tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Eli auto on vm 2006 2,3 T Aero ja toisinaan sytyttää mootorin vikavalon.. Antaa Koodin P106, joka viittaa epänormaaleihin imusarjan painearvoihin.. Eli veteleekö MAP-anturi viimeisiään? Vai voiko johtua jostian muustakin. Auto toimii muuten täysin normaalisti
Toinen kysymys liittyy avaimeen, tai lähinnä sen puuttumiseen.. Eli Auto ostettu käytettynä ja mukana tuli vain yksi avain. Hukkaamisen varalle pitäisi toinen saada. Mistä olisin järkevintä kysellä Turun seudulla, kun kyseessä on periaatteessa lopetettu automerkki
Toinen kysymys liittyy avaimeen, tai lähinnä sen puuttumiseen.. Eli Auto ostettu käytettynä ja mukana tuli vain yksi avain. Hukkaamisen varalle pitäisi toinen saada. Mistä olisin järkevintä kysellä Turun seudulla, kun kyseessä on periaatteessa lopetettu automerkki
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Minä en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta MAP-anturista T7-moottoreissa. Joten aivan ensimmäisiksi imuvuotoja tarkastelemaan. Alipaineletkut ja niiden kunto ensimmäiseksi. Bypass venttiililtä lähtee pieni letku kohti rintapeltiä ja kiinnittyy magneettiventtiiliin. Venttiililtä lähtee letku kaasuläpälle ja imusarjaan. Kannattaa vaikka uusia letkut. Kuinka vanha ilmamassamittari on?
Avainta kannattaa kysellä Saab-merkkiliikkeestä. Sieltä saat tilattua uuden valmiiksi uritetun avaimen joka sopii autoosi ja liike pystyy samalla hoitamaan avaimen koodaamisen autoosi. Ilmeisesti Länsiauto ja Delta-auto ovat sielläpäin merkkiedustajia Saabin sivujen mukaan.
Avainta kannattaa kysellä Saab-merkkiliikkeestä. Sieltä saat tilattua uuden valmiiksi uritetun avaimen joka sopii autoosi ja liike pystyy samalla hoitamaan avaimen koodaamisen autoosi. Ilmeisesti Länsiauto ja Delta-auto ovat sielläpäin merkkiedustajia Saabin sivujen mukaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Komppaan Pakaria - just vaihdoin omastani erittäin hapantuneet by-passin alipaineletkut... Sekä softauksen ohessa ilmitulleen melkein antautuneen ilmamassamittarin - tuo on kuitenkin kohtuuhintainen tällähetkellä.Pakari kirjoitti: ↑To Marras 21, 2019 09:42Minä en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta MAP-anturista T7-moottoreissa. Joten aivan ensimmäisiksi imuvuotoja tarkastelemaan. Alipaineletkut ja niiden kunto ensimmäiseksi. Bypass venttiililtä lähtee pieni letku kohti rintapeltiä ja kiinnittyy magneettiventtiiliin. Venttiililtä lähtee letku kaasuläpälle ja imusarjaan. Kannattaa vaikka uusia letkut. Kuinka vanha ilmamassamittari on?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Ilmamassamittari on edellisen omistajan mukaan about vuoden ikäinen.. Pitääkin katsoa letkut läpi, ennen kuin tilaa mitään osia
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Seuraava kysymys, että onko ilmamassamittari alkuperäinen Saab vai ei?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Avaimesta.
Ebaystä tilasin itselleni jyrsimättömän sirulla. Olikohan 28 usd.
Avainuutari jyrsi parilla kympillä ja koodari koodasi. Koodauskin taisi olla sen kaksi kymppiä. Eli ei tule kovin kalliiksi, jos jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Ebaystä tilasin itselleni jyrsimättömän sirulla. Olikohan 28 usd.
Avainuutari jyrsi parilla kympillä ja koodari koodasi. Koodauskin taisi olla sen kaksi kymppiä. Eli ei tule kovin kalliiksi, jos jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Exät: 900 Gli -84 3d, 900 2.1 -92 5d, 900 3d -92, 900 autom 1990, nyxät: pyhäajoihin 9-5 Aero MY02 ja harrastelaitteiden vetämiseen Volle xc90.
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Länkkäristä taisi koko huvi olla aikanaan 50-70€ koodauksineen päivineen.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain
Elikka alipaineletkuthan ne siellä syypäinä oli Vaihdoin kaikki mitä löysin ja nyt on vikavalo pysynyt poissa jo 3 päivää Kiitoksia taas neuvoista.. 5 eurolla selvisin remontista uuden Map-anturin sijaan..