Läksin paikaltaan liikkeelle ja ykköseltä kakkoselle rauhallisesti vaihtaessa kuului pieni naksahdus. Ykkönen jäi päälle ja keppi suht löysä. Sivuliikettä ei ollenkaan. Onko tuossa 5v manuaalilaatikossa joku vakiopaikka, josta siirtäjä tai vivusto antaa periksi. Kannattaako siis alkaa kepin juuresta etsimään vikaa vai siirtyä suoraan konehuoneeseen kurkkimaan?
Edit: Vaihteensiirtäjän pusla pompsahtaa paikaltaan, kun vaihtaa vaihdetta.
Tilasin pari settiä alkuperäisen kaltaisia puslasarjoja.
Viimeksi muokannut tomiix, Ti Maalis 19, 2024 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Akun -kaapeli irti ja virtalukosta ”virrat päälle” n. 10 minuutiksi.
Näin teinki nyt. Auto kävi hetken rynkyttämällä kierrokset hakien 500rpm-1300rpm kaasupolkimeen koskematta. Sitten sammui eikä enää lupaillut. Ad eikä ca muuttunut mihinkään kun auto kävi.
Onko siinä SID info auki ? Vai millä luet sen AD:n arvon ?
Jos pelkkä bensaa tankissa niin viittaa kyllä suureen imuvuotoon.
Softattu on eli open sidistä kattelen. Luulisi arvon nollaantuvan kun käyttää virrattomana?
Auto on tällä hetkellä ilman akkua odottelemassa uutta vierailua.
Kai tuo käyntiin pitäs lähtiä ja käydä "ok" vaikka jokin letku vuotaisi?
SID-infosta löytyy nerror joka kertoo vikakoodien lukumäärän.
Myös fcod joka kertoo vikakoodin kun sen muuntaa heksaksi mutta vain yhden vaikka niitä voi olla useita.
Foorumilta löytyy paljon tietoa etsi-tominnolla.
Voin todeta, että se on välillä aika vaikeata kun se ei oikein ymmärrä suomen kieltä.
Saabisi on sitä ikäluokkaa, että esim. jarrujen alipainetehostimen kalvo voi olla puhki.
Alipaineputkisarja jossa on lähtöjä tehostimeen, imusarjaan ja itse alipainepumppuun.
Huohotinjärjestelmästä mm. valkoinen venttiilin putki poikki.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
SID-infosta löytyy nerror joka kertoo vikakoodien lukumäärän.
Myös fcod joka kertoo vikakoodin kun sen muuntaa heksaksi mutta vain yhden vaikka niitä voi olla useita.
Foorumilta löytyy paljon tietoa etsi-tominnolla.
Voin todeta, että se on välillä aika vaikeata kun se ei oikein ymmärrä suomen kieltä.
Saabisi on sitä ikäluokkaa, että esim. jarrujen alipainetehostimen kalvo voi olla puhki.
Alipaineputkisarja jossa on lähtöjä tehostimeen, imusarjaan ja itse alipainepumppuun.
Huohotinjärjestelmästä mm. valkoinen venttiilin putki poikki.
Imusarjasta lähtevä tehostajan putki otettiin pois ja tukin liittimen peukalolla eikä tällä ollut vaikutusta mihinkään. Vikakoodeja auto ei muodosta. Huohottimen takaisku oli joku joskus vaihtanu "diesel takaiskumalliseen". Tuollainen sama on toisessa saabissaki ja toimii kyllä.
Kuten kysyin, eikö ad85 pitäisi nollautua kun ecu on virrattomana? 850 seisoo kun kääntää virrat ja menee katsomaan, ennen kun yrittää käyntiin.