Viiru käy puolella teholla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja 900S »

Osaako joku sanoa, voiko autoa testata ilman catbackiä? Jos sen ottaisi kokonaan irti ja vetoa löytyisi tuon jälkeen testiajossa, niin ei tarvitsisi enempää arpoa putkiston suhteen.
Mutta miten tuo kulkupuoli ilman pönttöjä.. Kulkeeko auto mihinkään jos siellä ei ole juuri mitään vastapainetta?
9-5 2,3t Wagon `06
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Ei se auto mitään painetta siellä putkistossa kaipaa. Lähinnä kova meteli haittana
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

9-5:n pakoputki on vakiona vapaasti virtaava. Piti kerran tähystää putken läpi. Semmonen verkkoputki menee takapöntönkin läpi. Tekee vaan mutkan matkalla, niin ei ihan valo paistanut läpi, kun pätkin putken romuksi. 600mm pitkä pakoputki riittää, että sen saat pelaamaan. Voi olla railakkaat äänet tosiaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja Termos »

Jouduin itse ajelemaan taannoin yömyöhään 80 kilometriä tilanteessa, jossa downpipen ja catbackin välinen pantaliitos lipsahti täysin auki. Kiillotettu kiinarosteri on pirun liukasta, tahnaa oli välissä, mutta silti lipsui :roll:

Mökä oli sitä luokkaa, että yhtään en hirvennyt polkea :mrgreen: Lähinnä aattelutti, että onko siellä downpipen päässä mitään syttyvää/sulavaa tavaraa.
Ei onneksi ollut.

Tuo kuvan pätkä, jossa on katintekele, päästeli kaasut pitkin Aeron alustaa.

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ottaa sitten huomioon että takavaimentimen tukkoisuuden lisäksi myös prekatti voi olla tukossa. Sitä voi yrittää tähystää pienellä kamerapäällä lambdan asennusreiän kautta muttei se kaikkea näytä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itselläni ei ole kokemusta miten mikään bensaturbosaappi toimii ilman pakoputkea, mutta ainakin isäukon vapari-golf aikanaan oli aivan tehoton ja puhditon, kun putki katkesi matkalla (siis vielä selvästi surkeampi kuin ehjällä putkella)... Oma TTIDistä putki irtosi aikanaan DPF:n liitoksesta ja siinähän on ainoat äänenvaimentimet putken päässä, mutta tuota ei huomannut ajossa edes äänistä. Ilmeisesti DPF on myös aika tehokas änkkäri :D

Eski
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kiitos kaikille vastanneille!
Yritän ehtiä loppuviikosta tutkia tuota putkea. 😎
9-5 2,3t Wagon `06
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Viiru käy puolella teholla

Viesti Kirjoittaja Pakari »

900S kirjoitti:
Ma Kesä 03, 2019 07:24
Osaako joku sanoa, voiko autoa testata ilman catbackiä? Jos sen ottaisi kokonaan irti ja vetoa löytyisi tuon jälkeen testiajossa, niin ei tarvitsisi enempää arpoa putkiston suhteen.
Aikanaan merkkiliike (Laakkonen Jyväskylä) raotti liitosta ennen katalysaattoria todetakseen koeajolla, että katalysaattori on tukossa. Vikaa kun oli jo haettu yli 2 viikkoa DI-kasetin hajoamisen jälkeen, että miksi auto ei kulje niinkuin pitäisi. Vika löytyi em. konstilla, joten eiköhän sitä uskalla koittaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Viiru käy puolella teholla / APUA PORI!

Viesti Kirjoittaja 900S »

vesa67 kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 22:15
Tukkoiselta kuulostaa, jossain vaiheessa joudut dp:n tai catbackin vaimentimia epäileen josko ovat tukossa.
No vihdoin sain ostettua ja vaihdettua dp:n ja nyt mennään taas täydellä teholla, eli vika oli katissa/kateissa! 😀

Kiitos vesa tuhannesti vinkistä!!!
Kyllä ammattilainen näemmä tietää mistä kirjoittaa 👍👍
9-5 2,3t Wagon `06
Vastaa Viestiin