Putkiston + softan päivitys
Putkiston + softan päivitys
Tilasin femmaan kokonaisen 3" rännin.
Setuppi:
2.3 t/7
#15t
#530cc ev 14
manunaali
*biopower/flexifuel /stake ykkönen
Walbro 255lph
Nyt on perus stage 1 joka on tehty vakioputkistolle.Kun laitetaan isompi rööri niin onko jotain riskejä ajella vanhalla softalla joka on mitoitettu vakioputkistolle? Tuleeko mahdollisesti muita ongelmia kuin mahdollinen ahtojen liian nopea nousu ja siitä johtuva mahdollinen fuelcut.
Toinen kysymys on se että mitä tolla setupilla saa otettua irti
Bensalla?
Etanolilla?
T7:n Heikkoudet ja tehorajat on tiedossa, immut kassut bp on uusittu sekä öljypohjat ja runkolaakeria on katsastettu.
Setuppi:
2.3 t/7
#15t
#530cc ev 14
manunaali
*biopower/flexifuel /stake ykkönen
Walbro 255lph
Nyt on perus stage 1 joka on tehty vakioputkistolle.Kun laitetaan isompi rööri niin onko jotain riskejä ajella vanhalla softalla joka on mitoitettu vakioputkistolle? Tuleeko mahdollisesti muita ongelmia kuin mahdollinen ahtojen liian nopea nousu ja siitä johtuva mahdollinen fuelcut.
Toinen kysymys on se että mitä tolla setupilla saa otettua irti
Bensalla?
Etanolilla?
T7:n Heikkoudet ja tehorajat on tiedossa, immut kassut bp on uusittu sekä öljypohjat ja runkolaakeria on katsastettu.
Viimeksi muokannut 009baas, Ti Joulu 18, 2018 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Putkiston + softan päivitys
Ei pitäisi muita ongelmia kuin CE-valo lambdasta ellei 2 lambdaa ole disabloitu jo valmiiksi nykyisestä softasta.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Putkiston + softan päivitys
Kakkoslambda on disabloitu kyllä.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Putkiston + softan päivitys
530:set jää pikkasen pieniksi etanolilla jos otat kaiken irti kokoonpanosta. Joko rajaat huipputehot johonkin <290hp tuntumaan tai siedät sen että parhaina päivinä kun happea saa niin misfiret lisääntyy huipputehoalueella ja pakolämmöt & -paineet nousee mikä tekee gutaa vakiovenajousien kanssa.
Tolla walbrolla voisit nostaa esim. pikkasen tukissa painetta niin sais varmuusmarginaalia mutta sitten pitää softaa vähän säädellä.
Tosin harvat näitä säätöjä käy varmistelemassa penkeissä lajakaistojen kanssa joten ihan mutulla ja arvioilla varmaan mennään ?
Tolla walbrolla voisit nostaa esim. pikkasen tukissa painetta niin sais varmuusmarginaalia mutta sitten pitää softaa vähän säädellä.
Tosin harvat näitä säätöjä käy varmistelemassa penkeissä lajakaistojen kanssa joten ihan mutulla ja arvioilla varmaan mennään ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Putkiston + softan päivitys
Samanlainen setti alkuperäisessä biopowerissa, paitsi 3"downpipe ja vakio loppuputki ja vakio pumpulla jc:n softalla penkissä 311/490.e85 tankissa.
Re: Putkiston + softan päivitys
Kivat teholukemat 15t:llä ja vakiocatbackillä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Putkiston + softan päivitys
On aika maksimissa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Putkiston + softan päivitys
Nyt on perus stage 1 joka on tehty vakioputkistolle.Kun laitetaan isompi rööri niin onko jotain riskejä ajella vanhalla softalla joka on mitoitettu vakioputkistolle? Tuleeko mahdollisesti muita ongelmia kuin mahdollinen ahtojen liian nopea nousu ja siitä johtuva mahdollinen fuelcut.
Ei pitäis olla ongelmaa, enemmänkin kehottaisin avartamaan putkistoa täyspaine softalla eli stage1 ja siit eteempäin. Toki kolme tuumanen ränni on vähän turhan avara stage yköselle mutta en tuskin mitään ongelmia tulee...
Enemmänkin muutoksia, esim kulutus nousee varsinkin reilummalla kaasujalalla. Moottorin dynamiikat muuttuu agressiivisemmaksi. En varsinaisesti sano että tulee tehoa mutta vastike kaasujalalle tulee muuttumaan.
Ei pitäis olla ongelmaa, enemmänkin kehottaisin avartamaan putkistoa täyspaine softalla eli stage1 ja siit eteempäin. Toki kolme tuumanen ränni on vähän turhan avara stage yköselle mutta en tuskin mitään ongelmia tulee...
Enemmänkin muutoksia, esim kulutus nousee varsinkin reilummalla kaasujalalla. Moottorin dynamiikat muuttuu agressiivisemmaksi. En varsinaisesti sano että tulee tehoa mutta vastike kaasujalalle tulee muuttumaan.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Putkiston + softan päivitys
Näin niinkuin omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei se orkkis kammiotyyppinen takavaimennin todellisuudessa hengitä tuota tehomäärää läpi. Tämän pystyy toteamaan ihan ilmamassapyyntejä ja toteumia seuratessa. Lisäksi vakio walbro ei tuota riittävästi polttoainetta.. itellä ja kaikilla muillakin vakio walbro loppuu siinä 280hv:n tietämissä... että ihan kivan penkin oot löytänyt siis...taero kirjoitti:Samanlainen setti alkuperäisessä biopowerissa, paitsi 3"downpipe ja vakio loppuputki ja vakio pumpulla jc:n softalla penkissä 311/490.e85 tankissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Putkiston + softan päivitys
Penkin kalibrointi ei varmasti kohdillaan..Pakari kirjoitti:Näin niinkuin omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei se orkkis kammiotyyppinen takavaimennin todellisuudessa hengitä tuota tehomäärää läpi. Tämän pystyy toteamaan ihan ilmamassapyyntejä ja toteumia seuratessa. Lisäksi vakio walbro ei tuota riittävästi polttoainetta.. itellä ja kaikilla muillakin vakio walbro loppuu siinä 280hv:n tietämissä... että ihan kivan penkin oot löytänyt siis...taero kirjoitti:Samanlainen setti alkuperäisessä biopowerissa, paitsi 3"downpipe ja vakio loppuputki ja vakio pumpulla jc:n softalla penkissä 311/490.e85 tankissa.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Putkiston + softan päivitys
Nii kaikillahan on omia mielipiteitä ja kokemuksia
Dtc:ssä on mitattu.
Dtc:ssä on mitattu.
Re: Putkiston + softan päivitys
Mites tuota tehoa haarukoidaankaan ilmamassojen perusteella? Olen kyllä lukenut asiasta, mutta vanha ei muistaPakari kirjoitti: Näin niinkuin omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei se orkkis kammiotyyppinen takavaimennin todellisuudessa hengitä tuota tehomäärää läpi. Tämän pystyy toteamaan ihan ilmamassapyyntejä ja toteumia seuratessa.
Meidän Aerossa mReq ja mAir ovat suotuisalla kelillä noin 1300-1340. Pinl huiput noin 2290-2300. Nämä siis etanolilla.
Viimeksi muokannut Termos, Ma Joulu 17, 2018 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Putkiston + softan päivitys
Ei tässä mielipiteillä ja kokemuksilla oo väliä jos dynon kalibrointi kusee,hyvä mies..Eräs nimeltä mainitsematon dynofirma kun sai uuden dynamometrin ni ottivat autoliikkeestä esittely auton ns "koeajoon" ja sillä kalibroivat dynon.Eli luottivat tehtaan ilmoittamiin hevoslukema määriiin ja autoon.taero kirjoitti:Nii kaikillahan on omia mielipiteitä ja kokemuksia
Dtc:ssä on mitattu.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Putkiston + softan päivitys
Melkonen höpö-höpö-kalibrointi.Marakatti kirjoitti:Ei tässä mielipiteillä ja kokemuksilla oo väliä jos dynon kalibrointi kusee,hyvä mies..Eräs nimeltä mainitsematon dynofirma kun sai uuden dynamometrin ni ottivat autoliikkeestä esittely auton ns "koeajoon" ja sillä kalibroivat dynon.Eli luottivat tehtaan ilmoittamiin hevoslukema määriiin ja autoon.
jeeeeeee!