Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tomi V
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06

Viesti Kirjoittaja Tomi V » Ke Heinä 03, 2019 15:31

Miula ei tosin ollu aero vaan 2.3t -99vm 9-5. Jakopää ja vaihteisto toimi hyvin 350 000 asti kun möin auton eteenpäin. Ei ollu softattu. Onhan sieltä saattanu jo ääntä kuulua mutta eipä tullu niin tarkkaan kunneltua. Öljyä vaan aikaajoin lisää koneeseen :D
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
9-3 SS Linear -09 (biopower)

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5511
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06

Viesti Kirjoittaja Eski » Ke Heinä 03, 2019 16:45

Se jakopään rapina ja rouskutus on lopulta niin karmeaa, että se ei voi jäädä huomaamatta autolla ajettaessa :twisted:

Öljynsyönti kertoo jo sen, että kaikki ei ole ollut kunnossa. Kyllä T7-kone oli melkoinen surkeutus aikanaan. Meidän rapiat 370K ajettu 300hv T5-viinaviri ei syö öljyä yhtään ja alakerralle tai jakopäälle ei ole tehty mitään....

Eski

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9379
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Ke Heinä 03, 2019 17:20

Tuo uudempaa mallia oleva öljyloukku kuitenkin näyttäisi auttavan. Meidän - 04:ssä ei ollut lainkaan nokinen öljytilastaan, kun avasin sylinterikannen 200tkm kohdilla kansipahvin haljettua. Nyt on 301tkm mittarissa ja ei syö öljyä. Tuossa on ollut alusta alkaen Mitsubishin ahdin, kun kyseessä on iso T.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1779
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06

Viesti Kirjoittaja Cona » Ke Heinä 03, 2019 20:14

Täällä kanssa Viiru-Femma, jossa 100tkm asti Mitsu kiinni ja öljynvaihtoväli 5-7tkm. Nyt mittarissa 197tkm eikä vie öljyä saati ees nokea niitä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5511
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06

Viesti Kirjoittaja Eski » Ke Heinä 03, 2019 20:25

Jep, M2004-> T7 kone saatiin huomattavasti parempaan kuosiin. Jakopääremontteja on kuitenkin tehty viiruihinkin aika vaatimattomilla kilsoilla, joten täysin ongelmaton tai T5:n veroinen se ei ole...

Eski

Vastaa Viestiin