Virtalukko, vai pohja
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Loka 21, 2018 14:48
Virtalukko, vai pohja
Terveeks!
Eli ongelmana OG 9-5 vm -97 virtalukko. Avain menee kiltisti virtalukkoon, kääntyy siellä kiltisti, saan auton käymään kiltisti MUTTA virtalukko ei lukkiudu virrat päälle asentoon kiltisti. Eli saan auton käymään, päästän irti avaimesta ----> auto sammuu. Turun länsiauto ei osannut kuin arvailla onko vika virtalukossa tai sen pohjassa, mutta kustannus arvio korjauksesta oli 350€-400€ plus. Aikamoinen lompakon raiskaus tämmöisestä viasta. Onko kellään faktatietoa tai kokemusta?
Eli ongelmana OG 9-5 vm -97 virtalukko. Avain menee kiltisti virtalukkoon, kääntyy siellä kiltisti, saan auton käymään kiltisti MUTTA virtalukko ei lukkiudu virrat päälle asentoon kiltisti. Eli saan auton käymään, päästän irti avaimesta ----> auto sammuu. Turun länsiauto ei osannut kuin arvailla onko vika virtalukossa tai sen pohjassa, mutta kustannus arvio korjauksesta oli 350€-400€ plus. Aikamoinen lompakon raiskaus tämmöisestä viasta. Onko kellään faktatietoa tai kokemusta?
Re: Virtalukko, vai pohja
Kierrä nuo paikat kaukaa
Tosta apuja,jos tarttee irrotella ja kiikutella johonkin huollettavaksi tahi vaihtaa:
http://saabworld.net/showthread.php?t=26395
Tosta apuja,jos tarttee irrotella ja kiikutella johonkin huollettavaksi tahi vaihtaa:
http://saabworld.net/showthread.php?t=26395
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Virtalukko, vai pohja
Lukkosylinterissä itsessään ei ole mitään avaimen kiertymisen rajoitusta kumpaankaan suuntaan liikeradan varrella, kunhan lukkoon sopiva avain on sisällä. Kuulostaa, että vika on syvemmällä (virtalukon pohjassa).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Virtalukko, vai pohja
Moro,
ääni virtalukon pohjalle. 2 kpl oon vaihtanut uudempiin autoihin. Pohja on ollut tuo vanha johon on modattu johtosarja ja sitä on saanut PCS:ltä. Vanhaa pohjaa ilman johtosarjaa näyttäisi löytyvän useammastakin paikasta. Itseltä meni nelisen tuntia tuon vaihtoon molemmilla kerroilla , mutta kätsympi selvinnee nopeammin.
Terv.
ääni virtalukon pohjalle. 2 kpl oon vaihtanut uudempiin autoihin. Pohja on ollut tuo vanha johon on modattu johtosarja ja sitä on saanut PCS:ltä. Vanhaa pohjaa ilman johtosarjaa näyttäisi löytyvän useammastakin paikasta. Itseltä meni nelisen tuntia tuon vaihtoon molemmilla kerroilla , mutta kätsympi selvinnee nopeammin.
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Virtalukko, vai pohja
Virtalukon pohjan voi aivan hyvin huoltaa. Ei tarvitse ostaa uutta. Otat vain pois ja aukaiset ja putsaat kontakti pinnat.
Pohjan pois ottaminen on vähän isompi homma mutta korjaus on lähes sama kuin ennen vanhaa virranjakajan kannen putsaus. Pitää vain putsata molemmat pinnat nastoista ja niihin tulevista pinneistä.
Myös avaimen pesänkin voi putsata jos avain takertelee. Koko hommassa pitää vain muistaa miten osat oli. Se ei ole lottoamista..
-Arska-
Pohjan pois ottaminen on vähän isompi homma mutta korjaus on lähes sama kuin ennen vanhaa virranjakajan kannen putsaus. Pitää vain putsata molemmat pinnat nastoista ja niihin tulevista pinneistä.
Myös avaimen pesänkin voi putsata jos avain takertelee. Koko hommassa pitää vain muistaa miten osat oli. Se ei ole lottoamista..
-Arska-
Re: Virtalukko, vai pohja
Veikkaan, että pohjan alumiinirungosta on joku palautusjousen stoppari murtunut, eli huolto ei auta.
Mulle kävi noin juuri tuon vanhanmallisen pohjan kanssa, tosin päinvastaisilla oireilla:
Avain ei palauttanut jousivoimalla starttiasennosta takaisin ja siinä meinasi starttimoottori kärähtää, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen
Mulle kävi noin juuri tuon vanhanmallisen pohjan kanssa, tosin päinvastaisilla oireilla:
Avain ei palauttanut jousivoimalla starttiasennosta takaisin ja siinä meinasi starttimoottori kärähtää, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Virtalukko, vai pohja
Ei sinne pysty pienellä poralla tekemään reikää ja siihen sitten laittamaan jotain tappia - tai ohuen ruuvin ruuvaten reikään?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Virtalukko, vai pohja
Kyllä mää sitäkin mietin, laitoin varalta tuon rikkinäisen pohjan kaappiin talteenkin.
Mutta on se niin aikaavievä homma päästä käsiksi tuohon virtalukon pohjaan, varsinkin manuaalivaihteisessa femmassa, että en itse sinne alkaisi vaihtamaan mitään "tuurilla toimii pitkäänkin" -osaa 400 euroa veloittava korjaamo ei ole edes paha, vaikka osan hinta ei kuuluisi diiliin
Tuollainen kikkare se on vanhemmissa femmoissa:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Virtalukko, vai pohja
Uteliaisuuttani kysyn, että vaihdoitko automaattiin vai keppihämmentimeen?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Virtalukko, vai pohja
Moro,
automaatteja oli molemmat.
Manuaaliin lieneekin sitten hankalampi operaatio.
Terv.
automaatteja oli molemmat.
Manuaaliin lieneekin sitten hankalampi operaatio.
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Virtalukko, vai pohja
Kiitti vastauksesta.
Juu, kaksi kertaa tehneenä en suoriudu vieläkään edes kuuteen tuntiin manuaalivaihteiseen. Se siirtäjäkeppi on hankala pirulainen
Juu, kaksi kertaa tehneenä en suoriudu vieläkään edes kuuteen tuntiin manuaalivaihteiseen. Se siirtäjäkeppi on hankala pirulainen
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen