tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jtoivonen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 21, 2019 08:34

tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja jtoivonen »

Eli auto on vm 2006 2,3 T Aero ja toisinaan sytyttää mootorin vikavalon.. Antaa Koodin P106, joka viittaa epänormaaleihin imusarjan painearvoihin.. Eli veteleekö MAP-anturi viimeisiään? Vai voiko johtua jostian muustakin. Auto toimii muuten täysin normaalisti

Toinen kysymys liittyy avaimeen, tai lähinnä sen puuttumiseen.. Eli Auto ostettu käytettynä ja mukana tuli vain yksi avain. Hukkaamisen varalle pitäisi toinen saada. Mistä olisin järkevintä kysellä Turun seudulla, kun kyseessä on periaatteessa lopetettu automerkki :mrgreen: :lol:
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5640
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minä en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta MAP-anturista T7-moottoreissa. Joten aivan ensimmäisiksi imuvuotoja tarkastelemaan. Alipaineletkut ja niiden kunto ensimmäiseksi. Bypass venttiililtä lähtee pieni letku kohti rintapeltiä ja kiinnittyy magneettiventtiiliin. Venttiililtä lähtee letku kaasuläpälle ja imusarjaan. Kannattaa vaikka uusia letkut. Kuinka vanha ilmamassamittari on?

Avainta kannattaa kysellä Saab-merkkiliikkeestä. Sieltä saat tilattua uuden valmiiksi uritetun avaimen joka sopii autoosi ja liike pystyy samalla hoitamaan avaimen koodaamisen autoosi. Ilmeisesti Länsiauto ja Delta-auto ovat sielläpäin merkkiedustajia Saabin sivujen mukaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 545
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Pakari kirjoitti:
To Marras 21, 2019 09:42
Minä en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta MAP-anturista T7-moottoreissa. Joten aivan ensimmäisiksi imuvuotoja tarkastelemaan. Alipaineletkut ja niiden kunto ensimmäiseksi. Bypass venttiililtä lähtee pieni letku kohti rintapeltiä ja kiinnittyy magneettiventtiiliin. Venttiililtä lähtee letku kaasuläpälle ja imusarjaan. Kannattaa vaikka uusia letkut. Kuinka vanha ilmamassamittari on?
Komppaan Pakaria - just vaihdoin omastani erittäin hapantuneet by-passin alipaineletkut... Sekä softauksen ohessa ilmitulleen melkein antautuneen ilmamassamittarin - tuo on kuitenkin kohtuuhintainen tällähetkellä.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
jtoivonen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 21, 2019 08:34

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja jtoivonen »

Ilmamassamittari on edellisen omistajan mukaan about vuoden ikäinen.. Pitääkin katsoa letkut läpi, ennen kuin tilaa mitään osia
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5640
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Seuraava kysymys, että onko ilmamassamittari alkuperäinen Saab vai ei?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Sarska
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2018 09:23
Paikkakunta: Savonlinna

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja Sarska »

Avaimesta.
Ebaystä tilasin itselleni jyrsimättömän sirulla. Olikohan 28 usd.
Avainuutari jyrsi parilla kympillä ja koodari koodasi. Koodauskin taisi olla sen kaksi kymppiä. Eli ei tule kovin kalliiksi, jos jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Exät: 900 Gli -84 3d, 900 2.1 -92 5d, 900 3d -92, 900 autom 1990, nyxät: pyhäajoihin 9-5 Aero MY02 ja harrastelaitteiden vetämiseen Volle xc90.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Länkkäristä taisi koko huvi olla aikanaan 50-70€ koodauksineen päivineen.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
jtoivonen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 21, 2019 08:34

Re: tupla kyssäri Aero 2,3 T P106 vikakoodi ja Avain

Viesti Kirjoittaja jtoivonen »

Elikka alipaineletkuthan ne siellä syypäinä oli :D Vaihdoin kaikki mitä löysin ja nyt on vikavalo pysynyt poissa jo 3 päivää :D Kiitoksia taas neuvoista.. 5 eurolla selvisin remontista uuden Map-anturin sijaan..
Vastaa Viestiin