2.3 T7 piristys kysymyksiä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

2.3 T7 piristys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Missä vaiheessa tarvitaan jäykemmät venttiilinjouset? Entä ovatko Maptunin Wössnerit kuinka pitkäikäiset, onko mitään järkeä noille tehotavoitteille?
Tarkoitus on käyttää vakio Aeron Mitsua ja tehotavoite 280-300hv. Koko kone on purettu ja nyt olis helppo laittaa tavaraa jos meinaisi joskus innostua lisääkin virittämään mutta todennäköisesti enempää ei tule laitettua tehoja. Kestävyyttä saisi olla sen verran ettei heti tarvitse olla aukomassa uudelleen. Onko jotain parempaa ahdinta jolla herää alhaalta ja pääsee noihin samoihin tehoihin? Mikä paras kombo? Onko downpipellä isokin vaikutus? Tulossa kolkkiin mutta täällä ehkä enemmän rakennettu noita 2.3 koneita. Kokemuksia kaivataan!
Viimeksi muokannut Saba9-3, Ma Kesä 24, 2019 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: 2.3 T7 virikysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Laitetaanpa lisäkysymyksiä:

Saako kampiakselille mistään ylikokolaakereita alikokokauloille?
Mittasin tuossa kaksi kampiakselia ja kaulat ovat pyöreät ja ok mutta toisessa kieroutta 0,03mm eli ok ja toisessa 0,12mm Wissin ohjeen mukaan mitattuna. Onko tuo toinen roskiskamaa jos ei voi hioa, tai voihan se hioa mutta jos ei saa sopivia laakereita niin eihän sillä mitään tee? Ohjearvo max on 0,1mm heitoa.
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: 2.3 T7 virikysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

On niitä laakereita ainakin joskus saanut alikokohiotulle akselille: viewtopic.php?t=154862

Vanhassa 900 vm-94 B234 koneessa on sama kampiakseli kuin B235E koneessakin, Wis ja EPC tuntee 0,25 ja 0,5 alikokolaakerit sen runkolaakereille mutta EPC ei 9-5 B235E koneelle, eikö ne ole samat laakerit vai onko EPC vain vähän puutteellinen? Vai eikö niitä saa enää Saabin kautta?

Taitaa olla saappirakentajat vielä selviytymässä Juhannuksesta vai onko tämä Saappihomma jo menneen talven lumia :roll:
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3 T7 virikysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sillä välin kun odottelet nopeita vastauksia ehdit vaikkapa tämän ketjun selailla läpi, tai ehkä jo oletkin ?
viewtopic.php?f=16&t=145026
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: 2.3 T7 virikysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

vesa67 kirjoitti:
Su Kesä 23, 2019 21:42
Sillä välin kun odottelet nopeita vastauksia ehdit vaikkapa tämän ketjun selailla läpi, tai ehkä jo oletkin ?
viewtopic.php?f=16&t=145026
Eipä ole sattunut vielä silmään tuo ketju, näyttäs olevan melkoinen jatkoromaani mutta ensimmäisestä sivusta päätellen mielenkiintoista juttua! :D
Täytyy lukasta viestiketju läpi.

Otsikko piti muuttaa.. vakion piristyksestä tässä vain kyse.


Mitä kokemuksia noista Maptun Wösnereistä, onko hyvät? Hinta ei olisi aivan kohtuuton.
Vastaa Viestiin