9-5 vaihto
9-5 vaihto
Käyttiksenä nykyään 740 -88 automaatti ei mitään herkkuja. Juuri leimattu ja pelaa ok.
Tuli tuossa vastaan 9-5 wagon ruotsista tuotu. Kävin koeajolla.
Auto siis lastutettu 2.3t 270 hp automaatti. E85 konversio tehty, voi käyttää sitä tai bensaa. Vector tai aero, se ei oikeen selvinnyt. Puolinahkapenkit, kuskin penkistä toisen reunan sauma auennut. ajettu 320 tkm, leimattu 5/2019 huomiona tuulilasi pitää vaihtaa. Yleisilme autosta vähän nuhjuinen, pinta ruosteita takaluukussa ja takakaarissa. Pohjassa pintaruostetta.
Koeajo
Ensimmäinen huomio oli todella laiska starttaus. ihan kuin akku olisi lopussa, (50 Ah akku). starttasi kuitenkin n. 7 sekunnin jälkeen, kone käy hyvin ( ei ollut kylmä kone, tunsin lämmön konehuoneessa, eli voiko olla että kylmänä on ongelmia)
Abs jurraa polkimessa joka jarrutuksella, asvaltillakin, varsinkin hitaalla ajaessa...ja muutenkin jarrutus tuntui vähän...laiskalta, poljin painuu aika syvälle.
Hidastusten yli mennessä etupäästä kuului pieni kolahdus. ja kun kaasun löysää ja painaa uudelleen, tuntui niinkuin joku paikka antaisi vähän periksi, niinkuin mopon ketju jos on löys'llä, niin kun painaa kaasua, tuntuu pieni nykäisy kun ketju kiristyy. Vaikea selittää paremmin, mutta aivan kuin jossain olisi klappia.
Kone vetää tosi hyvin, 80 kmh paikaltaan tuli nopeasti. Kääntyy hyvin, ei vetonivelet napsu, vakionopeudensäädin toimii.
Pakoputki vuotaa tod näk haitarista ennen kattia.
Kaikki huoltokirjat ja kuitit ruotsiksi, niistä ei oikein selvinnyt mitään.
yhdet renkaat, eli pitäisi jostain saada toiset vanteet ja talvikumit.
Vaihdon syy olisi saada vähän uudempi ja paremmin varusteltu 740 tilalle. 740 ei ole mitään vikaa, toimii kuin junan klosetti.
Pitäisi kuulemma maksaa väliä melkein tonni. pyynti 2000 e.
Mitä ovat arvon saabistit mieltä, olisiko kauppa millään lailla järkevä? Tuulilasin vaihto joka on tehtävä, on 300 e. Ja sitten renkaat jostain, vaikka täältä, mitä lie maksavat. Ja pakoputken haitari lienee pakko korjata ainakin seuraavaan leimaan mennessä. JA tuo jarrujen toiminta kyllä arveluttaa...
Tuli tuossa vastaan 9-5 wagon ruotsista tuotu. Kävin koeajolla.
Auto siis lastutettu 2.3t 270 hp automaatti. E85 konversio tehty, voi käyttää sitä tai bensaa. Vector tai aero, se ei oikeen selvinnyt. Puolinahkapenkit, kuskin penkistä toisen reunan sauma auennut. ajettu 320 tkm, leimattu 5/2019 huomiona tuulilasi pitää vaihtaa. Yleisilme autosta vähän nuhjuinen, pinta ruosteita takaluukussa ja takakaarissa. Pohjassa pintaruostetta.
Koeajo
Ensimmäinen huomio oli todella laiska starttaus. ihan kuin akku olisi lopussa, (50 Ah akku). starttasi kuitenkin n. 7 sekunnin jälkeen, kone käy hyvin ( ei ollut kylmä kone, tunsin lämmön konehuoneessa, eli voiko olla että kylmänä on ongelmia)
Abs jurraa polkimessa joka jarrutuksella, asvaltillakin, varsinkin hitaalla ajaessa...ja muutenkin jarrutus tuntui vähän...laiskalta, poljin painuu aika syvälle.
