Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
karivanner 9-5
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 15:35

Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja karivanner 9-5 »

2003 farkkuun vaihdettiin uudet jouset ja iskarit taakse. Miksi ihmeessä toinen puoli on nyt n sentin korkeampi ... Eikös kuitenkin jousi määrää korkeuden ja nyt ne on tuliterät.

Outoa
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Olisko iskarit eriparia(sport/vakio) ? Sport alusta on 10mm matalampi ja muistaakseni iskarissakin se kehä johon jousen alapää tulee on alempana.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Itsellä vaihdettiin joka nurkkaan Saabin alkuperäinen sport-alusta. Oli kallellaan vajaan sentin. Takaa kuskinpuolelta piti "iskarikotelo" nostaa yläasentoon. Hahloissa on jonkin verran varaa.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
karivanner 9-5
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 15:35

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja karivanner 9-5 »

täytyypä vaikka muuttaa tolla säädöllä sitä hiukan.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja Termos »

soap95 kirjoitti:
Ti Huhti 23, 2019 20:43
Itsellä vaihdettiin joka nurkkaan Saabin alkuperäinen sport-alusta. Oli kallellaan vajaan sentin. Takaa kuskinpuolelta piti "iskarikotelo" nostaa yläasentoon. Hahloissa on jonkin verran varaa.
En helvetissä ruuvaisi iskaritorneja johonkin "säätövaraan". Niissä on ihan hahlot sitä varten, että korkeus on just eikä sinnepäin.

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
juhanahm.jhm
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja juhanahm.jhm »

Itsekkin vaihdoin pääsiäisenä iskarit ja jouset. Vanhoilla oli ajettu 300.000km joten eron huomaa. Aeron alustasarja oli 530e joten ei paha. Kyllähän jokaisen auton kulman korkeuden pitäisi olla balanssissa vaihdon jälkeen, ellei sitten ole laittanut jousta väärin
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja Termos »

Mistä hankit osat? Täällä oli taannoin juttua, että Aeron takajousien saatavuus oli kovasti ongelmallista.

Meidän Aeron takapää roikkuu himpun verran. Konin FSD -iskareissa on mahdollista nostaa jousta ylemmäs reilulla sentillä, mutta korjaako se väsyneen vieterin menetetyt ominaisuudet käytännössä, sitä en tiedä. Enkä sitäkään, että miten tuollainen käytetty iskari sitten toimii, kun toiminta-alue muuttuu.

Tässä on nyt mietinnässä joko kokeilla nostoa, tai sitten hommata vetreämmät vieterit. Saa esittää mielipiteitä, kiitos jo näin etukäteen 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
juhanahm.jhm
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja juhanahm.jhm »

Jyväskylän pro-carservicestä tilailin. Netistä en alustasarjaa löytänyt, mutta hieman yllättäen tuohon hintaan koko alustasarja.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Noin vuosi sitten oli marmorilla sport-alusta jotain 500-600:n välillä. Siellä myös vaihdon yhteydessä säätivät tuota konsolia, jotta saivat perän vaakaan.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Routa
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 17:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Farkku Takajouset iskari vaihto, nyt eri korkeus ..

Viesti Kirjoittaja Routa »

Tarkasta osanumerot iskareista. Mulla oli vanhassa farkkuaerossa takana eripari iskarit kun ostin. Söi toista takarengasta todella nopeesti. Minulta löytyy se toinen iskari vielä, en muista oliko se sportti vai normi. Uudet käyttämättömät farkku aeron takajouset on kans jouten jos kiinnostaa.
#6918
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
Vastaa Viestiin