Nopeat kysymykset 9-5
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Onko Aerossa eri jousijalka edessä kuin normi 9-5 saabissa?
Iskarin osalta siis kysymys, jousen voin vaihtaa vanhasta, mikäli Aeron on matalampi.
Iskarin osalta siis kysymys, jousen voin vaihtaa vanhasta, mikäli Aeron on matalampi.
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Re: Nopeat kysymykset 9-5
^onko kyse näistä sigussa mainituista vuosimalleista 06 ja 07?
Niissähän ei liene muuta eroa, kuin Aeron jousi hieman lyhyempi (muistaakseni 10mm).
Tokihan iskarikin on aerossa jämäkämpi, kun on sporttialusta, mutta kyllä niiden ristiin pitäisi sopia.
9-5:ssa ei ole erillistä jousijalkaa, kuten og-kolkissa...
Eski
Niissähän ei liene muuta eroa, kuin Aeron jousi hieman lyhyempi (muistaakseni 10mm).
Tokihan iskarikin on aerossa jämäkämpi, kun on sporttialusta, mutta kyllä niiden ristiin pitäisi sopia.
9-5:ssa ei ole erillistä jousijalkaa, kuten og-kolkissa...
Eski
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kiitos!
Juu sigun -06 kyseessä. Mittailin vielä suhteessa normi 9-5:n käytettyyn etutolppaan. Jousen varaosanumero oli eri. Iskarin mitat oli samat. Laitoin siis iskaritilauksen eteenpäin.
Juu sigun -06 kyseessä. Mittailin vielä suhteessa normi 9-5:n käytettyyn etutolppaan. Jousen varaosanumero oli eri. Iskarin mitat oli samat. Laitoin siis iskaritilauksen eteenpäin.
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kuuluuko xenonien tehdä pientä liikettä ylös/alas kokoajan vaikka auto on täysin paikoillaan?
Uusittu tasonsäätötangot etu + taka, edessä johto, oikea umpio ja molempiin polttimot.
Vaatiiko vielä jonkun kalibroinnin techillä?
Uusittu tasonsäätötangot etu + taka, edessä johto, oikea umpio ja molempiin polttimot.
Vaatiiko vielä jonkun kalibroinnin techillä?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Luultavasti jompi kumpi tasonsäätöanturi on tarvikemallia. Alkuperäisillä ei tee.
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Molemmat maptunin anturit ja tangot tarvike. Haittaako nypyttäminen leimal vai hyväksyvät kun muuten kyllä tason säätää? Eka xenonit niin ei mitään kuvaa mitä konttoril vaaditaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nopeat kysymykset 9-5
tekillä saa kalibroitua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kokeilemalla selviää
Huomasin kans äsken ku naapurin nörtti koodas läppäriin autocom ja delphin.
Huomasin kans äsken ku naapurin nörtti koodas läppäriin autocom ja delphin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kiitos
Ps. Torstaina pääsee kattoo delphil voiko kalibroida.
Ps. Torstaina pääsee kattoo delphil voiko kalibroida.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Delphillä lähtötilanne etuanturi 29% ja taka 67% ei antanut kalibroida. Etuanturia saatu löysättyä, käännettyä ja kiristettyä että 31% jolloin kalibrointi onnistui.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Hyvä tietää. Mun luona kävi yks matala aero ja siitä piti etulokarista nostaa ylöspäin että saatiin tech herja out of range pois. Loppu menikin ihan ok.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Hei! Kysymys että heittääkö mittaristo tämmöseks jos kauan seissy ja akku tyhjänä?
9-5 06 Viiru kyseessä
9-5 06 Viiru kyseessä
Re: Nopeat kysymykset 9-5
2.0t (2004, automaatti) softalla ja mitsulla. Kastelee tuplat eikä käynnisty. Bensa haisee ja vähän hörähtelee.
Aiemmin lähti käyntiin mutta kävi vaivalloisesti ja huomasin kiekkamittarin hyppivän miten sattuu niin vaihdoin KAA:n.
Vanhalla KAA kävi kylmänä "ok" kun IMM:n piuha oli irroitettu mutta lämmetessään alkoi rykimään ja pätkimään (eli se kaa). Toista IMM on kokeiltu ja muutamaa kasettia. Tulpat oli uudet mutta väärän merkkiset joten nämä vaihdan seuraavana oikeanlaisiin. Pumppu surisee kun virrat laittaa päälle, tukissa on bensaa ja ruiskauttaa kun neulaa painaa. Mittaria ei ole, ainakaan vielä, että voisi tarkastaa paineet. Bypassin alipaineletkun vedin suoraan imusarjalta bypassille. Vaihdoin uuden letkun bensapainesäätimelle.
Auto kuitenkin lähti ajamalla myyjän tyköä mutta jouduttiin hinaamaan lähemmäs kohdetta ja kone jäähtyneenä auto saatiin ajamalla perille.
Puristuspaineet joka sylinterissä 11+bar eikä suurta heittoa sylinterien välillä ole.
Eli olisiko se vajaatuottoinen bensapumppu syynä kuitenkin? AD85 oli 850 ja tankissa pelkkää bensaa.
Aiemmin lähti käyntiin mutta kävi vaivalloisesti ja huomasin kiekkamittarin hyppivän miten sattuu niin vaihdoin KAA:n.
Vanhalla KAA kävi kylmänä "ok" kun IMM:n piuha oli irroitettu mutta lämmetessään alkoi rykimään ja pätkimään (eli se kaa). Toista IMM on kokeiltu ja muutamaa kasettia. Tulpat oli uudet mutta väärän merkkiset joten nämä vaihdan seuraavana oikeanlaisiin. Pumppu surisee kun virrat laittaa päälle, tukissa on bensaa ja ruiskauttaa kun neulaa painaa. Mittaria ei ole, ainakaan vielä, että voisi tarkastaa paineet. Bypassin alipaineletkun vedin suoraan imusarjalta bypassille. Vaihdoin uuden letkun bensapainesäätimelle.
Auto kuitenkin lähti ajamalla myyjän tyköä mutta jouduttiin hinaamaan lähemmäs kohdetta ja kone jäähtyneenä auto saatiin ajamalla perille.
Puristuspaineet joka sylinterissä 11+bar eikä suurta heittoa sylinterien välillä ole.
Eli olisiko se vajaatuottoinen bensapumppu syynä kuitenkin? AD85 oli 850 ja tankissa pelkkää bensaa.
9-5 2.0t biopower wagon -06
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Adaptaatio on pielessä. Käytä Ecun sulaketta n:o 17 hetken aikaa irti.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)