Sitäkin, tai sitten vaan asentajien laiskuutta kun sattuu olemaan pikkasen kettumainen vaihdettava se rulla siellä runkopalkin kohdallaHEV kirjoitti:Omassa -05:ssa se oli jätetty pois jo tehtaalla. Lisäsin sen itse ensimmäisessä hihnanvaihdossa (-> pidempi hihna). Epäilen vahvasti kustannussäästön hakemista syyksi.
hihnan kiristin
Re: hihnan kiristin
Re: hihnan kiristin
Morjens! Mulla on 2006 2.3 farkku. Olisin kysynyt mitä mieltä olette onko siitä mitään
hyötyä tai haittaa jos rulla on pois. Meinaan mulla on myös jätetty rulla pois tehtaalla.
Terv. Jartsi
hyötyä tai haittaa jos rulla on pois. Meinaan mulla on myös jätetty rulla pois tehtaalla.
Terv. Jartsi
Jartsi
Re: hihnan kiristin
jotkut väittää että äänekkäämpi, jotkut, että onpahan yks rulla vähemmän joka voisi rikkoutua...kovaa ajoa vaan!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: hihnan kiristin
Ei moottoritukea tarvitse irrottaa. Ainakin Bauhausin parkkipaikalla onnistui hihnan asennus ilman tuon irrottamista.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: hihnan kiristin
Ihan pikkusen kun hioo ruuvin päästä pois ja esim ilmastointiteipillä laittaa ruuvin hihnapyörään kiinni, sen voi pakettina hivuttaa paikalleen ja pyörittää kierteelle. Lopuksi vaan teippi pois ja kiristys.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01