9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Hei vaan kaikille.
Olisi taloudessa tullut tarpeen kakkos/käyttöauton hankinta. Saabeja on tullut sillä silmällä katseltua ja mahdollisesti sellaisesta voisi meille auto tulla. Paljon olen keskusteluja läpi kahlaillut ja tietoja ym etsinyt, mutta tuosta v6 mallista on aika niukasti keskustelua tarjolla. Tällainen kiinnostaa joillain tasolla https://m.nettiauto.com/saab/9-5/10563582?vifAdCount=2 ja tiedustelisinkin plussia/miinuksia milepiteitä ja ihan mitä tahansa v6 malliin liittyvää pöhinää. Saa myös teilata tai tarjota mielestään parempaa/järkevämpää vaihtoehtoa tilalle. Budjettini on 0-4000€ ja yläpäähän jos kiivetään niin sitten sen täytyy olla jo aikamoinen tytsy.. Kiitos
Olisi taloudessa tullut tarpeen kakkos/käyttöauton hankinta. Saabeja on tullut sillä silmällä katseltua ja mahdollisesti sellaisesta voisi meille auto tulla. Paljon olen keskusteluja läpi kahlaillut ja tietoja ym etsinyt, mutta tuosta v6 mallista on aika niukasti keskustelua tarjolla. Tällainen kiinnostaa joillain tasolla https://m.nettiauto.com/saab/9-5/10563582?vifAdCount=2 ja tiedustelisinkin plussia/miinuksia milepiteitä ja ihan mitä tahansa v6 malliin liittyvää pöhinää. Saa myös teilata tai tarjota mielestään parempaa/järkevämpää vaihtoehtoa tilalle. Budjettini on 0-4000€ ja yläpäähän jos kiivetään niin sitten sen täytyy olla jo aikamoinen tytsy.. Kiitos
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Juttua löytyy kun hakee googlella.
https://www.google.com/search?q=saab+9- ... 20&bih=977
Lainaus tuolta viestiketjuista: luultavasti ainakin huohotus ja mäntäongelmien takia jopa varmempi ratkaisu, kun nämä "pikku" turbot
https://www.google.com/search?q=saab+9- ... 20&bih=977
Lainaus tuolta viestiketjuista: luultavasti ainakin huohotus ja mäntäongelmien takia jopa varmempi ratkaisu, kun nämä "pikku" turbot
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
100tkm ajoin kutoskoneisella ja vähemmän oli vikoja kuin näissä nelipyttyisissä. ainoa huono että polttoainetta sille kelpasi. eikä saa flexfueliksi,on joko tai.
Joku kipotin.
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Se yksilö osoittautui minulle huonoksi hinta/laatu suhteeltaan. Toinen tosin 2.3t wagon olisi kiikarissa vaihdettu mitsun turbo mutta jakopäästä ei ole mitään merkintää/vaihdosta tietoa. Aj 381tkm muuten on huollettu hienosti ja tarkasti vaihteistoa myöten. Ehkä vähän turha kysymys kun kaikki on yksilöitä mutta jakopäähän tässä tod näk kohta menee ja mikä se kohta sitten on niin on tietenkin mysteeri. Auton hinta on n.1500€ ja eikös tollainen jakopääremppa ulkoistettuna ole 1000€ luokkaa? Ehkä tämän viestin pointtina on hakea viisaimmilta Saab henkilöiltä puolesta/vastaan perusteluja auton mahdolliseen hankintaan?
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Jakopääremppa tulee tosiaan jossei ole tehty ja tuo neloskone leipoo sitten muiltakin osin, esim. kannentiivistevuodot, sihdin tukkeutumiset ja sitä kautta alakertavauriot ovat mahdollisia. Myös öljy maistuu monille remontoimattomille koneille.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Jos käyttöautoa hakee 1500e ja merkki on Saab ja siinä on turbo niin todenäköisesti käyttöautoilu meneekin jo harrastamisen puolelle,enempi tai paljon enempi. Toyota Corolla vois olla hyvä käyttöauto...
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Kiitoksia näistä mielipiteistä/tiedoista. Joo ymmärän että Corollala pääsee helpolla mutta kun se taas ei käy luonteelle vaan haluan myös kakkos/käyttöautosta jotain "speciaalia". Budjettina on 3000-3500€ mutta kartoittelen tilanetta että saako sillä puolet kalliimmalla puolet parempaa.
