Nopeat kysymykset 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

liian herkkä vm03 femmassa.. keskusta alueellakin loskassa ajo aivan yhtä tuskaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja suapas »

Sammaa mieltä karhukaljan kanssa. Ihan hanurista tcs.n toiminta pöperökelillä.. Töks,töks ja tärinää.. Ja tämä -06 viirussa ja kitkakumeilla. Laitan pois päältä ko keleillä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

Eikö viirun takarekisterikilven valon kuoria tosiaankaan saa vanhalta mantereelta mistään? Keltään? 3d-tulostaako joku?
Timoteus.
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 14:52

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Timoteus. »

Morjesta. Tuli tossa hankittua Saab 9-5 2.0t 2006 joka on hyvän tuntuinen auto. Nyt sitten ilmeni että jakoketju (todennäköisesti) on päässyt löystymään melko paljon kun rallattaa kylmänä ja lämpimänä. Rahisee siis jo aika paljon ja tilasin tänään siihen alkuperäiset osat. Nyt myös ilmeni käynnistys häiriö joka ilmenee kun auton käynnistää niin moottori käy tosi huonosti noin 1-2sekuntia ja sammuu samantien. Mutta lähtee käyntiin kun muutaman kerran sitä yrittää ja sen jälkeen toimii moitteettomasti. Onko jako pompannut vai onko odotettavissa jotain vakavampaa? Osat pääsen vaihtamaan vasta parin viikon sisällä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei se nyt kuulosta ensimmäiseltä korjaukselta, jos kone sammuu startissa. Jako pielessä tarkoittaisi huonoa käyntiä muulloinkin. Suosittelen ihan ensimmäiseksi tutkimaan alipaineletkut ja etsimään mahdolliset ilmavuodot turbon ja imusarjan väliltä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Skrable
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Syys 04, 2013 13:36

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Skrable »

Oli napsunut poikki 2 / 3 nuista turbon vaarnaruuveista. Nyt pitäisi uudet hakea ja värkätä turbo kunnolla kiinni taas pakoputkeen . Kysymyksenä siis minkä kokoiset nuo ruuvit nyt sitten onkaan , vai kannattaako laittaa jopa jotku erillaiset kuin alkuperäiset ? autona toimii 00 aero
Avatar
Jerzu17
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Tammi 31, 2019 21:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Jerzu17 »

https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... turbo.html

Siitä tilaat downpipelle ja pakosarjaan samalla uudet pultit ja mutterit
OG9-5 Aero sedan -00
Espoo
MustaSusi
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2020 16:52

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja MustaSusi »

Saabista paloi xenoni kun oli jo pitkään pinkki ja sitten sammui tyystin ja ilmeisesti myös ballastit menneet vaihtokuntoon kun päälle eivät lähteneet ennen palamista ilman ränkkäämistä. Uudet polttimot sisään ja ballastit linjasi, että ne ei päälle lähde vaikka ränkkääkin välähtelee vain. No uudet ballastit tulemaan mallia Kiina, niin mitenkäs toi korkeudensäätö? Jotkut puhuneet, että pitää katkoa johto, mutta säätääkö se niitä enää sitten ollenkaan?
9-5 3,0 TID -03
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Voiko 2006 Viiru femmaan vaihtaa suoraan normaaleja h7 umpioita. Paikallaan siis nyt xenon umpiot vaatiiko xenon --> normaali umpiot muutoksia, käykö vaihto suoraan?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Käy suoraan, mutta itsellä alkoi palamaan valojen vikavalo mittaristossa. Olisiko jokin xenonien tunnistushomma tai tasonsäätöön liittyvää.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Mikki2 kirjoitti:
Pe Tammi 29, 2021 19:23
Käy suoraan, mutta itsellä alkoi palamaan valojen vikavalo mittaristossa. Olisiko jokin xenonien tunnistushomma tai tasonsäätöön liittyvää.
Okei kiitos nopeesta vastauksesta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
YlimysN
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Loka 04, 2019 16:40

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja YlimysN »

Mitä tapahtuu jos laittaa jonkun turbotimerin säätimen magneettiventtiililtä lähtevän hukkaportin kellon letkuun ja sieltä nostaa ahtoja väkisin? Meneekö kone laihalle jos mAir ylittää mReq:n vai osaako kone annostella heti polttoainettakin vastaamaan suurempaa ilmamassan määrää jos vain suuttimet antaa myöten?

Enkä nyt tarkoita mitään sellaista että nostettais ahdot suoraa kahteen baariin, vaan ns. maltillista nostamista
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja TTH »

Trionic alkaa tiputtamaan mankun DC:tä, ja kun toinen vehjes koittaa nostaa painetta, saadaan aikaan vikavalo ja ehkäpä jopa limppi.
Softan saa melkein samalla rahalla kuin jonkun turbotimerin, maksaako vaivaa alkaa semmoisen kanssa värkkäämään ja tappelemaan?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
YlimysN
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Loka 04, 2019 16:40

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja YlimysN »

TTH kirjoitti:
Ma Helmi 15, 2021 14:38
Trionic alkaa tiputtamaan mankun DC:tä, ja kun toinen vehjes koittaa nostaa painetta, saadaan aikaan vikavalo ja ehkäpä jopa limppi.
About tuossa oli se tieto mitä tarvitsin, kiitos
9tuhatta
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 25, 2015 20:07

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja 9tuhatta »

Hei. Nyt tarvisee hieman neuvoja. -07 9-5 2.0t piti ulinaa kun laittoi käyntiin. Netistä etsimään tietoa, mutta syitä äänelle löytyi useita --> uudestaan tutkimaan mistä ääni johtuu. Paitsi että ääntä ei kuulunut enää ollenkaan.. Heti kun autoa piti siirtää niin huomasi että ohjaustehostin ei toiminut ollenkaan, auto oli sylkenyt kaikki ohjaustehostin nesteet pihalle. Vuoto kohdaksi paljastui ruostunut metalliputki mikä näkyi ilmanottoaukosta joka sijaitsee alhaalla keskellä etupuskuria. Kysymys on oikeastaan se että mitä kaikkea pitää purkaa ja kuinka kova työ on ohjaustehostimen putkien vaihto. Monella on ollut lähinnä letkuja jotka vuotaneet ja tietoja purkamiseen on löytynyt enemmän 9-3 kuin 9-5. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Vastaa Viestiin