Viirun jäykkä kaasupoljin
Viirun jäykkä kaasupoljin
On tullut aiemmin ajettua vain noita vanhempia femmoja, mutta nyt taloon jahkaantui tuollainen `06 2,3t ja ihmetyttää kovasti tuon jäykähkö kaasu. Ei vanhemmissa noin jäykkä kaasupoljin ollut, joten liekö viirussa ominaisuus vai vika? Tuskin sen tuollainen kuuluu olla, joten onko vinkkejä miten siitä saisi notkeamman? 250tkm rullattu.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Viirun jäykkä kaasupoljin
Eikös tuo polkimen tuntumaan saanut softalla muokattua? Ja eihän ole limp home päällä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Viirun jäykkä kaasupoljin
Eikö tuo limp home ole sellainen, että jos se on päällä niin ei pysty ajamaan täyskaasulla? Tällä kyllä pystyy ajamaan täyskaasulla ja tehotkin tuntuvat olevan tallella, mutta jotenkin ihmeen jäykkä kaasu on ja ihan kuin siinä olisi sellainem vanha kunnon "kick down" kohta. Ennen puoliväliä kaasusta ei tapahdu kovinkaan paljon, ja sitten mennäänkin täysillä..
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Viirun jäykkä kaasupoljin
Jep, justiinsa tuollainen meidänkin viiruAeron kaasu oli. Vanhempaan femmaan tottuneena Aero meinasi alkuun usein stumpata liikennevaloissa ja muutenkin tuntui nihkeältä, kun kaasun käyttö ei ollut sujuvaa.900S kirjoitti:Tällä kyllä pystyy ajamaan täyskaasulla ja tehotkin tuntuvat olevan tallella, mutta jotenkin ihmeen jäykkä kaasu on ja ihan kuin siinä olisi sellainem vanha kunnon "kick down" kohta. Ennen puoliväliä kaasusta ei tapahdu kovinkaan paljon, ja sitten mennäänkin täysillä..
Softan vaihdon yhteydessä tästä oli puhetta ja JC muutti kaasupolkimen vastetta hivenen herkemmäksi. Nyt on hyvä
Poljin on siis mekaanisesti yhtä jäykkä, mutta sitä ei normaaliajossa tarvitse survoa yhtä syvälle kuin vakiona. Täyskaasukiihdytyksessä jäykkyydestä ei ole haittaa
Viimeksi muokannut Termos, To Joulu 27, 2018 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Viirun jäykkä kaasupoljin
Enpä muista huomanneeni mitään eroa omien M2000 Aeron ja M2007 turbopilotin kaasupedaalissa. Tosin molemmat olivat automaatteja. Myöskään JC:n TD04-viri biosofta ei aikanaan muuttanut kaasupolkimen käytöstä mihinkään suuntaan tuossa 2007 viirussa... Kulkupuoleen tuo 250hv softapäivitys kuitenkin vähän taisi vaikuttaa
Eski
Eski
Re: Viirun jäykkä kaasupoljin
Kaasupolkimen vasteen muuttaminen on softauksen yhteydessä mahdollinen optio, ei suinkaan automaatio.
Itse tykkään myös rivakammasta polkimen vasteesta. Moottorin parempi/nopeampi vaste onkin softaan parempi tehdä muuttamalla polkimen parametrejä kuin fast throttle:lla, extra fastista nyt puhumattakaan...
Ja alkuperäiseen kysymykseen, että kuinka vaijeri on säädetty läppäkotelon päästä? Liian tiukalle, löysälle, jumittaako esim. vaijerin kuoreen? Vaikka sähköinen läppäkotelo onkin, niin vaijerin säätö vaikuttaa oleellisesti läpän toimintaan/mekanismiin.
Itse tykkään myös rivakammasta polkimen vasteesta. Moottorin parempi/nopeampi vaste onkin softaan parempi tehdä muuttamalla polkimen parametrejä kuin fast throttle:lla, extra fastista nyt puhumattakaan...
Ja alkuperäiseen kysymykseen, että kuinka vaijeri on säädetty läppäkotelon päästä? Liian tiukalle, löysälle, jumittaako esim. vaijerin kuoreen? Vaikka sähköinen läppäkotelo onkin, niin vaijerin säätö vaikuttaa oleellisesti läpän toimintaan/mekanismiin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89