Viri softat bensa/E85
Viri softat bensa/E85
Mulla on Nordicin stage3 kiinni omassa Aerossa ja Mitsu porsi eilen.Ajattelin laittaa Mitsun tilalle gt28rs Garretin.
Joudunko hommaamaan uuden softan ton Garretin kanssa vai mitenkä? Niin ja bensalla ajellaan..
Joudunko hommaamaan uuden softan ton Garretin kanssa vai mitenkä? Niin ja bensalla ajellaan..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Viri softat bensa/E85
Eikös stg3 ole lähemmäs 300hv? Garretissa ei riitä löyly enempään kun 240hv luokkaan.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Viri softat bensa/E85
Eikös Gt28rs riitä johonkin 350 luupäähän?
https://www.futurez.fi/product/89263-ga ... turboahdin
Gt17 / 1752 on erikseen...
https://www.futurez.fi/product/89263-ga ... turboahdin
Gt17 / 1752 on erikseen...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Viri softat bensa/E85
Joo siihen 350hv asti piisaa puhti gt28rs.Nyt tutkiskeltuani tota omaa Mitsua ja Nordicin dokumenttejä jotka tuli auton mukana.
Niin tuo ahdin on upgradettu 19T:ksi,joten järkevintä on lähettää Finturbolle korjattavaksi ja ajella tolla.
Niin tuo ahdin on upgradettu 19T:ksi,joten järkevintä on lähettää Finturbolle korjattavaksi ja ajella tolla.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Viri softat bensa/E85
Jaa katsos kävi lukuvika, ei ollutkaan gt17...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Viri softat bensa/E85
Ja alkuperäiseen kysymykseen viitaten, ahtimen päivitys kaipaa aina myös softan päivityksen.
Suosittelen myös vaihtamaan Nordicin softan parempaan, vaikka ahdin ei nyt vaihtunutkaan. Varsinkin, jos koneessa on T7 männät.
Suosittelen myös vaihtamaan Nordicin softan parempaan, vaikka ahdin ei nyt vaihtunutkaan. Varsinkin, jos koneessa on T7 männät.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Viri softat bensa/E85
Onko Nordicilla huonot softat? Männät on vaihdettu Ruotsin puolella,mutta ei lue missään että minkälaisiin.Termos kirjoitti:Ja alkuperäiseen kysymykseen viitaten, ahtimen päivitys kaipaa aina myös softan päivityksen.
Suosittelen myös vaihtamaan Nordicin softan parempaan, vaikka ahdin ei nyt vaihtunutkaan. Varsinkin, jos koneessa on T7 männät.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Viri softat bensa/E85
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta onhan noista varoiteltu foorumilla.
jcarlson kirjoitti: Nordicin softissa on usein ongelmana epärealistiset tavoitteet ilmamassalle ja sytkäennakolle, samalla nakutustunnistusta on epäherkistetty ja muutenkin suojatoimintoja heikennetty. Lopputuloksena hyvät myyntiluvut dynovedossa mutta käytännön ajossa vaarallisen lähellä moottorin rikkomista.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Viri softat bensa/E85
Ei kuullosta hyvälle,jos näin on..Minkä firman softia täällä suositaan? Eikös foorumilla ole näitä softaguruja? mm:NappeTermos kirjoitti:Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta onhan noista varoiteltu foorumilla.
jcarlson kirjoitti: Nordicin softissa on usein ongelmana epärealistiset tavoitteet ilmamassalle ja sytkäennakolle, samalla nakutustunnistusta on epäherkistetty ja muutenkin suojatoimintoja heikennetty. Lopputuloksena hyvät myyntiluvut dynovedossa mutta käytännön ajossa vaarallisen lähellä moottorin rikkomista.
Ps:Saab on mulle uusi tuttavuus,reilun kuukauden olen omistanut.Mutta on tähän jo kaikkea tullut uusittua:sytkäkasetti,öljynlauhduttimen
letkut ym ja nyt ahdin huoltoon..Rupee jo pelottamaan painaa kaasu pohjaan,ei tiedä mikä seuraavaks porsii!
Niin ja mysteeriääni myös (tasapainoketju tai nostimet taitaitaitai....
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Viri softat bensa/E85
pkseutu Nappe ja Hook, missäpäin vaikutat ?
Tuosta ahtiman valinnasta että helpoin asennettava on se sama uusi 15T ja sille järkevä softa niin ei ahdin ensimmäisenä porsi. Jos ei mäntien laadusta ole varmaa tietoa niin kaikki tuota suuremmat menee jo mäntien stressaamiseksi, toki 19T:lle voi tehdä softan joka ei sitä 300 hp ylitä mikä on vakiomäntien järkiraja. Ja lisäksi nuo 15-19T ahtimet oikein hankittuna menee suoraan vanhan paikalle.
Diskopotut ja muut isommat vaatii aina enemmän tai vähemmän askartelua mutta sehän on toisille vaan mieluisaa hommaa.
Tuosta ahtiman valinnasta että helpoin asennettava on se sama uusi 15T ja sille järkevä softa niin ei ahdin ensimmäisenä porsi. Jos ei mäntien laadusta ole varmaa tietoa niin kaikki tuota suuremmat menee jo mäntien stressaamiseksi, toki 19T:lle voi tehdä softan joka ei sitä 300 hp ylitä mikä on vakiomäntien järkiraja. Ja lisäksi nuo 15-19T ahtimet oikein hankittuna menee suoraan vanhan paikalle.
Diskopotut ja muut isommat vaatii aina enemmän tai vähemmän askartelua mutta sehän on toisille vaan mieluisaa hommaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Viri softat bensa/E85
Etelä-Savossa vaikutan.Lähetän ton Mitsun Finturbolle huoltoon ja Saab jää todenäköisesti talviteloille nyt viikonloppuna.vesa67 kirjoitti:pkseutu Nappe ja Hook, missäpäin vaikutat ?
Tuosta ahtiman valinnasta että helpoin asennettava on se sama uusi 15T ja sille järkevä softa niin ei ahdin ensimmäisenä porsi. Jos ei mäntien laadusta ole varmaa tietoa niin kaikki tuota suuremmat menee jo mäntien stressaamiseksi, toki 19T:lle voi tehdä softan joka ei sitä 300 hp ylitä mikä on vakiomäntien järkiraja. Ja lisäksi nuo 15-19T ahtimet oikein hankittuna menee suoraan vanhan paikalle.
Diskopotut ja muut isommat vaatii aina enemmän tai vähemmän askartelua mutta sehän on toisille vaan mieluisaa hommaa.
Tästä ei käyttistä tullutkaan,vaan menee tuonne harrasteautojen viereen.Huollan,rakentelen tätä talvenaikaan ja yritän
selvittää mysteeriääntä.Todenäköisesti katkaisen tasapainoketjun poikki.
Onko täällä päin softanpäivittäjiä? Eli siis Etelä-Savon alueella.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Viri softat bensa/E85
Silla tasapaino akselien ketjut katkomisella ei saavuta kun tärisevän moottorin. Jos sieltä jakopäästä kuuluu ääntä ni sen on yleensä jakoketju mikä siellä rallattaa.
Re: Viri softat bensa/E85
Omassa 9-5:ssa koputtaa ei rallata ja sitä on tutkittu ihan jo riesaks asti.Se ääni tulee venttiilinostimesta,jakoketjun on tarkastettu ja kiristimen ulonema.Otan vielä öljypohjan irti ja tarkastan tasapainoketjun tilanteen kun siitä kaikki jauhaa..Tonnarista on katkaistu eikä täristä,mutta niinkuin on todettu ei niitä voi verrata joten sorryrock n roll kirjoitti:Silla tasapaino akselien ketjut katkomisella ei saavuta kun tärisevän moottorin. Jos sieltä jakopäästä kuuluu ääntä ni sen on yleensä jakoketju mikä siellä rallattaa.
Jos tasapainoketjun tilanne näyttää huolestuttavalle ni katkaisen ketjun,ennenkuin tulee suurta tuhoa.Jos täristää ihan sikana ni otetaan kone pois ja laitetaan kaikki uusiks.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv