Viirun jäykkä kaasupoljin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viirun jäykkä kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja 900S »

On tullut aiemmin ajettua vain noita vanhempia femmoja, mutta nyt taloon jahkaantui tuollainen `06 2,3t ja ihmetyttää kovasti tuon jäykähkö kaasu. Ei vanhemmissa noin jäykkä kaasupoljin ollut, joten liekö viirussa ominaisuus vai vika? Tuskin sen tuollainen kuuluu olla, joten onko vinkkejä miten siitä saisi notkeamman? 250tkm rullattu.
9-5 2,3t Wagon `06
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Viirun jäykkä kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eikös tuo polkimen tuntumaan saanut softalla muokattua? Ja eihän ole limp home päällä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Viirun jäykkä kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja 900S »

Eikö tuo limp home ole sellainen, että jos se on päällä niin ei pysty ajamaan täyskaasulla? Tällä kyllä pystyy ajamaan täyskaasulla ja tehotkin tuntuvat olevan tallella, mutta jotenkin ihmeen jäykkä kaasu on ja ihan kuin siinä olisi sellainem vanha kunnon "kick down" kohta. Ennen puoliväliä kaasusta ei tapahdu kovinkaan paljon, ja sitten mennäänkin täysillä..
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Viirun jäykkä kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Termos »

900S kirjoitti:Tällä kyllä pystyy ajamaan täyskaasulla ja tehotkin tuntuvat olevan tallella, mutta jotenkin ihmeen jäykkä kaasu on ja ihan kuin siinä olisi sellainem vanha kunnon "kick down" kohta. Ennen puoliväliä kaasusta ei tapahdu kovinkaan paljon, ja sitten mennäänkin täysillä..
Jep, justiinsa tuollainen meidänkin viiruAeron kaasu oli. Vanhempaan femmaan tottuneena Aero meinasi alkuun usein stumpata liikennevaloissa ja muutenkin tuntui nihkeältä, kun kaasun käyttö ei ollut sujuvaa.

Softan vaihdon yhteydessä tästä oli puhetta ja JC muutti kaasupolkimen vastetta hivenen herkemmäksi. Nyt on hyvä :D
Poljin on siis mekaanisesti yhtä jäykkä, mutta sitä ei normaaliajossa tarvitse survoa yhtä syvälle kuin vakiona. Täyskaasukiihdytyksessä jäykkyydestä ei ole haittaa 8)
Viimeksi muokannut Termos, To Joulu 27, 2018 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viirun jäykkä kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Enpä muista huomanneeni mitään eroa omien M2000 Aeron ja M2007 turbopilotin kaasupedaalissa. Tosin molemmat olivat automaatteja. Myöskään JC:n TD04-viri biosofta ei aikanaan muuttanut kaasupolkimen käytöstä mihinkään suuntaan tuossa 2007 viirussa... Kulkupuoleen tuo 250hv softapäivitys kuitenkin vähän taisi vaikuttaa :twisted:

Eski
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Viirun jäykkä kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kaasupolkimen vasteen muuttaminen on softauksen yhteydessä mahdollinen optio, ei suinkaan automaatio.

Itse tykkään myös rivakammasta polkimen vasteesta. Moottorin parempi/nopeampi vaste onkin softaan parempi tehdä muuttamalla polkimen parametrejä kuin fast throttle:lla, extra fastista nyt puhumattakaan...

Ja alkuperäiseen kysymykseen, että kuinka vaijeri on säädetty läppäkotelon päästä? Liian tiukalle, löysälle, jumittaako esim. vaijerin kuoreen? Vaikka sähköinen läppäkotelo onkin, niin vaijerin säätö vaikuttaa oleellisesti läpän toimintaan/mekanismiin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin