Nopeat kysymykset 9-5
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kyllä se oikea osa on, näkyy löytyvän vielä kolmaskin varaosanumero
Hintaa on moottorilla.
Hintaa on moottorilla.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Ei noita pyyhkijänmoottoreita tosiaan uusia enää kovin helpolla löydä. Hollantilaisessa verkkokaupassa Rendcarparts.comissa näyttäisi olevan uusia moottoreita tasan yksi kappale, tuo oli ainoa uusi jonka löysin. Alvillinen hinta on 308,55€ ja toimituskulut Suomeen 42,35€, joten kokonaiskustannus olisi 350,90€, eli säästäisihän siinä 117,10€ marmoritiskin hintaan verrattuna.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 174
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kaasuläppäkotelon päällä ahtoputkeen kiinnittyvä kovamuoviletku, joka haarautuu ja menee mm jarrutehostimelle sanoi NAKS (poikki on). On irti siitä tyvestä, punaisen kauluksen alle jäänyt osa letkusta.
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.
Tackar!
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.
Tackar!
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23970
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nopeat kysymykset 9-5
tämänmoinenko ??
https://www.ebay.com/itm/SAAB-9-5-1999- ... 1212663635
mä oon vuoden yrittäny lahjoittaa tuollaista eli löytyy raumalta..
https://www.ebay.com/itm/SAAB-9-5-1999- ... 1212663635
mä oon vuoden yrittäny lahjoittaa tuollaista eli löytyy raumalta..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 174
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Ei näytä ihan samalta kuin se vakio. Pitääpä vähän tutkia. Laitetaan yv:llä keskustelut käyntiin.nalleolut kirjoitti: ↑Ke Tammi 11, 2023 15:39tämänmoinenko ??
https://www.ebay.com/itm/SAAB-9-5-1999- ... 1212663635
mä oon vuoden yrittäny lahjoittaa tuollaista eli löytyy raumalta..
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Tammi 17, 2022 07:11
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Hei osaisiko joku auttaa, on tuo 06 viiru ja koneen vaihdon yhteydessä oli akku irti tottakai. Remontti onnistui muuten, mutta nyt radio on täysin pimeä. Ei mitään elämää. Kaikki sulakkeet olen käynyt läpi jne. Onko soittimen sisällä sulaketta/tmv, ulkopuolella ei ainakaan ole kun nykäisin ulos kojelaudasta
Jos vaatii techiä niin onko Kainuussa kellään?
Kiitos ja anteeksi
Jos vaatii techiä niin onko Kainuussa kellään?
Kiitos ja anteeksi
Oikeasti olen BMW-harrastaja :)
Re: Nopeat kysymykset 9-5
^noista mitään tiedä, vaan taitaa olla tech'illä asiaa selvittämään jos kerta moottoria vaihdettu.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Onko kyseessä osa 5231600? Sellainen löytyy mulla ylimääräisenä.sabanisti900 kirjoitti: ↑Ke Tammi 11, 2023 15:22Kaasuläppäkotelon päällä ahtoputkeen kiinnittyvä kovamuoviletku, joka haarautuu ja menee mm jarrutehostimelle sanoi NAKS (poikki on). On irti siitä tyvestä, punaisen kauluksen alle jäänyt osa letkusta.
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.
Tackar!
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 174
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Tämähän se! Kiitos. Laitan yksityisviestin.willbst kirjoitti: ↑La Tammi 14, 2023 18:03Onko kyseessä osa 5231600? Sellainen löytyy mulla ylimääräisenä.sabanisti900 kirjoitti: ↑Ke Tammi 11, 2023 15:22Kaasuläppäkotelon päällä ahtoputkeen kiinnittyvä kovamuoviletku, joka haarautuu ja menee mm jarrutehostimelle sanoi NAKS (poikki on). On irti siitä tyvestä, punaisen kauluksen alle jäänyt osa letkusta.
Varaosanumero? Korjaussarja? Jesari pitänyt 100 kilsaa nyt, mutta ei ole ikuinen ratkaisu.
Ps. En osannut käyttää haku-toimintoa, englannikieliset hakusanat googlessä eivät tuottaneet tulosta.
Tackar!
