Männänrenkaiden liotus kokeilu.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Keme kirjoitti:
To Maalis 28, 2019 10:37
Täh? Mitä järkeä tossa liottelussa on, kun kansi on jo kerran irti? Koppaa männät ylös, vaihtaa renkaat ja öljynkulutus loppuu niiden osalta tasan siihen kohtaan. Silkkaa typeryyttä olla vaihtamatta niitä männänrenkaita, kun kone on jo valmiiksi purettu.

Huom. Raha 😉 Kuten varmaan kävi ilmi , tämä ei ole minun omistuksessa oleva kulkine. t.A
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Jep , wössykät minullakin omassa ja niillä menty yli 200 tkm . Joo ei vie öljyä ei 😃
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Keme kirjoitti:
To Maalis 28, 2019 10:37
Täh? Mitä järkeä tossa liottelussa on, kun kansi on jo kerran irti? Koppaa männät ylös, vaihtaa renkaat ja öljynkulutus loppuu niiden osalta tasan siihen kohtaan. Silkkaa typeryyttä olla vaihtamatta niitä männänrenkaita, kun kone on jo valmiiksi purettu.
😁 Olen miettinyt ihan samaa, että ei mitään järkeä varsinkaan työn osalta. Kun tuonkin ajan voisi käyttää vaikka hiihtoladulla...😂
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Amiraali kirjoitti:
To Maalis 28, 2019 12:23
Jep , wössykät minullakin omassa ja niillä menty yli 200 tkm . Joo ei vie öljyä ei 😃
Hmm missä hinnoissa wössykät pyörii halvimmillaan ja paikka mistä löytyy helpoimmiten, itellä kans käynnyt tämä mielessä jos nyt ihmeitä ei tapahdu tuon savutuksen suhteen, öljyä ei kylläkään vie kuin korkeintaan 1l kymppitonnilla.
Tarkoitus olis kyllä ehkä jossain vaihees nostaa tehoja ja eipä jäis ainakaan männistä kiini, muuten kone on ihan tikissä, tällä hetkellä joku biopower stage 1 aeron 250h vakio koneessa, mitä lie tehot sitten nytte.
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Muistaakseni itse maksoin n. 800 e / sarja renkaineen, reilu 5 vuotta sitten . Lisäksi tuli lohkon poraus 1mm ylikokoon n.200 e t.A
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Muistaakseni kaikkiaan meni osiin ja koneistuksiin reilu 3000 e
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Vakiokoneeseen onkin ihan tavattoman fiksua laittaa Wössnerit. Vakiomäntien männänrenkaat maksaa ehkä sen 150? euroa ja se öljynsyönti loppuu niiden vaihdolla. Löpö/lamppuöljy/EGR-puhdistus/mikälie-taika-liemi-liottelulla ne öljyrenkaat voi saada hetkeksi eloon, mutta kun niiden jousivoima on jo mennyttä niin ei se ole oikeasti mikään korjaus. Kohta savuttaa taas.

Jos jotain virityshaihatteluja oikeesti fiilistelee, ni tiputtaa sinne tilalle T5 männät ja kanget. Sit kellari on valmis 400++ tehoille. T5 kansipahvilla nippuun, ni ei tarvi mäntiäkään koneistella.
jeeeeeee!
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Puolituttu osti vakio tekniikalla olevaan 200sx:ään kovinta seosta olevat ja kova-anodisoidut takomännät. Ei ollu tyytyväinen lopputulokseen myi auton uudelle omistajalle joka rupesi virittämään autoa rankemmin. Uusi omistaja oli taas hyvin tyytyväinen rautaan.

T5 männät kuuluu kestävän ihan kovia teholukemia jopa 600+.Itellä tulee tonnarin kylkeen 40superi kiinni ja alakertaan ei puututa.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Mitenkäs tuo naftahuuhtelu jos on aloittamassa koneremppaa niin pääseekö helpoimmalla kun käyttää ensin naftat sisässä vähän aikaa ja sitten mosa paloiksi. Vai mosa paloiksi ja karstan jyystö käsin sieltä missä sitä on?

Mihin kaikkialle sitä ylipäänsä kertyy näissä? Tietäisi vähän miten paljon kuluu aikaa yksistään myllyn putsailuun...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Suoraan paloiksi vaan, ei kannata ruveta huuhteluita tekemään.Sitten joko käsin, koneellisesti tai höyrypesulla puhtaaksi.Siellähän sitä karstaa eniten on missä palotapahtuma on,eli männät,kansi,venttiilit jne.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Männänrenkaiden liotus kokeilu.

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Bapsu kirjoitti:
To Maalis 28, 2019 21:53
Mitenkäs tuo naftahuuhtelu jos on aloittamassa koneremppaa niin pääseekö helpoimmalla kun käyttää ensin naftat sisässä vähän aikaa ja sitten mosa paloiksi. Vai mosa paloiksi ja karstan jyystö käsin sieltä missä sitä on?

Mihin kaikkialle sitä ylipäänsä kertyy näissä? Tietäisi vähän miten paljon kuluu aikaa yksistään myllyn putsailuun...
Ne männänrenkaat voipi olla yllättävänkin tiukassa urissaan ja urat täten täynnä mähmää. Venttiileissähän sitä kans on. Kansi kannattaa käyttää pajalla ainakin tarkastettavana ellei itsellä ole mahdollisuutta sitä tehdä.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Vastaa Viestiin