Hidastusten yli mennessä etupäästä kuului pieni kolahdus. ja kun kaasun löysää ja painaa uudelleen, tuntui niinkuin joku paikka antaisi vähän periksi, niinkuin mopon ketju jos on löys'llä, niin kun painaa kaasua, tuntuu pieni nykäisy kun ketju kiristyy. Vaikea selittää paremmin, mutta aivan kuin jossain olisi klappia.
Kone vetää tosi hyvin, 80 kmh paikaltaan tuli nopeasti. Kääntyy hyvin, ei vetonivelet napsu, vakionopeudensäädin toimii.
Pakoputki vuotaa tod näk haitarista ennen kattia.
Kaikki huoltokirjat ja kuitit ruotsiksi, niistä ei oikein selvinnyt mitään.
yhdet renkaat, eli pitäisi jostain saada toiset vanteet ja talvikumit.
Vaihdon syy olisi saada vähän uudempi ja paremmin varusteltu 740 tilalle. 740 ei ole mitään vikaa, toimii kuin junan klosetti.
Pitäisi kuulemma maksaa väliä melkein tonni. pyynti 2000 e.
Mitä ovat arvon saabistit mieltä, olisiko kauppa millään lailla järkevä? Tuulilasin vaihto joka on tehtävä, on 300 e. Ja sitten renkaat jostain, vaikka täältä, mitä lie maksavat. Ja pakoputken haitari lienee pakko korjata ainakin seuraavaan leimaan mennessä. JA tuo jarrujen toiminta kyllä arveluttaa...
Re: 9-5 vaihto
Abs rengas luultavasti halki. Itellä oli edestä, irrotus, putsaus ja laakerilukitteella liimasin kiinni ni hyvin toimii eikä absit ruksuta turhaan. Omakin starttaa laiskasti mutta ei pitkään, akku uusittu ni en jaksa stressata. Voiskohan tuossa takaisku vuotaa polttoaineet tankkiinnpäin takasin? Ei kummosia vikoja jos diagnoosit oikein. Saabissa on paljon autoa tuohon rahaa mutta myös voi olla paljon vikoja
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 vaihto
Joo, kyllä tuossa lähtötietojen valossa on edessä vain remppaa ja harmeja. Toinen 2 tonnia menee helposti remppoihin, jos huonosti käy.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-5 vaihto
Suurin huoli on ruoste. Jos kaarissa on ruoste pinnassa, niin helmapalkkien päät on todnäk hitsauskunnossa. Ne ei juuri näy katsastuksessa, kun ovat muovien suojassa. Kontin pohja kannattaisi myös tarkastaa, ettei ole putoamassa.
Muutenhan noi viat oli tyypillisiä ja on omasta panoksesta kiinni paljonko kustantaa.
Kuvauksen perusteella kyllä katsastaisin muita / parempia yksilöitä.
Muutenhan noi viat oli tyypillisiä ja on omasta panoksesta kiinni paljonko kustantaa.
Kuvauksen perusteella kyllä katsastaisin muita / parempia yksilöitä.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: 9-5 vaihto
Aika vähän positiivisia huomioita koeajolla. Kyllä muutamalla tonnilla saa parempiakin yksilöitä. Saabin kohdalla ostaja on aina mukavasti niskan päällä, kysyntää ei ole liikaa.
Re: 9-5 vaihto
Aika valmiilta työmaalta kuulostaa. Pysyttelisin volvossa jos pitäisi vielä välirahaakin maksaa noin paljon.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 vaihto
Jatkaisin etsintää. Laita ostoilmoitus foorumin ostetaan Saab - palstalle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 vaihto
Ok, kiitos infosta kaikille osaanottajille
Pitää seurata markkinaa.
Pitää seurata markkinaa.