Katkasin vika?
Katkasin vika?
Kyseessä on femma -08 penkinlämmittimen katsasija ehkä,ei pysy päällä vaikka painaa katkasijan nappia,vänkärin puoli toimii? Samalla kysyisin ostaen femma -08 ja -02 käyttöohjekirjan? Suomenkieliset!
Re: Katkasin vika?
Vaiha katkasijat päittäin ja totea vika?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Katkasin vika?
06 eteenpäin onki heleppo vaihtaa nappuloitten paikkaa
/Sarkasmia
/Sarkasmia
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Re: Katkasin vika?
Voi kai ne kytkimien piuhat kuitenkin vaihtaa päittäin testausmielessä /ei sarkasmia
Enivei, lämpeneekö se penkki kuitenkin?
Viirufemmoissa pystyy kytkemään penkinlämppärit automaatille, piiiitkä painallus halutun penkin lämppärin näppäintä, niin homma hoituu auton älytoiminnon suorittamana. En tarkkaan muista, että missä lämpötilassa grillit aktivoituu automaatilla, mutuna heitän notta +5 ja sen alle.
Automaattisen lämmitystoiminnon saa pois tietty taas piiitkällä napin painalluksella.
Sedan-viirussa on sama automaattitoiminto myös takalasin lämppärille + taustapeileille. Luultavasti toimii farkussakin, kannattaa kokeilla, jos asia kiinnostaa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Katkasin vika?
Muisti- ja valokuvaan perustaen toteaisin seuraavaa:
Se persgrillin "katkaisija" ei viirussa katkaise eikä kytke mitään konkreettisesti, vaan painettaessa kertoo lastuaivolle, että lämmityksen tilaa pitää muuttaa. Lastuaivo sitten ohjaa relettä, joka kytkee sähköt. Muistaakseni myös johtonippu tulee lämppärin ohjainlaitteen taakse isolla rimaliittimellä, joten johtojen vaihtaminenkin vaatii jo harrastuneisuutta.
Ensimmäisenä en tuosta päästä vikaa lähtisi hakemaan. Hajoamista ajatellen suurimmalle rasitukselle joutuu itse elementti penkissä ja johdot / liitännät penkin alla. Eli sieltä päin lähtisin visuaalisesti ja vaikka yleismittarilla hakemaan vikaa.
Tietysti oireita olisi hyvä tarkentaa. Jos painat lämppärin itse päälle, syttyykö merkkivalo, alkaako penkki lämmetä ollenkaan? Entä jos painat kahdesti eli isommalle teholle? Jos valo ja lämmitys alkaa oikein, niin sammuuko ne "liian nopeasti" eli penkki ei ehdi lämpiämään?
Lämmityshän muistaakseni katkeaa automaagisesti, olisikohan vartin päästä? Tämä voi liittyä tuohon edellä mainittuun automaagiseen kytkeytymiseen.
Yksi vikapaikka on tietysti tuo ohjausrele (vai kaksi eri tehoille). Niitä en ole joutunut paikallistamaan. Ja onhan tietysti mahdollista, että tuo lämmityslaitteen ohjausyksikkö olisi vioittunut, mutta tarkistaisin ensin noita helpompia ja halvempia vikoja.
Ja joo, takalasin / peilien lämmityksen saa automaagiseksi myös farkussa.
Se persgrillin "katkaisija" ei viirussa katkaise eikä kytke mitään konkreettisesti, vaan painettaessa kertoo lastuaivolle, että lämmityksen tilaa pitää muuttaa. Lastuaivo sitten ohjaa relettä, joka kytkee sähköt. Muistaakseni myös johtonippu tulee lämppärin ohjainlaitteen taakse isolla rimaliittimellä, joten johtojen vaihtaminenkin vaatii jo harrastuneisuutta.
Ensimmäisenä en tuosta päästä vikaa lähtisi hakemaan. Hajoamista ajatellen suurimmalle rasitukselle joutuu itse elementti penkissä ja johdot / liitännät penkin alla. Eli sieltä päin lähtisin visuaalisesti ja vaikka yleismittarilla hakemaan vikaa.
Tietysti oireita olisi hyvä tarkentaa. Jos painat lämppärin itse päälle, syttyykö merkkivalo, alkaako penkki lämmetä ollenkaan? Entä jos painat kahdesti eli isommalle teholle? Jos valo ja lämmitys alkaa oikein, niin sammuuko ne "liian nopeasti" eli penkki ei ehdi lämpiämään?
Lämmityshän muistaakseni katkeaa automaagisesti, olisikohan vartin päästä? Tämä voi liittyä tuohon edellä mainittuun automaagiseen kytkeytymiseen.
Yksi vikapaikka on tietysti tuo ohjausrele (vai kaksi eri tehoille). Niitä en ole joutunut paikallistamaan. Ja onhan tietysti mahdollista, että tuo lämmityslaitteen ohjausyksikkö olisi vioittunut, mutta tarkistaisin ensin noita helpompia ja halvempia vikoja.
Ja joo, takalasin / peilien lämmityksen saa automaagiseksi myös farkussa.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Katkasin vika?
Ahaa, tämä oli minulle uutta tietoa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Katkasin vika?
Kolkissa tuollainen oireilu viittaa rikkinäiseen lämmityselementtiin, josta auto osaa kytkeä sähkön pois, kun se meinaa ruveta käryämään. Jos kytkintä painelee jatkuvasti, voi penkin kai saada kuumenemaan oikosulkipaikasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katkasin vika?
Hauskasti hinnoiteltu käytetyt yksiköt ...
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... in/Kaikki/
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... -panel-acc
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... in/Kaikki/
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... -panel-acc
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Katkasin vika?
Menee off topiciksi alkuperäiseen aiheeseen, mutta...Hauskasti hinnoiteltu käytetyt yksiköt ...
Purkamohinnat on monilta osin järkyttävän korkeita (joskin poikkeuksiakin on) - jos hinnasta asiallisestikin mainitsee, niin heti on pakastevihannekset sieraimessa ja hyvä ettei tulla silmille.
Pyrinkin sen vuoksi hankkimaan tarvitsemani osat joko kanssasaabisteilta tai uutena - pitäkööt purkamot tunkkinsa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Katkasin vika?
Ei kannata termos jakaa väärää tietoa...
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Re: Katkasin vika?
Eipä niin, ammoisina aikoina siitä napsahti varoitus, jatketusta väärän tiedon levittämisestä jopa banni foorumille
Mutta mun viestihistoriaa sopii selailla, toki ennenkin olen ollut väärässä, mutta harvemmin
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Katkasin vika?
Kerran olin väärässä minäkin,mutta erehdyin...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Katkasin vika?
...vänkäämään silti foorumilla
OFFTOPIC: Yleensä olen kertonut erehtyneeni, kuten tässäkin tapauksessa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen