Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1074
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja 900S » Ke Touko 15, 2019 20:38

Potilas on 2006 2,3t A, vakio, ajettu 250tkm.
Käy tyhjäkäyntiä melko normaalisti (vähän kierrokset jää hirttämään hetkeksi) ja kevyessä ajossa toimii myös melko normaalisti, mutta kunnon kaasulla tuo on aivan laiska! Täyskaasulla kiihtyy huonohkosti n.80km/h vauhtiin, mutta siihen loppuu meno. Myös vaihtaminen tapahtuu todella laiskasti/viiveellä. P1300 vikakoodia vilkuttaa.
Vaihdettu:
-uusi orggis sytkäkassu ja NGK tulpat.
-IMM
-turbon mankku (se mistä lähtee 3 keskikokoista letkua)
-pienet huonokuntoiset alipaineletkut vaihdettu
-bypass
Nuo muut osat, paitsi kasetin ja tulpat lainasin hyvin toimivasta 2004 2,3T:stä. MAP anturit ovat erilaiset, joten sitä en saanut vielä vaihdettua.

Voiko kaasuläppäkotelo olla mahdollinen syypää? Entä turbon hukkaportti? ---> Miten sen pystyy toteamaan?

Ilmavuotoja en enää itse löydä! Open sidistä olen joskus lukenut, mutta sellainen ei ole käytössä..
JOS Porin alueella sattuisi olemaan joku harrastaja joka näistä oikeasti tietää ja viitsisi tuota katsoa, niin maksan paljon mieluummin kohtalotoverille kuin Satakunnan Autotalolle (tai mikä Palin nykyään onkaan) :)

edit. nyt vasta huomasin että noita MAP(??) -antureita on 2kpl (55560162). Toinen imusarjan vasemmalla puolella, toinen bypassin yläpuolella. Mitä nuo oikein ovat ja onko ihan hakuammuntaa noita edes miettiä?
9-5 2,3t Wagon `06

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4162
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja vesa67 » Ke Touko 15, 2019 22:15

Tukkoiselta kuulostaa, jossain vaiheessa joudut dp:n tai catbackin vaimentimia epäileen josko ovat tukossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja rock n roll » La Touko 25, 2019 07:07

Vieläkö 2006 mallissa on tää evap? Turbon mankulta r letku irti ja tulppa letkuun.

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4162
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja vesa67 » La Touko 25, 2019 08:31

Ei ole evapin haaraa mankuvenalle viiruissa, poistuis joskus 2003-4 paikkeilla

Vikakoodeissa ei mainittu olisko läppäkotelo limpissä, osa oireista kyllä sopis siihenkin mutta ei noihin sytytyshäiriöihin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

900S
"Hölösuu"
Viestit: 1074
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja 900S » La Touko 25, 2019 08:52

Ei ole limpissä. Sen tarkistin jo..
Motonetin korjaamolla oli yksi ukko joka on jonkunverran Saabien kanssa pelannut, niin se tuota tutki pari tuntia, vaihtoi bensasuodattimen ja lopulta oli melko varma että joko bensapumppu tai bensapaineensäädin vetelee viimeisiään.
Soppaa auto ei siis tunnu saavan tarpeeksi.
9-5 2,3t Wagon `06

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4162
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja vesa67 » La Touko 25, 2019 09:03

Reguja ei ole mennyt ensimmistäkään mutta pumppu voi olla. Ei haittaa vaikka noilla kilsoilla pumpun vaihtaiskin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Vastaa Viestiin