Nopeat kysymykset 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pee
"Hirsch"
Viestit: 897
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Pee »

Kyllä se oikea osa on, näkyy löytyvän vielä kolmaskin varaosanumero :)
Hintaa on moottorilla.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
karihai
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja karihai »

Ei noita pyyhkijänmoottoreita tosiaan uusia enää kovin helpolla löydä. Hollantilaisessa verkkokaupassa Rendcarparts.comissa näyttäisi olevan uusia moottoreita tasan yksi kappale, tuo oli ainoa uusi jonka löysin. Alvillinen hinta on 308,55€ ja toimituskulut Suomeen 42,35€, joten kokonaiskustannus olisi 350,90€, eli säästäisihän siinä 117,10€ marmoritiskin hintaan verrattuna.
sabanisti900
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja sabanisti900 »

Kaasuläppäkotelon päällä ahtoputkeen kiinnittyvä kovamuoviletku, joka haarautuu ja menee mm jarrutehostimelle sanoi NAKS (poikki on). On irti siitä tyvestä, punaisen kauluksen alle jäänyt osa letkusta.
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.

Tackar!
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23967
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tämänmoinenko ??
https://www.ebay.com/itm/SAAB-9-5-1999- ... 1212663635

mä oon vuoden yrittäny lahjoittaa tuollaista eli löytyy raumalta.. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sabanisti900
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja sabanisti900 »

nalleolut kirjoitti:
Ke Tammi 11, 2023 15:39
tämänmoinenko ??
https://www.ebay.com/itm/SAAB-9-5-1999- ... 1212663635

mä oon vuoden yrittäny lahjoittaa tuollaista eli löytyy raumalta.. :mrgreen:
Ei näytä ihan samalta kuin se vakio. Pitääpä vähän tutkia. Laitetaan yv:llä keskustelut käyntiin.
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
baijeristi
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2022 07:11

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja baijeristi »

Hei osaisiko joku auttaa, on tuo 06 viiru ja koneen vaihdon yhteydessä oli akku irti tottakai. Remontti onnistui muuten, mutta nyt radio on täysin pimeä. Ei mitään elämää. Kaikki sulakkeet olen käynyt läpi jne. Onko soittimen sisällä sulaketta/tmv, ulkopuolella ei ainakaan ole kun nykäisin ulos kojelaudasta

Jos vaatii techiä niin onko Kainuussa kellään?

Kiitos ja anteeksi :saab:
Oikeasti olen BMW-harrastaja :)
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja torque »

^noista mitään tiedä, vaan taitaa olla tech'illä asiaa selvittämään jos kerta moottoria vaihdettu.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja willbst »

sabanisti900 kirjoitti:
Ke Tammi 11, 2023 15:22
Kaasuläppäkotelon päällä ahtoputkeen kiinnittyvä kovamuoviletku, joka haarautuu ja menee mm jarrutehostimelle sanoi NAKS (poikki on). On irti siitä tyvestä, punaisen kauluksen alle jäänyt osa letkusta.
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.

Tackar!
Onko kyseessä osa 5231600? Sellainen löytyy mulla ylimääräisenä.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
sabanisti900
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja sabanisti900 »

willbst kirjoitti:
La Tammi 14, 2023 18:03
sabanisti900 kirjoitti:
Ke Tammi 11, 2023 15:22
Kaasuläppäkotelon päällä ahtoputkeen kiinnittyvä kovamuoviletku, joka haarautuu ja menee mm jarrutehostimelle sanoi NAKS (poikki on). On irti siitä tyvestä, punaisen kauluksen alle jäänyt osa letkusta.
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.

Tackar!
Onko kyseessä osa 5231600? Sellainen löytyy mulla ylimääräisenä.
Tämähän se! Kiitos. Laitan yksityisviestin.
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Saab-Sheriffi
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 19:32

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Saab-Sheriffi »

Moottorinohjauksen rele surisee, kuulostaa aivan morsetukselta, ja moottorin vikavalo välkkyy pienellä viiveellä mutta samassa "tahdissa" surinan kanssa ja testerillä ei saa OBD-pistokkeesta tietoja, muulloin kuin silloin kun "morsetus" muuttuu ääneltään "porinaksi" (helvetin epäselvä kuvaus äänestä mutta vähän ku keittäis täyttä kattilallista pieniä, uusia perunoita täydellä teholla :) ), ja yhteys häviää heti surinan alkaessa uudestaan. Auto ei myöskään (enää) starttaa, aiemmin starttasi mutta vaivoin ja silloinkin kävi pitkää vahailla pytyillä. Eli tilataanko suoraan uutta ECU:a vai onko jotain muuta edullisempaa mikä voisi olla sökö? Kampiakselin asentotunnistin, p-ainepumppu ja sytkä on jo mielestäni testattu ja suljettu pois jo tältä foorumilta löytyvin ohjein :cry:
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja duuduu »

No ettei se suriseva rele ole rikki?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Saab-Sheriffi
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 19:32

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Saab-Sheriffi »

duuduu kirjoitti:
Ti Tammi 24, 2023 17:55
No ettei se suriseva rele ole rikki?
No olisinkohan lähteny ilmeisimmästä korjaamaan? :roll: kyllä, rele on vaihdettu toimivaan
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Tuo ois varmaan kannattanu sanoa heti alussa, niin ei tarvitsisi pyöritellä silmiä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11484
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei starttaa (ei eli pyöritä?). Vai ei pyörittää eli starttaa mutta ei käynnisty? Akku tyhjä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hutchinson
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 14:55

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Hutchinson »

Moro, osaisiko joku neuvoa mistä lähteä etsimään vikaa jos allekirjoituksen :saab: ahtaa liikaa?

Ongelma ilmeni turboremontin jälkeen kun autoon oli laitettu JC:n bio stage1. Vanha garrett vaihdettiin mitsuun + heitettiin vielä EV14 550 suuttimet kylkeen. Tämän havaitsin kyllä vasta muutama kk remontin jälkeen, kun ei tullut heti autolla kengittyä.

Reilummalla kuormalla ahtojen noustessa Mair karkaa selvästi Mreq:ia korkeammaksi ja päätyy nopeasti fuel cuttiin. Torque appilla sain logitettua WOT kolmos tai nelosvaihteella pahimmillaan 1.6bar ja openSID:n kautta Pinl näyttää samaan suuntaan. Tämän havainnon jälkeen on tullut taas ajeltua melko rauhassa, ettei pääse lisää vahinkoa tulemaan.

Kertaalleen onnistuin saamaan myös läppäkotelon limppitilaan, mutta siitä päästiin eteenpäin ihan resetoimalla.

Hukkaportin kello tuntuu liikkuvan ihan normaalisti. Immun vaihdoin kertaalleen uuteen tarvikkeeseen, mutta vaihdoin alkuperäisen melkein heti takaisin kun alkoi antamaan vikakoodia P0101 :D

Mitäs seuraavaksi? Voiko magneettiventtiili antaa tuollaisia oireita?
OG9-5 2.0t A -07 (TD04HL-15T + JC:n Biopower stage1)
Vastaa Viestiin