Nopeat kysymykset 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pee
"Hirsch"
Viestit: 900
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Pee »

Periaatteessa joo, mutta löytyyhän sieltä samalla tavalla valojen suuntaus mahdollisuus kuin halogeeni valoissakin.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

^ Juu, onhan siellä umpioissa ne kuusiokoloruuvit, mutta tuossa on nyt huonosti asennettu polttimo paikoillaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Pee
"Hirsch"
Viestit: 900
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Pee »

Jostain syystä oli pompahtanut pelkääjän puolen xenon polttimo paikaltaan.
En kyllä ruvennut umpiota tuota varten irroittelemaan vaan survoin ja ähisin polttimon paikalleen auto sammuksissa.
Vielä hengissä :mrgreen:
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

No juuri sama tilanne on itsellänikin käsillä :lol:
Ois vähän helpompaa ährätä polttimoa hollille, jos uskaltais pitää valot päällä samalla, mutta eipä taida uskaltaa. Tarrassakin niin pelottelevat vaarasta :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Tuha »

vm. -09 1.9 femma ei puhalla lämmintä kabiinin puolelle jos ulkolämpötila jossain parin kymmenen pakkasasteen tienoilla, mutta kun lämpötila alle kympin niin tulee lämmintä. Moottorin lämmöt normaalit molemmissa tilanteissa.

Onko siellä joku venttiili tai läppä jumissa pakkasesta johtuen vai mistä lähteä vikaa etsimään?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
tomiix
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2020 13:15
Paikkakunta: JNS

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Tuha kirjoitti:
To Tammi 18, 2024 11:28
vm. -09 1.9 femma ei puhalla lämmintä kabiinin puolelle jos ulkolämpötila jossain parin kymmenen pakkasasteen tienoilla, mutta kun lämpötila alle kympin niin tulee lämmintä. Moottorin lämmöt normaalit molemmissa tilanteissa.

Onko siellä joku venttiili tai läppä jumissa pakkasesta johtuen vai mistä lähteä vikaa etsimään?
Kannattaa ensin ajaa kalibrointi. En muista tarkkaan, mutta siitä lämmityspaneelista niiden kahden pyöreän keskeltä painettiin tyyliin 3sek. pohjassa. Näyttöön ilmestyy teksti calibrating. Sen jälkeen pitäisi toimia. Jos ei toimi, niin sitten läppiä etsimään.
9-5 -07 2.3T STW
9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Näyttääkö ulkolämpötilan oikein ajotietokoneen näytöllä? Se kuulemma voi vaikuttaa, jos ulkoanturi "hurjii".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

98-01 vuosimallien alapallonivelien pulttien mitat????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ranettaja
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 20:00

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja ranettaja »

Mikä on hyvä työkalu pyyhkijän varsien irrotukseen? Motonetista kokeiltu kaksi pienintä jotka kuskin puolelle pellin alle mahtuu, aivan liian rimpuloita niin kuin jo ennakkoonkin arvasi, ja kun ei mistään mahdu lyömäänkään. Pitäisi J16 saada tinattua...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Hyvin mahtuu vasaralla lyömään .

Viimeksi tais olla käytössä modattu pallonivelien irrotustyökalu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Hutchinson
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 14:55

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Hutchinson »

Uhka vai mahdollisuus: allekirjoituksen vakioalustaiseen Dameen 205/55/16 nastarenkaat + 16" x 7" alfan aluvanteet et:llä 25?
OG9-5 2.0t A -07 (TD04HL-15T + JC:n Biopower stage1)
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Hutchinson kirjoitti:
Ke Helmi 07, 2024 18:38
Uhka vai mahdollisuus: allekirjoituksen vakioalustaiseen Dameen 205/55/16 nastarenkaat + 16" x 7" alfan aluvanteet et:llä 25?
OG 9-5 vanteen ET on 49 mm eli Alfan vanne tuu ulos +24 mm. Voi olla , että takapyörät pyörivät viellä , ettei koske lokasuojan kaaria. Mutta ehkä etupyörät pure sisälokasuojan puhki jos pyörät on käänetty max asentoon vasemalle tai oikealle ajon aikana.
Hutchinson
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 14:55

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Hutchinson »

I-Vaari kirjoitti:
Ke Helmi 07, 2024 23:48
Hutchinson kirjoitti:
Ke Helmi 07, 2024 18:38
Uhka vai mahdollisuus: allekirjoituksen vakioalustaiseen Dameen 205/55/16 nastarenkaat + 16" x 7" alfan aluvanteet et:llä 25?
OG 9-5 vanteen ET on 49 mm eli Alfan vanne tuu ulos +24 mm. Voi olla , että takapyörät pyörivät viellä , ettei koske lokasuojan kaaria. Mutta ehkä etupyörät pure sisälokasuojan puhki jos pyörät on käänetty max asentoon vasemalle tai oikealle ajon aikana.
Noniin tietysti. Empä tullut ajatelleeksi etupäätä ollenkaan.
OG9-5 2.0t A -07 (TD04HL-15T + JC:n Biopower stage1)
Jussi_Ha
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Syys 15, 2023 09:47

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Jussi_Ha »

Nonniih nyt ravistaa femma aika reippaasti lämpimänä tyhjäkäynnillä ja käydessä putputtaa iloisesti pakoputkesta. Tulpat testattu toimiviksi. Olisko tämä nyt kasettivika ja miten hoituu kuntoon? Etanolisofta löytyy. Ensimmäinen oma Saabbi ja luonteenomaiset pikkuviat vielä vieraita. Löytyiskö apuja tähän?
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Jussi_Ha kirjoitti:
Pe Helmi 09, 2024 13:38
Nonniih nyt ravistaa femma aika reippaasti lämpimänä tyhjäkäynnillä ja käydessä putputtaa iloisesti pakoputkesta. Tulpat testattu toimiviksi. Olisko tämä nyt kasettivika ja miten hoituu kuntoon? Etanolisofta löytyy. Ensimmäinen oma Saabbi ja luonteenomaiset pikkuviat vielä vieraita. Löytyiskö apuja tähän?
Ensiksi usein on paras , että myös vuosimalli ja muut täsmäliset tiedot on kysymyksessä näkyvissä.
Mutta tulpat pitäis ola NGK t , ei mitään Densot tai jotakin muuta. Tulppien testaus on vaikea , pitäis tapahtua paineen alla. Jos ei tietoa montako kkm käytössä sitten viisampi vaihtaa. DI antaa myös usein kuumuden tai sitten väärän tulppien kärkivälien takia periksi. Onko DI OEM tuote tai jotakinmitävaan? Ventiilivika , suutinvika , ... .
Ja nämä ei oo luonteenomaiset pikkuviat vaan käyttönviat. :)
Vastaa Viestiin