Saabini on entanoli softattu 9-5 2,3 2005 . Garret tuprauttelee käynnistettäessä. Olis tallissa Mitsun ahdin odottamassa vaihtoa. Tuleeko ongelmia jos vaihdan vain turbon mutta ei suuttimia eikä ecuun tehdä muutoksia. Ajeluni on normaalia hissuttelua joten tehoista ei ole kyse vaan kestävyydestä. Eli mitkä ongelmat ja haitat tulevat pelkän mitsun laittamisesta. Muuttuuko esim. alakierroksien vääntö ja entä kulutus jos ajotapa ei muutu.
-Arska-
Mitsun turbosta
Re: Mitsun turbosta
Ei muutoksia
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Mitsun turbosta
Hyöty vain saadaan sopivalla softalla.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Mitsun turbosta
Jos ajo on tosiaan ihan hissuttelua, niin kustannustehokkain vaihtoehto on vaihtaa Mitsu vaikka vähän käytettyyn Garrettiin, sopivalla välirahalla
Ehkä jopa Garrettin -kiinakopioon.
Sille Mitsulle löytyy kyllä ostajia, eikä vaihto ole ihan yks-yhteen, menee vesi- ja öljyputket vaihtoon myös. Toki banjoliittimien kupariprikkoja mulkkaamalla saa vanhatkin putket sopimaan Mitsuun, mutta ei silti mikään pulttaa-kiinni -ahdinpäivitys ole kyseessä.
Ehkä jopa Garrettin -kiinakopioon.
Sille Mitsulle löytyy kyllä ostajia, eikä vaihto ole ihan yks-yhteen, menee vesi- ja öljyputket vaihtoon myös. Toki banjoliittimien kupariprikkoja mulkkaamalla saa vanhatkin putket sopimaan Mitsuun, mutta ei silti mikään pulttaa-kiinni -ahdinpäivitys ole kyseessä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mitsun turbosta
Pelkkä ahtimen vaihto garrett->mitsu ilman softapäivitystä voi aiheuttaa riskin että kiihdytyksissä yläkierroksilla ahtopaine karkaa yli pyydetyn ja vetää laihalle kun vakiosuutinten tuotto loppuu. Samoin käytännön alavääntö alle 2500rpm kyllä heikkenee mitsulla vrt. garrett. 2-litraisessa ero selkeämpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitsun turbosta
Tämän kyllä huomasi selkeästi, kun ahdinrikon jälkeen ajelin hetken Mitsulla, softana oli tuolloin Maptunin Garrett Stage 1, motti 2,3l.
Oli kaupunkipyörityksessä ikävän nuhainen laite manuaaliaskillakin, sitä en tiedä, että onko vakiosofta + Mitsu sitten huonompi vai parempi.
Täyskaasukiihdytyksiä en tuolla kombolla tehnyt, mutta kyllä se arkiset rekanohitukset maantiellä veti ihan mukavasti. SID-infoa ei Maptunin softassa ollut käytössä, niin arviot toimivuudesta ovat mallia perstuntuma
Edit: Ketjun aloittajalla olikin etanolisofta, Stage x?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen