Bilteman ämpäri
Bilteman ämpäri
Autona Saab 9-5 2.0t automaatti, stage1 ja etanoli-softalla.
Noin kuukausi sitten oli PCSllä Jyväskylässä huollettavana, jossa huuhdeltiin öljypohja ja vaihdettiin samalla kokonaan uusi ämpäri mallia Biltema sekä suodatin.
Tuossa 11.2. ajelin Varkaudesta Kuopioon, kun yhtäkkiä häviää tehot autosta ja SID pukkaa koodia 4864 näyttäen nakutusta ja misfiree. Välillä sivuun pysättäen ja ecun nollattua sain hikiseen ajattua takaisin Varkauteen ,josta matka jatkui trailerilla kotopihaan. Koskaan ei ole maantiellä kuumottanut ajella rekkojen välissä kuten silloin.
Siinä tutkin pumppua, sytkäkasettia, tulppaa jne. mutta mistään ei mitään löydy. Testilenkki ja n. 30min ajelun jälkeen sama tilanne uudelleen.
No trailerilla pääsi Jyväskylään onneksi tarkempiin tutkimuksiin. Siellä tutkivat ja ajelivat jne. kunnes vastaavanlainen tilanne tuli ns. käsille.
Jostain syystä x ilman mitään syy-seuraussuhdetta pumppu alkoi hetkellisesti laskemaan liian laihalla seosta, joka sitten aiheutti koodit, missifiret ja nakutukset. Tämäkin selvisi siinä vaiheessa, kun pistivät pumpun penkkiin ja painemittarit kiinne.
Onko kellään muulla ilmennyt vastaavaa? Tosiaan ämpärillä kerkesin ajeleen ehkä 400km
Noin kuukausi sitten oli PCSllä Jyväskylässä huollettavana, jossa huuhdeltiin öljypohja ja vaihdettiin samalla kokonaan uusi ämpäri mallia Biltema sekä suodatin.
Tuossa 11.2. ajelin Varkaudesta Kuopioon, kun yhtäkkiä häviää tehot autosta ja SID pukkaa koodia 4864 näyttäen nakutusta ja misfiree. Välillä sivuun pysättäen ja ecun nollattua sain hikiseen ajattua takaisin Varkauteen ,josta matka jatkui trailerilla kotopihaan. Koskaan ei ole maantiellä kuumottanut ajella rekkojen välissä kuten silloin.
Siinä tutkin pumppua, sytkäkasettia, tulppaa jne. mutta mistään ei mitään löydy. Testilenkki ja n. 30min ajelun jälkeen sama tilanne uudelleen.
No trailerilla pääsi Jyväskylään onneksi tarkempiin tutkimuksiin. Siellä tutkivat ja ajelivat jne. kunnes vastaavanlainen tilanne tuli ns. käsille.
Jostain syystä x ilman mitään syy-seuraussuhdetta pumppu alkoi hetkellisesti laskemaan liian laihalla seosta, joka sitten aiheutti koodit, missifiret ja nakutukset. Tämäkin selvisi siinä vaiheessa, kun pistivät pumpun penkkiin ja painemittarit kiinne.
Onko kellään muulla ilmennyt vastaavaa? Tosiaan ämpärillä kerkesin ajeleen ehkä 400km
Viimeksi muokannut Boutti, La Helmi 29, 2020 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Klubin jäsen
Re: Bilteman ämpäri
Niiden kiinapumppujen laatuhajonta on valtava. Jos yhtään antaa arvoa vaihtotyölle ja matkalle jäämiselle niin edelleen toistan samaa mantraa että unohtakaa ne tarvikepumput. Perinteiset vakio walbrot on toimineet vuodesta toiseen ja jopa etanolilla vaikka bensapumppuina myydäänkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Bilteman ämpäri
Voip olla niin. taitaapi olla 4s vuosi kun biliksen pumppu jatkaa toimintaa omassa airossa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Bilteman ämpäri
Joo, PCSllä ja Biltemalla ihmettelivät samaa vikaa. Biltemalta pyysivät pumpun ja ämpärin koodit. Asiallista palvelua sieltäkin ja korvaavat tuotteen hinnan takaisin.
Klubin jäsen
Re: Bilteman ämpäri
Meikän viirussa oli myös ko pumppu n. 30 tkm. Toimi edelleen virheettömästi,mutta tuotto oli pudonnut puoleen uudesta.. Meni vaihtoon.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Bilteman ämpäri
Pakko se on laatuhajonnasta olla kiinni koska omat varpaat ja sormet ei riitä laskemaan poistamiani bilteman pumppua jotka joko oli lyhyen käytön jälkeen mykkiä tai ei tuottaneet riittävästi (edes vaparikäytössä). Lisäksi ne kulmaliittimien poterot on niin tiukat että vastaan tulee runnottuja o-renkaita ja rikottuja kulmaliittimiä. Onhan niillä työllistävä vaikutus.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Bilteman ämpäri
Näin varmaankin on. Nuo liitin poterot on todella tuikat, tosin en ole kuin 2kpl näitä biliksen malleja asentanut mutta molemissa syöttöpuoli varsinkin teetti töitä. Ainakin tuossa omassa on kestänyt wot ajotkin eikä ole seoksissa valittamista. Oiskohan 1krt vuodessa kesäisin tullut 1 misfire. tosin tulpat on samalla vaihdettu kuin tuo pumppukin. 8-10tkm vuoteen tulee ajettua.vesa67 kirjoitti: ↑Pe Helmi 21, 2020 19:16Pakko se on laatuhajonnasta olla kiinni koska omat varpaat ja sormet ei riitä laskemaan poistamiani bilteman pumppua jotka joko oli lyhyen käytön jälkeen mykkiä tai ei tuottaneet riittävästi (edes vaparikäytössä). Lisäksi ne kulmaliittimien poterot on niin tiukat että vastaan tulee runnottuja o-renkaita ja rikottuja kulmaliittimiä. Onhan niillä työllistävä vaikutus.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Bilteman ämpäri
300 tkm ajettu suodatin on myös huono idea pumpun kannalta. Voin kokemuksesta kertoa.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero