Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

Ei saatana kun jäi harmittamaan, tossa kävin kattomassa -98 ysivitosta 2.3t ja tosi vähillä kilsoilla ja kaikki varusteet mitä noihin ikinä saanut, lepakot sähköillä jne. ja oli halpa automaatti toimi hyvin ja tuntui ajossa ihan normaalilta. MUTTA öljykorkki paskana pala puuttuu irti kierteiltään ja tuubi täynnä valkosta mäskiä, avainkysymys siis se, että voikohan olla että kerää vaahtoa siihen siksi kun öljykorkki paskana?että olisko ehjällä öljykorkkitikulla voinut olla kunnossakin. omistaja esitti ainakin tietämätöntä joten jäi avoimeksi, en uskaltanut ostaa ( tolla hinnalla olis saanut varaosinakin kyllä ostohinnan) näköjään auto oli jo nyt myyty mut vain pohdintaa tulevaisuuteen. Jäähynesteet näytti sellasilta kun pitää.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7458
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja mestari »

no ainahan se halpuus houkuttaa, voihan sitä testata koeajolla eli vedät röörin puhtaaksi rätillä ja tunget karvahatun tms rukkasen reikään ja koeajoa, mikäli mäskin tulo jatkuu on syyt'ä tehdä tarkempia tutkimuksia tinkimisen ja kauapan jälkeen kotiolosuhteissa. ja hei älä unohda kertoa siitä täällä
itellä 2,o koneella muodostui sitä skemaa kanssa mutta diskereettisellä llinjalla jossakin nollakeleissä ja lyhyellä ajomatkalla, ei niinkään 100km suuntaan olevalla työmatka ajolla joten putsailin joskus tikun päätä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Julle »

8O
9-5 Aero - 00
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

9090909090 kirjoitti:
Su Joulu 01, 2019 03:10
Ei saatana kun jäi harmittamaan, tossa kävin kattomassa -98 ysivitosta 2.3t ja tosi vähillä kilsoilla ja kaikki varusteet mitä noihin ikinä saanut, lepakot sähköillä jne. ja oli halpa automaatti toimi hyvin ja tuntui ajossa ihan normaalilta. MUTTA öljykorkki paskana pala puuttuu irti kierteiltään ja tuubi täynnä valkosta mäskiä, avainkysymys siis se, että voikohan olla että kerää vaahtoa siihen siksi kun öljykorkki paskana?että olisko ehjällä öljykorkkitikulla voinut olla kunnossakin. omistaja esitti ainakin tietämätöntä joten jäi avoimeksi, en uskaltanut ostaa ( tolla hinnalla olis saanut varaosinakin kyllä ostohinnan) näköjään auto oli jo nyt myyty mut vain pohdintaa tulevaisuuteen. Jäähynesteet näytti sellasilta kun pitää.
Itselläni oli sama vika kun oli huohoutuksen pikkuletku väärässä nippelissä, alkoi kertymään tuota valkoistä smäigää koneen sisä puolelle. Kunhan laittoin oikeaan paikkaan hävisi kaikki pois...
Huohouttimen tarkoitus on ohjaa ne mäiskeet pois koneesta ja lähettää ne turbon kautta palotilaan... 🔥
Tämä aine on kondenssia mikä tulee männän renkaista läpi. ⛲
Jos koneessa on vuoto niin huohouttimesta puuttuu paine ja se ei tee enää tehtäväänsä👨‍🚒
Myös jäähdytin neste saattaa aiheuttaa sitä mutta tämä on harvinaisempaa.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Julle »

8O 8O
9-5 Aero - 00
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Keme »

mestari kirjoitti:
Su Joulu 01, 2019 11:17
no ainahan se halpuus houkuttaa, voihan sitä testata koeajolla eli vedät röörin puhtaaksi rätillä ja tunget karvahatun tms rukkasen reikään ja koeajoa, mikäli mäskin tulo jatkuu on syyt'ä tehdä tarkempia tutkimuksia tinkimisen ja kauapan jälkeen kotiolosuhteissa.
Saisi ostajaehdokas lähteä samantien omalla autollaan pois, jos mulla olisi auto myynnissä ja ostajaehdokas alkaisi sovittelemaan karvalakkia tai rukkasta öljykorkin tilalle.
jeeeeeee!
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7458
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja mestari »

koskas sitä autoliikkeen pihalla on autoa alettu tarkemmin tutkimaan? vasta nurka takanahan sitä suoritetaan ns tarkempaa syyniä kuten nurkkaa ilmaan tunkilla ja välyksen kokeilua,jarrupalojen pinnan määritystä, pohjan ruosteetomuutta yms yms :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Julle kirjoitti:
Ti Joulu 03, 2019 17:12
8O 8O
8O 8O <-----🤢🤮🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7458
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja mestari »

tuli mielee että eräällä tikkkakosken kaverilla oli taunuksesta kone huono ja hakivat jyväskylästä taunuksen koeajoon liikkestä ja äkkiä himaan ja puun alla vaihtoivat koneen omaan siitä ja veivät iltapäivällä tanarin takaisin liikkeeseen ja moittivat huonosti toimivaa konetta :D
tuskin tänäpäivänä enää ehtii päiväsiakaan moottoria vaihtamaan näinkinn radikaalisti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Termos »

Offtopiccia ja nostalgiaa:
Olihan aikoinaan nuornamiessä ollessa tavallinen katsastuspäivä sellainen, että aamulla nyppäsin ykköskopan Escortista 1600 kuutioisen viritetyn Kenttiläisen pois, tälläsin tilalle vakion 1300 kuutioisen ja sillä konttorille.

