Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Tervehdys, meikäläisellä ois melko ongelmallinen dilemma silmäterän kanssa. Ongelmat alkoivat noin puoli vuotta sitten. Auto nyki moottoritiellä kun painoi kaasua vähän kovempaa ja totesin että kyseessä luultavasti bensapumppu joka oireilee. Lopulta auto sammui itsekseen ajossa. Hakkasin koivuklapilla takapuskurin alta jolloin se aina taas käynnistyi. Noh, katsastuspäivä läheni ja ostin uuden bensapumpun joka sitten asennettiin siihen. Ajattelin että ongelma olisi tällä selvä ja autolla ajelisi taas muutaman vuoden. Samana päivänä kun auto piti katsastaa niin auto sammui taas kesken ajon. Tällä kertaa klapikonsti ei toiminut ja auto piti hinata takaisin pajalle. Katsastusajasta on 2 kuukautta ja autoa on 3 kertaa yritetty viemään katsastuskonttorille ja aina sama homma; auto sammuu kesken ajon. Auto starttaa hyvin ja pidin autoa varmaan tunnin ajan tyhjäkäynnillä. Mielenterveys tässä alkaa perkele olemaan koetuksella. Autolla ei sinänsä ole muuta arvo kun henk.kohtainen arvo. Sytytyskasettikin on vajaa 2 vuotta vanha niin en sitä menisi syyttämään, eikä vikakoodeja tule ollenkaan. Jos täällä sattuisi olemaan joku jolla on ollut samanlainen keissi tai osaisi neuvoa mitä tässä nyt pitäisi tehdä niin olisin pirun kiitollinen. Auto seisoo siis pajalla vielä ja mekaanikko on yhtä ymmällään kuin minäkin. Hän veikkasi moottorinohjausta mutta sitä epäilen vahvasti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Mites kampiakselin asentoanturi? Onko vaihdettu?
IP
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Ei ole, mutta olen elänyt siinä tiedossa että jos se olisi paskana niin se ei vissiin kävis ollenkaan, vai olenko väärässä?
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Ja lisäyksenä vielä niin eikö antura näyttäisi vikakoodia jos kyseinen ongelma olisi siinä?
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Se ei välttämättä anna vikakoodia, ja temppuilee niin että auto lähtee kylmänä käyntiin ja lämpimänä ei. Sammuttaako autoa kesken ajon en osaa sanoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Selkis, voiko tuon palikan jotenkin tutkia että oisko vika siinä vai ei? Tuntuu vain hullulta ostaa satasen palikan joka EHKÄ sattuu olemaan syy sammuiluun. Autohan starttaa ja käy hyvin mutta sammuu hetken päästä ajossa. Se tietysti viittaisi siihen että lämmön takia sammuu ja starttaa hetken kuluttua kun om jäähtynyt. kiitos kuitenkin vastauksesta
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Useimmiten KAAA oireilee niin että ei meinaa lämpimänä käynnistyä, mutta ei kuitenkaan sammu ajossa. Mutta kyllä se voi ajossakin sammuttaa, joten koittaisin diagnosoida sitäkin.
Yksi tapa testata KAAA on sellainen, että kun vika on päällä, kaataa anturin päälle kylmää vettä. Siitä se yleensä jäähtyy ja tokenee, eli kone alkaa taas toimia.
Anturi sijaitsee siis moottorin etupuolella lohkossa lähellä vaihteiston ja moottorin liitoskohtaa.
Yksi tapa testata KAAA on sellainen, että kun vika on päällä, kaataa anturin päälle kylmää vettä. Siitä se yleensä jäähtyy ja tokenee, eli kone alkaa taas toimia.
Anturi sijaitsee siis moottorin etupuolella lohkossa lähellä vaihteiston ja moottorin liitoskohtaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Helpompi testata ensin siten että kun auto lämpimänä sammuu ja jos perään starttia pyörittäessä ei kierroslukumuttarin neula nouse piiruakaan niin kampiakselin asentoanturi ei silloin signaalia anna. Vertailun vuoksi voi sytkäkasetin liittimen irrottaa toimivasta autosta ja katsoa paljonko se viksari värähtää kun kierroslukutieto tulee oikein.
Opensid olisi tarkempi kertomaan mutta ei mennä siihen aiheeseen nyt.
Opensid olisi tarkempi kertomaan mutta ei mennä siihen aiheeseen nyt.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Kiitoksia kaikille!
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Tuosta ajossa sammuilusta niin kyllä kaverilla sammuili vm -99 0g 9-5 aut ihan ajossakin kaaa takia. Jostain syystä siinä tuppasi risteykseen tulo, seisominen ja lähtö olevan pääasiallisinta myrkkyä käynnissä pysymiselle,.
Myös tonnarini sammuili nimenomaan ajossa kaaa vian takia, käyntiin lähti vasta jäähdyttyä eikä kiekkamittarissa eloa vika päällä startatessa kuten oireisiin kuului.
Myös tonnarini sammuili nimenomaan ajossa kaaa vian takia, käyntiin lähti vasta jäähdyttyä eikä kiekkamittarissa eloa vika päällä startatessa kuten oireisiin kuului.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Noniin elikkäs kävin hakemassa uuden KAAA:n motonetistä ja vein sen mekaanikolle. Oli sitä mieltä ettei voi olla siitä kyse. Huomenna lupasi ruuvata kiinni niin katsotaan mitä saabi sanoo.
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Mekaanikkoja on moneen lähtöön.. Voihan vika olla toki muuallakin,mutta oireet viittaa ko anturiin.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Saab 9-5 2.0T -01 neuvoja.
Kaaa on niin tyyppivika, että mikäli vika ei siinä olisikaan, niin ei kannata surra että tuli turhaan vaihdettua. Eipähän pitäisi auton seuraavaksi jättää sen vuoksi.
Terv. nimim. kylmänä pimeänä iltana kaupan pihassa kylmää vettä anturin päälle ruikkinut ja sen tempun avulla kotiin päässyt saabisti
Terv. nimim. kylmänä pimeänä iltana kaupan pihassa kylmää vettä anturin päälle ruikkinut ja sen tempun avulla kotiin päässyt saabisti
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K