9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
vm 2008 2.3T sytytti ABS + Jarrujen varoitusvalon satasen vauhdissa, sokerina pohjalla myös luistonesto ilmoitti merkkivalolla olevansa pois kytketty, hyviä neuvoja kaivataan !!!! Uskaltaako ajaa korjaamoa pitemmälle ???
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Eiköhän sieltä perinteisesti ole ABS:n hammaskehä poikki jommalta kummalta puolelta edestä. Uskaltaa ajaa, mutta ABS eikä luistonesto toimi.
Toimiiko nopeusmittari normaalisti?
Toimiiko nopeusmittari normaalisti?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Jos on nopeusmittari pois pelistä niin sitten melkein ohjainyksikön vika. JOs valo syttyy vasta ajoon lähtiessä (kun olet liikkunut) niin anturi/kehä
puolella vika.
puolella vika.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Nopeusmittari toimii sekä ABS että Jarrujen vikavalot syttyvät heti käynnistyksessä jarruvikavalo on siis (o) punaisena tietty... jarrut toimii normaalisti. Täytyy varata aikaa korjaamolle ei näillä keleille oikein tuo remontin teko ulkosalla ole se ykkösjuttu..
Life is hard even with SAAB
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Onhan jarrunestettä tarpeeksi?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Abs-pumppu?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Jarruneste normaalitasolla, onko suosituksia korjaamosta ?? Espoon puolelta pks olisi mukava löytää Saabit tunteva paikka ettei tarvi montaa kertaa viedä korjattavaksi
Life is hard even with SAAB
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Eipä sen hammaskehän vaihto kummoinen homma ole, pitäis onnistua ilman erikoista Saab-koulutusta. Jotain noinikkään:
-Kulma ylös
-Rengas pois
-Alapallonivel irti navasta, on pulttilukitteinen, ei tartte kartiokiinnitystä vasaroida
-Vetarin 32 millinen mutteri irti pulttipyssyllä
-Vetari irti navasta, itellä nuo on irronneet kumivasaralla akselin päähän tömäyttämällä. Tavan vasara ja puupalikka väliin toimii myös
-Vetarin alle pukkia/lypsyjakkaraa, että karahka ei hölkkäse mihin sattuu. Ruuvimeisselillä kampeamalla katkennut hammaskehä pois
-Hammaskehän vastinpinnan putsaus hiomapaperilla. Jos on kovasti ruosteessa, niin porakoneella ja piikkiharjalla pahimmat pois
-Em. vastinpinnan voitelu vaseliinilla. Tai joku vaihtoehtoinen työmenetelmä, jolla estetään uuden hammaskehän katkeaminen korroosion takia
-Naputellaan uusi hammaskehä vetoakseliin, esim. tuollainen:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000033390
Kasaus sitten abaut käännetyssä järjestyksessä. Tai noin mää ainakin homman tein viime talvena jäisellä pihalla
-Kulma ylös
-Rengas pois
-Alapallonivel irti navasta, on pulttilukitteinen, ei tartte kartiokiinnitystä vasaroida
-Vetarin 32 millinen mutteri irti pulttipyssyllä
-Vetari irti navasta, itellä nuo on irronneet kumivasaralla akselin päähän tömäyttämällä. Tavan vasara ja puupalikka väliin toimii myös
-Vetarin alle pukkia/lypsyjakkaraa, että karahka ei hölkkäse mihin sattuu. Ruuvimeisselillä kampeamalla katkennut hammaskehä pois
-Hammaskehän vastinpinnan putsaus hiomapaperilla. Jos on kovasti ruosteessa, niin porakoneella ja piikkiharjalla pahimmat pois
-Em. vastinpinnan voitelu vaseliinilla. Tai joku vaihtoehtoinen työmenetelmä, jolla estetään uuden hammaskehän katkeaminen korroosion takia
-Naputellaan uusi hammaskehä vetoakseliin, esim. tuollainen:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000033390
Kasaus sitten abaut käännetyssä järjestyksessä. Tai noin mää ainakin homman tein viime talvena jäisellä pihalla
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Meillä hävisi tuo valosirkus puhdistamalla maadoitukset akun luota vasemmalta korista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Kiitoksia vaan kaikille neuvoista, aloitetaan tuosta sähköjen putsauksesta, elikkäs mennään siitä yli missä aita on matalin...
Life is hard even with SAAB
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
No niin maadoitusten putsaus näyttäisi korjaavan tilanteen toistaiseksi, akun kotelon oli ei ollut ihan kohdallaan joten kosteutta oli päässyt sisäpuolelle, sitten vaan arvaillaan ehtiikö joulu ennen seuraavaa vikakoodia...
Life is hard even with SAAB
Re: 9-5 ABS + JARRU varoitusvalo palaa
Oli se vasemman puolen ABS kehä edestä sittenkin poikki, varoitusvalo vaan sammui välillä , piti vaihtaa samalla jarrunesteet kun kerran pajalla oltiin.
Life is hard even with SAAB