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 19:32
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Moottorinohjauksen rele surisee, kuulostaa aivan morsetukselta, ja moottorin vikavalo välkkyy pienellä viiveellä mutta samassa "tahdissa" surinan kanssa ja testerillä ei saa OBD-pistokkeesta tietoja, muulloin kuin silloin kun "morsetus" muuttuu ääneltään "porinaksi" (helvetin epäselvä kuvaus äänestä mutta vähän ku keittäis täyttä kattilallista pieniä, uusia perunoita täydellä teholla ), ja yhteys häviää heti surinan alkaessa uudestaan. Auto ei myöskään (enää) starttaa, aiemmin starttasi mutta vaivoin ja silloinkin kävi pitkää vahailla pytyillä. Eli tilataanko suoraan uutta ECU:a vai onko jotain muuta edullisempaa mikä voisi olla sökö? Kampiakselin asentotunnistin, p-ainepumppu ja sytkä on jo mielestäni testattu ja suljettu pois jo tältä foorumilta löytyvin ohjein
Re: Nopeat kysymykset 9-5
No ettei se suriseva rele ole rikki?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 19:32
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Tuo ois varmaan kannattanu sanoa heti alussa, niin ei tarvitsisi pyöritellä silmiä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Ei starttaa (ei eli pyöritä?). Vai ei pyörittää eli starttaa mutta ei käynnisty? Akku tyhjä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 14:55
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Moro, osaisiko joku neuvoa mistä lähteä etsimään vikaa jos allekirjoituksen ahtaa liikaa?
Ongelma ilmeni turboremontin jälkeen kun autoon oli laitettu JC:n bio stage1. Vanha garrett vaihdettiin mitsuun + heitettiin vielä EV14 550 suuttimet kylkeen. Tämän havaitsin kyllä vasta muutama kk remontin jälkeen, kun ei tullut heti autolla kengittyä.
Reilummalla kuormalla ahtojen noustessa Mair karkaa selvästi Mreq:ia korkeammaksi ja päätyy nopeasti fuel cuttiin. Torque appilla sain logitettua WOT kolmos tai nelosvaihteella pahimmillaan 1.6bar ja openSID:n kautta Pinl näyttää samaan suuntaan. Tämän havainnon jälkeen on tullut taas ajeltua melko rauhassa, ettei pääse lisää vahinkoa tulemaan.
Kertaalleen onnistuin saamaan myös läppäkotelon limppitilaan, mutta siitä päästiin eteenpäin ihan resetoimalla.
Hukkaportin kello tuntuu liikkuvan ihan normaalisti. Immun vaihdoin kertaalleen uuteen tarvikkeeseen, mutta vaihdoin alkuperäisen melkein heti takaisin kun alkoi antamaan vikakoodia P0101
Mitäs seuraavaksi? Voiko magneettiventtiili antaa tuollaisia oireita?
Ongelma ilmeni turboremontin jälkeen kun autoon oli laitettu JC:n bio stage1. Vanha garrett vaihdettiin mitsuun + heitettiin vielä EV14 550 suuttimet kylkeen. Tämän havaitsin kyllä vasta muutama kk remontin jälkeen, kun ei tullut heti autolla kengittyä.
Reilummalla kuormalla ahtojen noustessa Mair karkaa selvästi Mreq:ia korkeammaksi ja päätyy nopeasti fuel cuttiin. Torque appilla sain logitettua WOT kolmos tai nelosvaihteella pahimmillaan 1.6bar ja openSID:n kautta Pinl näyttää samaan suuntaan. Tämän havainnon jälkeen on tullut taas ajeltua melko rauhassa, ettei pääse lisää vahinkoa tulemaan.
Kertaalleen onnistuin saamaan myös läppäkotelon limppitilaan, mutta siitä päästiin eteenpäin ihan resetoimalla.
Hukkaportin kello tuntuu liikkuvan ihan normaalisti. Immun vaihdoin kertaalleen uuteen tarvikkeeseen, mutta vaihdoin alkuperäisen melkein heti takaisin kun alkoi antamaan vikakoodia P0101
Mitäs seuraavaksi? Voiko magneettiventtiili antaa tuollaisia oireita?
OG9-5 2.0t A -07 (TD04HL-15T + JC:n Biopower stage1)