6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
olisko kuitenkin ihan työmatkan alussa pitänyt sorvata sitä myynti ilmoitusta kun nyt tuntuu siltä että ostakunta on aika kapealla sektorilla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Kampilaakerithan ne yleensä menee,mutta pitäis öp-valo vilkkua.. Mut ei vielä noilla metreillä,180tkm??,jos on yhtään huolettu. Eli vaihdeltu öljyt ajallaan.. Voihan siellä toki muutakin olla..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Jos olet ajanut ö-paine valoon asti ja siihen pisteeseen että kone on alkanut hirttää, niin jokin laakereista on pyörähtänyt päällekkäin niin kampiakseli ja kiertokanki tai kanget on entiset... Eli alakerta uusiksi, eniten vaivaa luulisi tuottavan moottorin laskeminen ja paikalle laitto sekä kaikkien öljykanavien perusteellinen pesu metallijauhosta... Tietysti koneen oikein kasaus.
Miltei helpommalla pääsee kun hommaa vaihtokoneen...
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Meillä irtosi huohotusletku kaasuläppäkotelolta ja kone oli ollut kuin hajoamaisillaan. Tyhjäkäynti oli niin matala, että öljykannuvalo vilkkui taulussa. Letku kiinni ja kone kerää, kuin uusi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Kiitoksia valaisusta ja kiertoon menee tavalla tai toisella ja minimoidaan tappiot ja loput niellään kokemusta rikkaampana.Saappipappi kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 20:40Jos olet ajanut ö-paine valoon asti ja siihen pisteeseen että kone on alkanut hirttää, niin jokin laakereista on pyörähtänyt päällekkäin niin kampiakseli ja kiertokanki tai kanget on entiset... Eli alakerta uusiksi, eniten vaivaa luulisi tuottavan moottorin laskeminen ja paikalle laitto sekä kaikkien öljykanavien perusteellinen pesu metallijauhosta... Tietysti koneen oikein kasaus.
Miltei helpommalla pääsee kun hommaa vaihtokoneen...
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Tiedustellaas vielä että mistäs tähän saisi/kannattais uutta moottoria katsella ja suosituksia vaihtajasta/minne kannattaisi viedä vaihdettavaksi Kymenlaaksossa? Kiitos
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Hernesmaalta kannattanee aloittaa kysely.
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Tuossa yksi vaihtoehto:
viewtopic.php?f=19&t=190730&p=1228773#p1228773
Kyseessä siis tämä:
https://saabianti.ee/webshop/?product=w ... le&lang=fi
viewtopic.php?f=19&t=190730&p=1228773#p1228773
Kyseessä siis tämä:
https://saabianti.ee/webshop/?product=w ... le&lang=fi
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Minulta löytyy kampiakseleita, kiertokankia, mäntiä, kansia ym. jos tarvetta.
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Jos vaihtokone ei ole juuri läpikäyty, niin kannattaa käyttää öljypohja irti, putsata sihti, katsoa laakerit, mahdollisesti vaihtaa ketju sekä vaihtaa kampparin stefat. Kytkinkin on järkevä vaihtaa, kun kerran kone on pois nokalta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Suuret kiitokset kaikille vastaajille. Lähden näillä kartoittamaan tilannetta.
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Jos en itse saa koeajaa vaihtokonetta, niin silloin se kannattaa ainakin avata ja tehdä kevyt remppa. Eli yläkerran tiivisteet, venttiilin läppäys, männänrenkaat ja alakerran laakerit. Kokemuksella voin teille jakaa viheliäisen koneenvaihtokokemuksen: purkaamolta "ehjä kone" ja tein siihen lopulta jakopäärempan ja kansirempan, jossa irronnut imuseeti ja vääntynyt imuventtiili piti korjata...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?
Taannoin ostattelin Bildebasenista konetta rojektisaappiin. Kyseessä oli -04 mallin 2.3. Alle kaksataa ajettu ja edullinen. Otin yhteyttä myyjään ja kone olisi tullut parinsadan rahdilla pihaan. Myyjä kertoi kuitenkin koneen naputtavan kevyesti. Ja tämän ilman mitään kyselyjä! Epäili venttilinnostajaa.. No kaupat jäi tekemättä,mutta täydet pojot myyjälle rehellisyydestä. Että noin naapurimaassa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333