Käynti!
Käynti!
Ongelmana on käynti,auto lähtee hyvin käyntiin ja pelaa mutta kun seisautat 10min.niin auto vaatii pitkän starttauksen ennenkuin lähtee käyntiin vaikka on lämmin kone? Mistä vois hakea vikaa, jouduin ostaan uuden akun jotta jaksaa käynnistyä? Auto on 9-5turbo 2.3 vm.-99.
Viimeksi muokannut baasbaas, Su Tammi 13, 2019 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Käynti!
Milläs moottorilla auto on ja mitä vuosimallia?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Käynti!
Eikös tuo kuulosta kampiakselin asentoanturilta?
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Käynti!
Polttoaineen paineen mittaisin. Onko polttoainepumppua vaihdettu?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Käynti!
Lämpöantura? Onko open sid auki.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Käynti!
Kampuran asentotunnistin kun kuumana ei lähde käyntiin niin lunta siihen anturill. Jos lähtee kun jäähtyy lumesta vika siinä, jos ei niin kattella vikaa muualtakin
Lämpömittarin neula näyttääkö kuumana startatessa kuumaa tai kylmää voi ehkä myös antaa osviittaa lämpötila-anturista.
Lämpömittarin neula näyttääkö kuumana startatessa kuumaa tai kylmää voi ehkä myös antaa osviittaa lämpötila-anturista.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Käynti!
Juu, kampiakselin asentotunnistimen vialta kuullostaa selkeästi. Veemäinen vaihtaa mutta ei varmaankaan enää tarvitse sitä koskaan uusia tämän jälkeen
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Re: Käynti!
Itse anturin vaihto viiden minuutin homma alakautta, kunhan se torx-ruuvi (kanta kokoa 30) ei ole umpiruosteessa/muljattu pilalle. Jos sen johdon haluaa vetää alkuperäistä reittiä, niin sen näpräämiseen saattaa kulua aikaa ja tupakkia, ainakin -98 femmassaTiskiJukka kirjoitti: ↑To Maalis 14, 2019 17:47Juu, kampiakselin asentotunnistimen vialta kuullostaa selkeästi. Veemäinen vaihtaa mutta ei varmaankaan enää tarvitse sitä koskaan uusia tämän jälkeen
https://www.youtube.com/watch?v=D5jHZSLbS2s <= ajasta 1.30 eteenpäin päästään pelipaikalle.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Käynti!
No minä jouduin tuon anturin vaihtamaan yläkautta omaani ja siksi se oli aika hankala homma. Onnistui toki mutta aikaa kului enemmän kuin esim. nosturilla alakautta tehtynä.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551