-
Re: 2.3t ketjun rallatus
Kylläpä se rallattaakin mutta jos mitään lohduttaa niin ihan tyypillistä. Eli jos autosta muuten tykkää niin katsoo oliko myyntihinnassa kuluma mukana vai ei ja korjauttaa tarvittaessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 2.3t ketjun rallatus
Ongelmahan on todellinen koko ajan. About 1200e saat jakopään osalta asiat kuntoon(korjaamo/ite et sormia likaa),mutta on siellä muitakin tekijöitä tp-akseli ja kannessa muut liikkujat (miten kuluneet?)
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: 2.3t ketjun rallatus
Itse ajelin noin 50tkm selvästi rahisevalla jakopäällä ennen remonttia. Jos on aikomus huollattaa autoa ulkopuolisella, niin "tämän hintaluokan Saab" tulee todennäköisesti aika kalliiksi oli yksilö mikä tahansa. Sitten jos ajatus on korjailla pääsääntöisesti itse, mutta jakopään osalta tulee raja vastaan ja on turvauduttava ammattiapuun, tuntuu tuo lasku tietysti kovalta auton arvoon suhteutettuna.
Re: 2.3t ketjun rallatus
Nää on niitä asioita joita kannattaa miettiä siinäkohtaa kun "uudemman" n ostaa - Eli siis jos halu ajaa lla on suurempi, niin korjaa moottorin ja ajaa hyvällä autolla (etenkin jos pellit on vielä kunnossa) - tai kävelee pois myynnissä olevan n viereltä ja ajelee sitten toijotalla tai klongkswagenilla... Jos etenkin hinnassa on sen verran välystä, niin miksi ei korjauta ja aja... Tingi siis hinnasta tarvittava rako.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: -
Ihme touhua tosiaan. Ei tainnut hepusta tulla istia
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -
Suosittelen kaikille auton ostajille mahdollisimman ehjän pelin ostoa sen sijaan, että ostaa viallisen ja tinkii hintaa. Tuppaa omalla kokemuksella todettuna olevan tilanne se, että esim. omasta mielestään ehjää autoa katsastukseen viedessään siitä silti löytyy sanottavaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: -
Noh - kuollut lanka tässä kuitenkin on - mutta jos taidot riittää - niin miksi ei ostaisi viallista ja korjaisi sen... etenkin kun hinta on kohdallaan ja haluaa "sen", jos vain peltien kunto on hyvä. Mie kun oon sitä mieltä että mekaaniset hommat saa hoidettua ja ne kestää sen miten hyvin korjauksen tekee. Esim ahtimen voi vaihtaa, koneen voi vaihtaa, laatikon voi vaihtaa, tai ne voi korjata… puslat yms voi vaihtaa.Mertmi kirjoitti: ↑Ma Heinä 22, 2019 20:35Suosittelen kaikille auton ostajille mahdollisimman ehjän pelin ostoa sen sijaan, että ostaa viallisen ja tinkii hintaa. Tuppaa omalla kokemuksella todettuna olevan tilanne se, että esim. omasta mielestään ehjää autoa katsastukseen viedessään siitä silti löytyy sanottavaa.
Mutta kun pellit on huonot niin vaadittava työmäärä, aika ja laitteet/tilat on sitten ihan pois pelistä normi harrastajan käsistä. Eli jos pitäisi runko ja pellit hiekkapuhaltaa, paikata, pohjamaalata, suoristaa/oikoa ("paklata") ja pintamaalata hyvin niin ollaan ihan entisöijien sfääreissä (=projekti)… Tosin tässä tilanteessa ollaan varmaan kohta me jotka haluamme ajaa SAAB:lla… ?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: -
Ajatukseeni sisältyy samaa viisautta, mitä eräs autoharrastaja kiteytti osapuilleen näin: Hyväkuntoisesta autosta saa hyviä purkuosia. Tuo lausahdus joskus kuultiin, kun hän pisti osiksi toisten mielestä liian hyviä vielä pelastettavissa olevia autoja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01