tukikumi?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
Vaihteiston tuki on polyuretaania, sekä myös apurungon puslat. Muuten moottorin tuet tod.näk 17 vuotta vanhat joten hyvinkin mahdollista.
#7687
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
Re: Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
Pakilla tuntuu viinasofta usein hieman ravistavan, kun peruuttelee kylmänä ruudusta.
Asian vierestä, onkohan jotain vikaa, kun ei 0-kelillä kestä RE85 tankissa kunnolla kaasua ekat muutamat sadat metrit (sigun stage 1 Femma)? Muutaman kerran myös kyykännyt/sammunut, kun lyö Aisinista vaihteen päälle?!
Ei nyt sinänsä liity, mutta bensapumppu on alkuperäinen 191tkm menty ja ajeltu varmasti ainakin 50tkm viinalla. Lienee aika hommata vara-ämpäri konttiin...
Asian vierestä, onkohan jotain vikaa, kun ei 0-kelillä kestä RE85 tankissa kunnolla kaasua ekat muutamat sadat metrit (sigun stage 1 Femma)? Muutaman kerran myös kyykännyt/sammunut, kun lyö Aisinista vaihteen päälle?!
Ei nyt sinänsä liity, mutta bensapumppu on alkuperäinen 191tkm menty ja ajeltu varmasti ainakin 50tkm viinalla. Lienee aika hommata vara-ämpäri konttiin...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
Kyllä nuo kakoo jääkylmänä jos heti lataa pykälän silmään ja lähtee enemmän painamaan kaasua. Kylmää konettahan ei tulisi huudattaa. Aina kun näitä jannuja on jotka miettii miksi kannentiivisteet korkkaa ja öljyä menee kun joka päivä lähdetään kaasu pohjassa suoraan parkista...
Itse käytän pari minuuttia näillä keleillä tyhjää ennenkun lähden mihinkään, isommalla pakkasella enemmän. Eipä ole nykinyt.
Itse käytän pari minuuttia näillä keleillä tyhjää ennenkun lähden mihinkään, isommalla pakkasella enemmän. Eipä ole nykinyt.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ravistavat liikkeelle lähdöt kylmänä
Ei ole kyllä itsellään tapana lähteä lämä tiskissä ja lohkolämppäri on jo +10-5C käytössä, mutta jotenkin en ole aiemmin huomannut, että kaasua ei saa painaa, kuin kevyesti ennen ekaa risteystä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00