9-5 2.0t huohottimen poisto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
JAB
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 18:09

9-5 2.0t huohottimen poisto?

Viesti Kirjoittaja JAB »

Onko kenelläkään kokemuksia?

Nyt kun tuota femmaan olen innostunut virittämään niin rupesi mietityttämään tuo huohotinjärjestelmä.

Kysymys lähinnä kuuluukin onko kukaan näissä koneissa tehnyt niin härskisti että laittaa tuohon venakopan huohotus aukkoon kartiosuodattimen / öljyloukon mitä sitten aika ajoin tarpeen mukaan puhdistaa ja poistaa muuten tuon koko huohotin hässäkän.
9-5 3.0 v6 -03

9-3 2.0T -03

9-5 2.0t -99
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 9-5 2.0t huohottimen poisto?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Perinteiseen malliin,letku venakopasta auton alle. Kaikki muut päät umpeen. Ja mualima pelastuu.. :D
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
JAB
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 18:09

Re: 9-5 2.0t huohottimen poisto?

Viesti Kirjoittaja JAB »

Niin kylläkai tuokin ihan toimiva ratakisu olisi..
Ei vaan tosiaan ehkä se kaikkein ekologsin :lol:
9-5 3.0 v6 -03

9-3 2.0T -03

9-5 2.0t -99
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 9-5 2.0t huohottimen poisto?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Löytyy ylimääräinen Cusco -huohottimen kerääjäsäiliö. Alumiinia, mitta-asteikolla ja Saabin T7 -kiinnitysraudalla. Hinta 50e.
Avatar
JAB
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 18:09

Re: 9-5 2.0t huohottimen poisto?

Viesti Kirjoittaja JAB »

No perkule. Saisitko kuvaa laitettua kys. Vekottimesta.
9-5 3.0 v6 -03

9-3 2.0T -03

9-5 2.0t -99
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 2.0t huohottimen poisto?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Päästöt kasvaa melkoisesti, kun männänrenkaiden ohi on kuitenkin aina ohi vuotoa. On fiksua ohjata huurut koneeseen ja polttaa ne. Lisäksi joskus on käynyt niinkin, että kampikammiosta puuttuvan alipaineen takia alkaa öljyä mennä turbosta imupuolelle enemmän ja sehän menee tietenkin ahtoputkeen. Katalysaattorittomissa turbosaabeissa se aiheutti etenkin tyhjäkäynnillä melko voimakasta savutusta ja ainoa hyvä apu oli laittaa menemään venttiilikopalta imusarjaan ohut letku ja siihen takaiskuventtiili. Hmm. kappas, nyt kun tarkemmin mietitään, niin T7 Saabeissa on tuo letku vieläkin. Olisiko mitään yhteistä? :o
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin