Xenon, Kelvin ja polttimoiden erot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Xenon, Kelvin ja polttimoiden erot

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Onko oikeaa eroa ?
Osram Cool Blue Xenon poltin 6000 kelviniä joka on " tie liikenne sallittu " verrattuna samaan polttimoon mutta 7000 kelviniä joka on jo Off road.

Aiemmassa OG - 95 käytin Osramin H7 polttimoita joissa kelvin luku nosti polttimon " Off Road " luokkaan mutta käytännössä silmä ei eroa hyvin havainnut eikä yksikään vastaan tulija valoja välkytellyt viiden vuoden aikana mutta onko Xenon polttimoissa ero sitten ihan eri luokkaa ?

4300 kelviä kehutaan että olisi paras..?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Xenon, Kelvin ja polttimoiden erot

Viesti Kirjoittaja markusR »

Mitä enempi on kelviniä niin sitä enempi tulee "sinisiä sävyjä" valoon. Käsittääkseni tuo 4300-5000 kelviniä on kaikista valoisinta valoa. Prätkässäni on tuo 6000 kelvinin polttimo ja se on jo selkeästi sinertävän sävyinen.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Xenon, Kelvin ja polttimoiden erot

Viesti Kirjoittaja Maikki »

4200-4300k polttimoista tulee eniten valoa eli lumeneita. Olikohan ero osramin peruspolttimon ja cool bluen välillä n. 200 lumenia.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin