Nopeat kysymykset 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

saabistinet kirjoitti:
To Loka 20, 2022 19:11
saabistinet kirjoitti:
Ke Loka 12, 2022 11:53
Auto tuli korjauksesta ja katsastuksessa hylsy, xenon säätö ei toimi.
Autoon vaihdettu hajonnut taka-akselin tunnistimen säätötanko ja kaikki liitokset putsattu edestä ja takaa tunnistimista.
Vika ei poistunut. Virrat päälle, molemmat valot menee ylös-alas-keskelle ja sen jälkeen valuu alas.
Testerillä ei saa yhteyttä kummankaan xenonin ohjainyksikköön.

Eli tähän kaivataan vinkkejä.

Tero

Lisänä nyt vielä, että Techilläkään ei saatu xenoneihin yhteyttä.
Onko kellään vinkkejä mistä johdoista voisi vikaa etsiä ?
Varmaan joku molempiin lamppuihin tuleva, koska kumpaankaan yksikköön ei saada yhteyttä. Käynnistyksessä ylös-alas liike toimii, mutta auton älyyn kaiketi yhteys poikki.

Tero
No niin. Auto on ollut pajalla ja vika miksi xenonin vikavalo palaa ja säätö ei toimi, on korjattu. Vikana oli takimmainen asentoanturi.
Diagnostiikkaan ei saa yhteyttä edelleenkään, mutta se on sitten toinen vika. Kuitenkin nyt vikavalo sammui ja säätö toimii, joten sai leimasta taas läpi.
Tosin korjauskehotus tuli, että valojen säätö on liian alas.

TERO
Viimeksi muokannut saabistinet, Pe Marras 25, 2022 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, myynnissä)
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa, myynnissä) (SFC #52815)
http://saab.jthima.com
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja duuduu »

nalleolut kirjoitti:
Pe Marras 25, 2022 08:24
jos täytyy vaihtaa öljynpaluu putki turbolta öljypohjaan laskenko öljyt pois koneesta vai saako sen vaihdettua ilman sotkua ???
Paluu tulee öljynpinnan yläpuolelle. Ei tarvitse sen takia laskea öljyjä pois
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Sain vaihdettua mut hämmästytti pulttien kannat onks se joku e-torx??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

et oo vissiin kauheesti saabeja ruuvaillu?
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Kyllä tähän asti pärjänny tuumasilla ja millisillä.

Eli oliko vastaus positiivinen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2494
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

tonnaritomppa kirjoitti:
Su Marras 27, 2022 19:49
et oo vissiin kauheesti saabeja ruuvaillu?
Triumphin ja Foordin mosia kaiketi :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2494
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tuossa yllä kun oli työkaluista juttua, niin löytyykö tämmöistä pientä sarjaa vielä jostain?

Kuva

Kärkkäinen myi kuvan mukaan identtistä sarjaa aikoinaan GeeTee -tuotemerkillä, vääntimien kahvoissa oli myös GeeTee -logo. Eivät olleet ihan kiinakuran hinnoissa, muistaakseni abaut 70€.
Kuvan Onnline -sarjan laadusta ei ole kokemusta, mutta pari sarjaa sitä GeeTee:tä on ollut käytössä yli 10 vuotta, eikä pahaa sanottavaa. Ovat kestäneet pahaakin rankaisua mukisematta.

Ei tuon avulla femman ahdinta vaihdeta, mutta sytkäkassu, umpiot, kaasuläppäkotelo, immu, kampuran asentoanturi jne. hoituu kyllä 8)

Tykkään, että torxit yms. ovat suoraan vääntimeen kiinnitettävää mallia, eivätkä putoile heikon magneettikiinnityksen takia hylsysta pitkin konehuonetta. Tuossa tuo "ruuvimeisselikahva" toimii myös jatkopalana muille jatkovarsille, eli räikän saa sen perään kiinni.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

taidan hakea puuilosta Vaikka tosin en tiedä koska seuraavan kerran tarvitsen moista e-torx hylsyä.
https://www.puuilo.fi/ampro-e-torx-hyls ... escription
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
leafhill
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 20, 2022 21:38

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja leafhill »

Voiko softa olla perseellään jos autossa on ollut imuvuotoja softan tekohetkellä?

Lyhyesti sanottuna korjailin edellisen omistajan jättämiä imuvuotoja, joita on kuulemma ollut aina ja nyt mietin voiko softa olla sen takia tehty väärin, kun en siitä osa-alueesta mitään tiedä. Kaikki toimii kuitenkin ihan normaalisti, tuli vaan mieleen. :?
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2494
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

leafhill kirjoitti:
Ke Marras 30, 2022 18:48
Voiko softa olla perseellään jos autossa on ollut imuvuotoja softan tekohetkellä?
Aika vaikeaa ottaa kantaa, kun ei tiedä, että miten softa on tehty. Jos räätälöitynä dynossa autokohtaisesti, niin vuodot vaikuttaa tottakai.

Jos taas softa on hommattu esmes harrastajilta perinteiseen malliin, kertomalla auton tiedot ja siihen mahdollisesti tehdyt muutokset (ahdin, suuttimet, downpipe jne), niin eipä se softa vaadi toimenpiteitä, kun imuvuodot korjataan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2494
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

Onko T7 -sytkäkassun liittimessä vain yksi maadoituspinni (kuvan pinni 6), kun systeemi on virrattomana?

Kuva

Jossain törmäsin diagnostiikkakuvaan, jossa pinnit 2-5 oli myös merkitty menevän maihin, mutta tapahtuuko se vasta kipinän sytyttämisen yhteydessä?
Mää näistä mitään ymmärrä, koitan vaan selvitellä tuota Fcod 4864 (P1300) vikaa:

viewtopic.php?f=14&t=134901&start=135
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Saab 9-5 kuskinpuolen pyyhkiän sulka uusi valeo, keskeltä sulkaa jättää hieman pyyhkimättä, mitä tehtävissä? Varsi ei ilmeisesti paina tarpeeksi lasia vasten.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

PM99 kirjoitti:
Pe Joulu 09, 2022 22:40
Saab 9-5 kuskinpuolen pyyhkiän sulka uusi valeo, keskeltä sulkaa jättää hieman pyyhkimättä, mitä tehtävissä? Varsi ei ilmeisesti paina tarpeeksi lasia vasten.
Pojan autoon ostettiin pari viikkoa sitten myös Valeot ja sama ilmiö havaittavissa. Ajattelin reklamoida Motonettiä, mutta vastauksen melkein arvaa! Vai onko se laatu mikä jyllää? :roll:
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

rungoton vai rungollinen ??

ainakin nuo mitä oon itse ostanu norpan poistomyynnistä ja tilaten ulkomailta ni pyyhkiny vallan hyvin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Meillä on rungolliset.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Vastaa Viestiin