Jäähdytysnesteen lämpötilamittauksen vika - Auttakaa sähkäriä pulassa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TiskiJukka
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
Paikkakunta: Parola

Re: Jäähdytysnesteen lämpötilamittauksen vika - Auttakaa sähkäriä pulassa

Viesti Kirjoittaja TiskiJukka »

Morjens.
Luin aikoinaan kun femma tuli markkinoille että jäähdytinnesteeksi suositeltiin ainakin Silikaattivapaata ja mielellään myös nitriittivapaata, fosfaattivapaata, ja vieläpä amiinivapaata jäähdytinnestettä.
Omissa femmoissani olen käyttänyt vaaleanpunaista COMMA G30 jäähdytinnestettä ja sekoittanut sen vielä tislattuun veteen koska tavallista hanavettä eivät asioista perillä olevat myöskään suosittele jäähdytysjärjestelmään laitettavan.
Näillä eväillä ovat nesteet pysyneet kirkkaina, jopa sellaisessa yksilössä jossa oli auton ostettaessani melkoisen ruosteiset vihreät nesteet.
Kunnollinen huuhtelu näille on toki tullut tehtyä ennekuin olen uudet nesteet sisään laittanut.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja 9-5 Aero MY02
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti. VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Hanna T
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 21, 2019 08:30

Re: Jäähdytysnesteen lämpötilamittauksen vika - Auttakaa sähkäriä pulassa

Viesti Kirjoittaja Hanna T »

Ajettiin Varsinais-Suomesta Pohjanmaalle ja takaisin. Menomatkalla moottorin lämpötilamittari toimi oikein. Takaisin tullessa se ei noussut yli 65 asteen. Kun sitten tänään aamulla ajettiin kaupunkiajoa 8km töihin, oli kaikki kuten pitääkin.
Mistä kannattaa aloittaa vian metsästys? Fcod:a ei pääse ilman laitteita lukemaan, koska autossa on sid 1. Auto on vm -03 farmari ja kulkee E85:lla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Jäähdytysnesteen lämpötilamittauksen vika - Auttakaa sähkäriä pulassa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Termostaatin vaihtaisin ekana.

Tai jos haluaa vielä tutkia niin obd-palikka kiinni autoon ja Torquella seuraa koneen lämpötilan käyttäytymistä eri ajosykleillä (kaupunki/maantie jne). Sillä saa vikakooditkin edes jollain tapaa luettua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin