Juuh elikkäs 2007 viirufemmasta on vetarin ulompi suojakumi mennyt rikki ja nyt alkoikin (oletettavasti) nivel jo naputtamaan tietyissä tilanteissa. Ajattelin, että helpoin korjaus itselleni olisi vaihtaa koko vetoakseli. Tässä nyt bildelsbasenia selatessa tuli pari kysymystä mieleen noista.
1. Onko vetoakselit molemminpuolin samanlaiset? Helpottaisi hieman halvan osan metsästystä, jos tietää varmuudella että kuskinpuoleinen akseli sopii myös vänkärinpuolelle
2. Onko näissä vuosimalleilla tai alkuperäisellä moottorilla mitään eroa käytännössä? Ainakin nuo alkupään femmoista puretut näyttää ulkoisesti hieman erilaiselta, kun taas 2004 eteenpäin näyttäisi olevan aikalailla saman näköinen kapistus, kuin omassani
Vetoakseleista kysymyksiä
Re: Vetoakseleista kysymyksiä
Vasen ja oikea eivät numeroiden perusteella ainakaan ole samoja.
Manuaalivaihteiseen runkonumerosta 43002730 eteenpäin oikealle puolelle ja automaatteihin vasemmalle oikea osa nro on 5532700.
Vasemmalle manuaaliin ja oikealle automaattiin 5393020
Varminta lienee etsiä 2005-2010 osaa. vanhemmatkin saataa sopia, mutta ovat ainakin eri numeroilla.
Ulompi vetonivel on 2002-2010 kaikissa sama, eikä sen vaihto ole hankala työ koko akseliin verrattuna.
Manuaalivaihteiseen runkonumerosta 43002730 eteenpäin oikealle puolelle ja automaatteihin vasemmalle oikea osa nro on 5532700.
Vasemmalle manuaaliin ja oikealle automaattiin 5393020
Varminta lienee etsiä 2005-2010 osaa. vanhemmatkin saataa sopia, mutta ovat ainakin eri numeroilla.
Ulompi vetonivel on 2002-2010 kaikissa sama, eikä sen vaihto ole hankala työ koko akseliin verrattuna.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Vetoakseleista kysymyksiä
Ainakin 98-01 prefaceliftissä eri vetarit kuin 02->
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Vetoakseleista kysymyksiä
Kiitoksia nopeista ja informatiivisista vastauksista. Täytyypä sitten jatkaa katselua viisaampana ja miettiä tuota pelkän nivelenkin vaihtoa.
Re: Vetoakseleista kysymyksiä
Nivelen vaihto ei ole paha homma. Ainakin itsellä lähti vanha nivel kevyesti moskalla napauttamalla, tais vaatia kaksi lyöntiä. Koko akselin vaihto on kovatöisempi juttu.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Vetoakseleista kysymyksiä
Elikkäs miten tarkalleen ton ulomman vetonivelen saa irti vetarista josjakun vetari autossa kiinni? Käytännössä vain vetämällä ja vetarista poispäin moskalla naputtamalla? Eikös se joku pieni rengas siinä akselin päässä pidä sen siinä kiinni?