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Osta tonnilla ja remppaa kahdella, niin saat todennäköisesti paremman kuin suoraan kolmella Muista sit vaan malttia, kun mätiä ne kaikki alkaa olla ja sen verran ostajan markkinatki tällä hetkellä, et sillä tonnilla voi myös saada 100 tkm sitte perusrempatunki, joka on jo valmiiks asiallisesti hitsattu.
Ja muista, että vaikka takakaaret ja kontin luukku on päälle päin ruosteettomat, niin se 20 vuotta suolas liuotettu on siltiki erittäin todennäköisesti laho. Ja ylinpäätänsä katsoisin realistisen kriittisesti enemmän tehtyjä remppoja kuin kilometrilukemaa. Nimim. 200 tkm pommin ostanut ja uus konehan siihen laitettiin. Ja laatikkoki oli jo enemmän tai vähemmän paskana.
Ja muista, että vaikka takakaaret ja kontin luukku on päälle päin ruosteettomat, niin se 20 vuotta suolas liuotettu on siltiki erittäin todennäköisesti laho. Ja ylinpäätänsä katsoisin realistisen kriittisesti enemmän tehtyjä remppoja kuin kilometrilukemaa. Nimim. 200 tkm pommin ostanut ja uus konehan siihen laitettiin. Ja laatikkoki oli jo enemmän tai vähemmän paskana.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Kiitos tästä erittäin informatiivisestä vastauksesta. Pidän vielä oven auki 9-3 sillekkin. Mutta katsellaan ja etsiskellään.JP_Vette kirjoitti: ↑Su Elo 04, 2019 19:49Osta tonnilla ja remppaa kahdella, niin saat todennäköisesti paremman kuin suoraan kolmella Muista sit vaan malttia, kun mätiä ne kaikki alkaa olla ja sen verran ostajan markkinatki tällä hetkellä, et sillä tonnilla voi myös saada 100 tkm sitte perusrempatunki, joka on jo valmiiks asiallisesti hitsattu.
Ja muista, että vaikka takakaaret ja kontin luukku on päälle päin ruosteettomat, niin se 20 vuotta suolas liuotettu on siltiki erittäin todennäköisesti laho. Ja ylinpäätänsä katsoisin realistisen kriittisesti enemmän tehtyjä remppoja kuin kilometrilukemaa. Nimim. 200 tkm pommin ostanut ja uus konehan siihen laitettiin. Ja laatikkoki oli jo enemmän tai vähemmän paskana.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Oma kokemus griffinistä, tutulla löytyy semmoinen ja en vaihtaisi ikinä omaan... Sillä oli ajettu 260tkm ja kone oli aika surullisessa kunnossa, öljyä vuoti, tihkui ja oli muutenkin konehuone ihan täynnä. Vaihdoin kyseiseen autoon lämpöanturin ja homma oli niin maan vithumainen että ei mitään järkeä, piti purkaa kaikkea edestä ja ne kaikki mitä purki niin oli samanlaista näpertelyä sillä konehuoneessa ei ylimääräistä tilaa ole. Kaveri vaihtoi kyseiseen autoon syylärin ja joutui purkamaan koko keulan jotta tämä onnistuisi nämä on esimerkkejä siitä mitä pienempikin remppa tulee maksaa tähän moottoriin... Moottorin kunto oli siis näille kilsoille todella huono sammuili pienillä kierroksilla ja kulutus oli ihan kammottavan suuri... Itse pääsen omalla neloskoneella joka on timmissä kunnossa 120kmh 7.3l 150kmh 7.8l että näillä bensahinnoilla niin tolla kutoskoneella ei lähdetä reissailee eikä kaupungilla kauheasti hyötyjä ole...
Joo neloskoneet ovat ongelamallisia mutta niitten korjailu on loppuunsa paljon helpompaa ja edullisempaa sekä kulutus maksaa itsensä takaisin plus tietysti stage ja etanoli mahdollisuudet...
Joo neloskoneet ovat ongelamallisia mutta niitten korjailu on loppuunsa paljon helpompaa ja edullisempaa sekä kulutus maksaa itsensä takaisin plus tietysti stage ja etanoli mahdollisuudet...
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Brittien vai jenkkien mpg?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Moro.
Vastataan kun kerran kysytään. Ostin 00- mallin 9-5 Griffinin, V6 koneella, 2018 helmikuussa. Ajettu oli kelkalla 227000 ja osia, nyt 285000 ja osia. Alku oli yhtä helvettiä. Koeajon pelasi, kotimatkan pelasi. Lidliin pääsi seuraavana aamuna ihan nipsun-napsun. Ei ota kierroksia, ei käy kaikilla, putki ja katti liki hehkuivat. Kuski kävi kuumana. Pari viikkoa meni johtoliitoksia nyppiessä ja autoa noituessa, Satakunnan Autotalo tiesi kertoa sytytyshäiriöistä ja epäilivät että tarvikekassut ovat syynä. Muuten pirssi oli ja on ihan komeassa käyttökunnossa. Auto saatiin pelaamaan lopulta ja kilsoja rupesi kertymään. Mitään sen isompia ongelmia ei ole tullut liki 6o tuhannen ajetun kilsan aikana. Kuluvia osia, jakopää, vespumppu, pakoputki, ja pienempää silppua toki uusittu eli vaihdettu. Akilleen kantapää minun griffinillä tuntuu olevan nuo kassut. Nyt molemmat ovat Saabin valmistetta, eikä sytkyn kanssa ole nyt huolia, en sano ettei koskaan tulisi. Kaiken kaikkiaan olen autoon tyytyväinen, kulkee nätisti, kiihtyy kivasti. Bensaa menee 8 litran pintaan satkulla, maantiellä vähempi, taajamassa enämpi. Ei tämä saappi ole minusta sen huonompi, ei parempi kuin muutkaan saapit joita pihassa on ollut, kyllä minä voin mallia suositella lähes varauksetta. Kone päästää viehättävän parkaisun kun hiukan volvoa ohittaessa kaasua avaa... No joo, vuotaa se toki öljyä jostain niin sukkelasta paikasta ettei sitä vuotoa ole vielä(kään) kyetty paikallistamaan.
Vastataan kun kerran kysytään. Ostin 00- mallin 9-5 Griffinin, V6 koneella, 2018 helmikuussa. Ajettu oli kelkalla 227000 ja osia, nyt 285000 ja osia. Alku oli yhtä helvettiä. Koeajon pelasi, kotimatkan pelasi. Lidliin pääsi seuraavana aamuna ihan nipsun-napsun. Ei ota kierroksia, ei käy kaikilla, putki ja katti liki hehkuivat. Kuski kävi kuumana. Pari viikkoa meni johtoliitoksia nyppiessä ja autoa noituessa, Satakunnan Autotalo tiesi kertoa sytytyshäiriöistä ja epäilivät että tarvikekassut ovat syynä. Muuten pirssi oli ja on ihan komeassa käyttökunnossa. Auto saatiin pelaamaan lopulta ja kilsoja rupesi kertymään. Mitään sen isompia ongelmia ei ole tullut liki 6o tuhannen ajetun kilsan aikana. Kuluvia osia, jakopää, vespumppu, pakoputki, ja pienempää silppua toki uusittu eli vaihdettu. Akilleen kantapää minun griffinillä tuntuu olevan nuo kassut. Nyt molemmat ovat Saabin valmistetta, eikä sytkyn kanssa ole nyt huolia, en sano ettei koskaan tulisi. Kaiken kaikkiaan olen autoon tyytyväinen, kulkee nätisti, kiihtyy kivasti. Bensaa menee 8 litran pintaan satkulla, maantiellä vähempi, taajamassa enämpi. Ei tämä saappi ole minusta sen huonompi, ei parempi kuin muutkaan saapit joita pihassa on ollut, kyllä minä voin mallia suositella lähes varauksetta. Kone päästää viehättävän parkaisun kun hiukan volvoa ohittaessa kaasua avaa... No joo, vuotaa se toki öljyä jostain niin sukkelasta paikasta ettei sitä vuotoa ole vielä(kään) kyetty paikallistamaan.
On vaikea olla vakuuttava kun kaikki muut ovat väärässä...
Re: 9-5 v6 Griffinin osto 2019 vuonna?
Löytyi kulmilta sopiva 9-5 Aero joten se tarttui autoksi.