Tosiaan, sairastuin tossa syksyllä mielisairauteen ja ostin elämäni ensimmäisen in; -04 aero farkun, mutta ei siitä sen enempää..
Joku auton edellisistä omistajista oli ilmeisesti suuttunut vakio xenoneille ja mennyt vaihtamaan valot, umpiota myöten, halogeenivaloiksi. Oli tosin unohtanut, että halogeenivaloissa ei ole automaattista tasonsäätöä ja näin ollen autossa ei ole tällä hetkellä mitään mahdollisuutta säätää ajovalojen korkeutta. Tästä tasonsäädön toimimattomuudesta herjaa kojelaudassa kokoajan pieni merkkivalo.
Mietin siis, että kuinka vaikea urakka on luvassa, jos haluan lähteä palauttamaan valot xenoneiksi.
Pitääkö kaikki uusia johtoja myöten?
Kannattaako koko urakka vai onko parempi vain hyväksyä kohtaloni?
Entä onko iso homma asentaa aeroon tasonsäätö halogeeneille?
Xenonit takaisin?
Xenonit takaisin?
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Xenonit takaisin?
Kyllä halogeenit pystyy säätämään.. Tai sit on erikoinen viritys. Tuon vikavalon voi kaiketi tekittää..?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Xenonit takaisin?
Niin no sormipelin vääntelemällä ainakin. Ainakin tässä mun aerossa puuttuu täysin valojen tasonsäätönappi kun on tehdasxenonit ollu alunperin automaattisella säädöllä.
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Xenonit takaisin?
Pitäshän ne saada vaihettua takaisin ja pitäisi varmaan niitten xenonien tasonsäädönkin toimia, ellei se entinen omistaja ole repinyt sitä tasonsäätö anturia sieltä perästä pois. Ei ole pitäs olla iso homma vaihtaa niitä umpioita. Ekana pitää irrottaa sivuvilkku siitä lampun vierestä(ei ole ruuvilla kiinni vaan jollain muoviklipsillä, joten kannattaa olla varovainen sen irrotuksen kanssa, koska itellä ainakin oli hirveän tiukassa), sitten irrotat sen virtaliittimen ja löysytätä kaikki ruuvit siitä valosta ja sitten pujottelet sen umpion ulos.