Eipä siitä varmistu ku että on seiska turbiini pöydällä ja kiina ihme vieressä. Se kiina ihme ku voi olla vaikka kuus ja puol..99T16 kirjoitti: ↑Ke Maalis 06, 2019 22:22Kuinka tunnistaa 19t 7# pakopesä vs pienemmät? Ostin kiinan ihmeen ebaysta ja mietin millä varmistua onko pesä 7 niinkuin piti. Ei ole käsillä toista ahdinta vertailuun ja kiinan pesässä ei tietty mitään järkeviä numeroita valettuna. Voisiko joku asiaan perehtynyt laittaa ohjetta tai mittoja?
Femman viritys + 400 hp
Re: Femman viritys + 400 hp
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Femman viritys + 400 hp
Niinpä niin. Jos ostaa jostain hyvämaineisesta pajasta ja sanovat, että on 7 niin siihen pitäis voida luottaakkin, mutta kun ostaa Ebaysta kiinalaisen ja se myydään seiskana se voi hyvinkin olla jotain muuta. Se on seiska kunnes toisin todetaan . Oisko kellään ahdinta 6 tai 7 pesällä irrallaan, että sais vertailu kohtaa mitoina ja kuvina? Toki jos Oulun alueella niin voi käydä livenäkin kattelemassa.
ääni on voimaa
Re: Femman viritys + 400 hp
Täällä ois yks ruotsista mrtuning tilattu td04hl-19t 6" pesällä. Vielä hetken oottelee irrallaan asennusta.99T16 kirjoitti: ↑Pe Maalis 08, 2019 07:15Niinpä niin. Jos ostaa jostain hyvämaineisesta pajasta ja sanovat, että on 7 niin siihen pitäis voida luottaakkin, mutta kun ostaa Ebaysta kiinalaisen ja se myydään seiskana se voi hyvinkin olla jotain muuta. Se on seiska kunnes toisin todetaan . Oisko kellään ahdinta 6 tai 7 pesällä irrallaan, että sais vertailu kohtaa mitoina ja kuvina? Toki jos Oulun alueella niin voi käydä livenäkin kattelemassa.
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
Re: Femman viritys + 400 hp
Itse ostin nykyiseen 19T kopiomitsuun #7 pesän Ebaysta mutta en voi varmasti sanoa onko se sen kokoinen koska verrokkia ei ollut. Numerokoodista sitä en ole onnistunut jäljittämään. Fyysisesti oli kyllä isompi kuin #5, porttasin sen ja hyvin on pelannut: Kone hengittää paremmin ja vastaa kaasuun herkästi, mutta täysrempan vuoksi en osaa sanoa tarkasti kuinka paljon mikäkin asia vaikuttaa kokonaisuuteen (mm. tasurien poisto) Tosin en ole rääkännyt sitä osin koneen sisäänajon, osin talvikelin vuoksi .Topicin alkupään viisaista neuvoista otin senverran onkeeni että käännyin ProTurbon puoleen: nyt on tilauksessa Mitsu 22T billet- ropelilla ja # 7 pakopesällä joka sorvataan tontun #6 pesästä. Ongelmana on lyhytkaulaisen kompurapesän löytäminen, se tarvitaan tietysti KingCobran vuoksi. Ostoilmo on vetämässä forumilla...Kun saan tämän projektin vietyä loppuun niin aikomus on käydä dynolla katsomassa mitä saadaan irti koneesta vaihtamatta isompaan fööniin. Tämä kaikki siis sen takia että en "uskalla" laittaa Holsua pellin alle katsuripelon vuoksi
9-5 2.3T-00
Re: Femman viritys + 400 hp
Ja seuraavaan kysymykseen: "vaikuttiko tasurien poisto koneen käyntiin" vastaan että ei millään tavalla negatiivisesti. Ei tyhäkäynnillä kylmänä eikä lämpimänä eikä mitenkään ajaessa. Kampura/ kevennetty vauhtis tasapainotettiin ja tällä on tietysti vaikutusta koneen käytökseen. Viinalla ajan. Kansi on tehty virtaavammaksi sekä jouset vaihdettu jäykempiin.
9-5 2.3T-00
Re: Femman viritys + 400 hp
Oletko käyttänyt rullilla nykyisellä kokoonpanolla? Ois ihan mielenkiintoinen tietää ero kopion ja proturbon tekeleen välillä. Eihän se tieten välttämättä huipputehossa näy mutta käytöksessä ja käppyrässä. Omassa kiinan pesässä merkinnät F5 ja 72 8 26. Mitä löytyy Artsolta ja Mikkooolta? Mitähän mittoja nuista osais ottaa vertailuun?
ääni on voimaa
Re: Femman viritys + 400 hp
Rullannu en oo em. sisäänajon ja nastarenkaiden vuoksi. Kaivelin kännyn muistikorttia ja löytyikin pari kuvaa ja merkinnät pesässä: 89 11300 F5 sekä 72826. Näistä ei mulle selvinny mitään.
9-5 2.3T-00
Re: Femman viritys + 400 hp
F5 viittaa pakopesän kokoon mutta voihan se olla sorvattu isommaksi. Mitään mittoja mulla ei ole kun vasta saatuani uuden föönin voin vertailla.
9-5 2.3T-00
Re: Femman viritys + 400 hp
Sama pesä tuli mulle juur pro turbolta, mainosti isona 7cm pesänä tonnariin. Numerot 89-11300 f5 ja 72 8 26.
Mun mielestä ei ole 7cm, omassa 19tssä on portattu 5cm pesä ja tämä uusi ei juur isommalta näytä, ehkä hieman..
Taidan palauttaa mokoman...
Mun mielestä ei ole 7cm, omassa 19tssä on portattu 5cm pesä ja tämä uusi ei juur isommalta näytä, ehkä hieman..
Taidan palauttaa mokoman...
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
Re: Femman viritys + 400 hp
Speedpartsi näyttää myyvän täysin samanlaista ja samoilla numeroilla 6cm pesänä...
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 72826.html
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 72826.html
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
Re: Femman viritys + 400 hp
Meinaatko pitää ilmanoton alkuperäisenä vai pistää vapaavirtaussuodatinta?
Jos orkkiksella menet, niiin vakio putsarissa riittää virtaus, mut etusäleikön takaa putsarikotelolle menevä snorkkeli alkaa ahdistaa. Vaihda tilalle dieselistä vastaava joka on sisävalkaisijaltaan isompi.
#6918
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
Re: Femman viritys + 400 hp
Ostin Speedpartsin 6cm pakopesän jonka kokoeroa alkuperäiseen 5cm pakopesään oli vaikea silmämääräisesti erottaa. Mittaamalla jotain pientä eroa löytyi.
Sp:n hukkaportin venttiilissä oli vikaa joka korjattiin. Asentaessa sitten huomasin turbiinin siiven ottava hiukan kiinni pakopesän runkoon ja palautin sen.
Tilasin uuden 7cm pakopesän Turbomeckiltä, joka oli reilusti suurempi verrattuna vakioon. Turbo on nyt autossa kiinni, mutta softa ei vielä ole vaihdettu. Peruspaineilla ajellaan toistaiseksi.
Sp:n hukkaportin venttiilissä oli vikaa joka korjattiin. Asentaessa sitten huomasin turbiinin siiven ottava hiukan kiinni pakopesän runkoon ja palautin sen.
Tilasin uuden 7cm pakopesän Turbomeckiltä, joka oli reilusti suurempi verrattuna vakioon. Turbo on nyt autossa kiinni, mutta softa ei vielä ole vaihdettu. Peruspaineilla ajellaan toistaiseksi.
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Re: Femman viritys + 400 hp
Vitosen ja kutosen pesän kokoerot on pienet ja niitä ku käsissä pyörittelee ni eipä tiedä kumpi on isompi..Melkein suoiolla seiskaa tilalle vaan.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Femman viritys + 400 hp
Tuossa on minulle joskus taiwanista tullut #7?
https://photobucket.com/gallery/user/fi ... Zw==/?ref=
https://photobucket.com/gallery/user/fi ... Zw==/?ref=
https://photobucket.com/gallery/user/fi ... Zw==/?ref=
https://photobucket.com/gallery/user/fi ... Zw==/?ref=
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850