Konttorilta tuoretta leimaa kuivatellen pajalle, vakiomotti pois ja viriKentti takaisin. Menihän se lomapäivä aina tuossa, kun yksin teki :lol:
Oli mulla etupään tehostetut levyjarrut, jolla virimoottori ois ollu laillinen. Projektissa, joka ei koskaan valmistunut :roll:

Ai niin, unohtui mainita se, että jutussa mainittu "paja" oli moottorin nostoon liian matalan autotallin piha, jossa lankuista naulattu nostokehikko vaijeritaljalle :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Hienoa kuulla että, täällä on ihmisiä jotka on harrastanut niitä ihan oikeita autojakin. 8)
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Eski »

mestari kirjoitti:
Ke Joulu 04, 2019 18:27
tuli mielee että eräällä tikkkakosken kaverilla oli taunuksesta kone huono ja hakivat jyväskylästä taunuksen koeajoon liikkestä ja äkkiä himaan ja puun alla vaihtoivat koneen omaan siitä ja veivät iltapäivällä tanarin takaisin liikkeeseen ja moittivat huonosti toimivaa konetta :D
tuskin tänäpäivänä enää ehtii päiväsiakaan moottoria vaihtamaan näinkinn radikaalisti
Tuosta tulikin mieleeni tämä saappi-juttu ->https://youtu.be/RsOkabAYres, jossa Jay Leno kertoo kaverista, jonka tahtarista jysähti kone matkalla, niin heppu otti takakontista varamoottorin ja matka jatkui taas parin tunnin remontin jälkeen :twisted:

Eski
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulle jäi vähän epäselväksi onko sitä mähmää vain öljykorkissa. Jos ylipäänsä öljyt on menneet harmaaksi, jostain vuotaa nestettä öljyn sekaan. Jos vain mähmää öljykorkissa, se on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kondenssivettä.

Eli, tutkailepa sitä mittatikun mukana öljypohjasta tulevaa öljyä millaista se on.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Fiat 127 :n huohotus meni öljykorkin kaulan kautta (sivu oksa letkulle lähti siitä). Aina kun lisäsi öljyä (oli vuotoa), niin ensin lusikoitiin harmaa vaahto ja kura pois täyttöaukosta korkin alta. Sitten pääsi kaatamaan öljyä koneeseen. Eli sanoisin, että jos kone on huohottanut korkin välistä, vaahto ja smetana on aika normaali seuraus...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Re: Jättämättäostamiskrapulointia/mäskiä öljyssä/öljytikkukorkki

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

anv kirjoitti:
La Joulu 07, 2019 11:37
Mulle jäi vähän epäselväksi onko sitä mähmää vain öljykorkissa. Jos ylipäänsä öljyt on menneet harmaaksi, jostain vuotaa nestettä öljyn sekaan. Jos vain mähmää öljykorkissa, se on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kondenssivettä.

Eli, tutkailepa sitä mittatikun mukana öljypohjasta tulevaa öljyä millaista se on.
Et ihan tarkkaan lukenut kieltämättä hiukan sekavaa aloitusta: en ostanut ko. autoa koska epäilin siinä olevan vakavaa vikaa, syinä että 1) puhelimessa myyjä, joka ei ollut omistaja kertoi auton vuotavan hieman öljyä jonnekin 2)henkilö joka livenä esitteli autoa ei ollut omistaja tai myynti-ilmoituksessa olevaan numeroon vastannut henkilö vaan 3. henkilö 3) nämäkin ok, mutta helvetinmoinen kuumille pinnoille kaatuneen öljyn käry, öljykorkin ympäristö kelluu öljyssä, öljykorkki ei kiinni, kierteet ja itse korkki rikki, korkin täyttöaukko todella paksussa vaaleassa mäskissä. myyjänä toiminut ei osannut kommentoida. takakopassa lähes tyhjä 4 litran öljykannu ja lähes tyhjä jäähdytysnestekannu. auto toimi hyvin pikku koelenkillä eikä savuttanut tai höyryttänyt. olisitko itse uskaltanut ostaa? Tähän vielä lisäys että toki tarkistan aina ennen katsomista rekkarin perusteella ns. taustat autosta. Tämä oli leimattu kesällä korjauskehotuksin öljyinen moottori, ja vaihtanut omistajaa. Jonka jälkeen ajettu joku 1000 km viidessä kuukaudessa.Toki tossa vaiheessa jo hälytyskellot soi.
Viimeksi muokannut 9090909090, La Joulu 07, 2019 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin