Vetoakseleista kysymyksiä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nipznapz
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 20, 2017 18:19

Vetoakseleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nipznapz »

Juuh elikkäs 2007 viirufemmasta on vetarin ulompi suojakumi mennyt rikki ja nyt alkoikin (oletettavasti) nivel jo naputtamaan tietyissä tilanteissa. Ajattelin, että helpoin korjaus itselleni olisi vaihtaa koko vetoakseli. Tässä nyt bildelsbasenia selatessa tuli pari kysymystä mieleen noista.

1. Onko vetoakselit molemminpuolin samanlaiset? Helpottaisi hieman halvan osan metsästystä, jos tietää varmuudella että kuskinpuoleinen akseli sopii myös vänkärinpuolelle

2. Onko näissä vuosimalleilla tai alkuperäisellä moottorilla mitään eroa käytännössä? Ainakin nuo alkupään femmoista puretut näyttää ulkoisesti hieman erilaiselta, kun taas 2004 eteenpäin näyttäisi olevan aikalailla saman näköinen kapistus, kuin omassani
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Vetoakseleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Vasen ja oikea eivät numeroiden perusteella ainakaan ole samoja.
Manuaalivaihteiseen runkonumerosta 43002730 eteenpäin oikealle puolelle ja automaatteihin vasemmalle oikea osa nro on 5532700.
Vasemmalle manuaaliin ja oikealle automaattiin 5393020

Varminta lienee etsiä 2005-2010 osaa. vanhemmatkin saataa sopia, mutta ovat ainakin eri numeroilla.
Ulompi vetonivel on 2002-2010 kaikissa sama, eikä sen vaihto ole hankala työ koko akseliin verrattuna.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
rungo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vetoakseleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rungo »

Ainakin 98-01 prefaceliftissä eri vetarit kuin 02->
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
nipznapz
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 20, 2017 18:19

Re: Vetoakseleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nipznapz »

Kiitoksia nopeista ja informatiivisista vastauksista. Täytyypä sitten jatkaa katselua viisaampana ja miettiä tuota pelkän nivelenkin vaihtoa.
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Vetoakseleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Nivelen vaihto ei ole paha homma. Ainakin itsellä lähti vanha nivel kevyesti moskalla napauttamalla, tais vaatia kaksi lyöntiä. Koko akselin vaihto on kovatöisempi juttu.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Kirka
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Huhti 09, 2021 16:51

Re: Vetoakseleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kirka »

Sabanisti kirjoitti:
Ma Maalis 11, 2019 09:18
Nivelen vaihto ei ole paha homma. Ainakin itsellä lähti vanha nivel kevyesti moskalla napauttamalla, tais vaatia kaksi lyöntiä. Koko akselin vaihto on kovatöisempi juttu.
Elikkäs miten tarkalleen ton ulomman vetonivelen saa irti vetarista josjakun vetari autossa kiinni? Käytännössä vain vetämällä ja vetarista poispäin moskalla naputtamalla? Eikös se joku pieni rengas siinä akselin päässä pidä sen siinä kiinni?
Vastaa Viestiin