Konepellin eristeen irrotus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
karihai
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Konepellin eristeen irrotus

Viesti Kirjoittaja karihai »

Elikäs miten tuon eristeen kiinnikkeet saa irti? Nehän on sellaiset pyöreät muovilätyskät joissa on reikä keskellä. Olen yrittänyt irrottaa niitä haarukkamallisella työkalulla vääntämällä ja työntämällä pyöreän teräspuikon siihen reikään, mutta eivät vaan irtoa millään.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Konepellin eristeen irrotus

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

No sillä haarukalla ne kyllä irtoaa. Voimaa vaatii, suosita käyttämään sitä verhoilun irroitushaarukkaa joka maksoi vitosen verran motonetissä aikanaan.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Konepellin eristeen irrotus

Viesti Kirjoittaja Risto »

This can be done by using a small allen wrench to insert in the center hole of the plastic rivet. Make sure that the allen wrench is small enough to allow the rivets to collapse inward, but not too small to rupture the center webbing between the two latches. It is also probably a good idea to order a few of these rivets as they can break during removal. Insert the wrench and depress slowly until you hear it pop then pull the rivet gently from the hole.
http://saabworld.net/showthread.php?t=33301
karihai
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Konepellin eristeen irrotus

Viesti Kirjoittaja karihai »

Okei, kiitos neuvoista, jatketaanpa yrittämistä, jospa ne siitä vielä irtoaa.
Vastaa Viestiin