Vetokoukku Saksasta - Uhka vai mahdollisuus ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Vetokoukku Saksasta - Uhka vai mahdollisuus ?

Viesti Kirjoittaja wla »

Onko kokemuksia Steinhoffin vetokoukuista, hinta ei päätä huimaa kyllä .

https://www.ebay.ie/itm/Anhangerkupplun ... SwX~dWrHPW
Aina joku Saabbi...
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1082
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Vetokoukku Saksasta - Uhka vai mahdollisuus ?

Viesti Kirjoittaja eegas »

viewtopic.php?f=14&t=83030&p=1207933#p1207933
Tuonlaisen laitoin n. vuosi sitten, Skruvatista tilasin, oli kyllä hintavampi, mutta on ollut toimiva.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Vetokoukku Saksasta - Uhka vai mahdollisuus ?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on Skruvatista ostettu Steinhof-koukku. Itse koukku maksoi reilu 100€, kuumasinkityt ruuvit ja mutterit taisi olla 10€ (selitän alla) ja piuhasarjaksi laitoin orkkiksen joka taisi olla liki 50€ (koukun mukana ei tullut).

Tosiaan itse koukun kiinnitystarvikkeet oli sinkittyjä joten ostin tilalle kuumasinkityt koska ne kestää paremmin auton alla. Piuhasarjaksi ostin orkkiksen, kun siinä oli kaikki läpivientikumea, oikeanlaista pistoketta myöten paikoillaan ja kaapelin suojalerssin sijaan itse rasian pohja oli jollain valuhartsilla laitettu umpeen :D

Itse koukussa oli ainoana huonona puolena se, että niiden takapuskurin palkkiin kiinni ruuvattavien kannattimien ylempi reikä oli liian alhaalla kohdassa joten sitä piti porata soikeaksi jotta ne sopi paikoilleen.

Ja hyvänä puolena on se, että koukku "kiertää" puskurin joten puskuriin ei tarvinnut leikata koloa 8) Koukussa oleva peräkärryn turvavaijerin silmukka on vielä koukun alla joten korkeilta kanttikiviltä alas ajaessa ei osu puskuri maahan vaan koukku, tämäkin on siis testattu epähuomiossa. Toinen hyvä puoli on, että tuo koukun varsi on aikasta siro joten kiinteänä koukkuna ei ole kuitenkaan pahan näköinen, ainakaan omaan silmään.

Allekirjoituksen linkin takaa löytyy kuvia...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin