Ad85 nollassa ja amul -2500

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10691
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuskin kannattaa Motonetistä hakea, ellei sieltä saa alkuperäistä ilmamassamittaria. Motonetin luettelon mukaan ainaostaan "vastaa" alkuperäistä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321

Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00

Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

jus kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 23:02
Tuskin kannattaa Motonetistä hakea, ellei sieltä saa alkuperäistä ilmamassamittaria. Motonetin luettelon mukaan ainaostaan "vastaa" alkuperäistä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321

Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
Löytyy sieltä originaaliakin https://m.motonet.fi/fi/tuote/283511?aj ... malli=2004
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower

Avatar
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1479
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Aeroapina kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 22:45



Ei kai se sitten auta kun lähtä huomenna motonetistä hakemaan uutta immua ja kokeilla muuttaisiko se mitään. Osaatko veikata mistä se voisi vielä vuotaa ilmaa, kun olen mielestäni jo käynyt läpi kaikki alipaineletkut. Mietityttänyt tuo cobran ja turbon välinen tiivistys, mutta kun ei se ole sieltä öljyä enempää pukannut niin kaippa sain sen tiivistettyä kunnolla. (Ei ollut mitään tiivistettä välissä, kun irrotin ne toisistaan :lol: )
Osaan veikata . Immun jälkeinen imutorveen menevä tiiviste rutussa ja hörsii ilmaa siitä. Kyllä toi noin muuten vaikuttaa aivan selkeältä immuvialta ja ennen Motonettiin menemistä kysy paikalliselta marmoritiskiltä hinta . Saatat yllättyä positiivisesti. Toki Motonetistakin saa orkkiksia

Edit : Sitten toinen tosi yleinen vikapaikka on että se immulta koneeseen päin lähtevä kumiputki on puhki . Ota samalla irti ja tarkasta kunnolla .
#1521

Saab 9-3 Cabrio -01 B235R stage 0.5
Mini Clubman JCW -14

SuoTimo
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Aeroapina kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 22:45
Mietityttänyt tuo cobran ja turbon välinen tiivistys, mutta kun ei se ole sieltä öljyä enempää pukannut niin kaippa sain sen tiivistettyä kunnolla. (Ei ollut mitään tiivistettä välissä, kun irrotin ne toisistaan :lol: )
Siellä cobran ja turbon välissä on/pitäisi olla, hyvin mitätön o-rengas tiivisteenä. Eihän se imupuoli (eli cobra - turbo) valukkaan öljyä koska kaikki öljy menee imuilman mukana imukanaaan eli intercoolerille + putkistoon. Itse koin tuon cobra - turbo "laipan" asemoinnin hyvin hankalaksi - ja sitä tuli harjoiteltua monta monituista kertaa ennenkuin olin tyytyväinen - paikka on vit**mainen ja "toleranssit" pienet. Ne jotka näitä tekee useasti varmaan osaa tuon tehdä ns. heittämällä - mutta ensikertalaiselle oli haaste saada oma omatunto vakuuttuneeksi.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86

SuoTimo
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

jus kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 23:02
Tuskin kannattaa Motonetistä hakea, ellei sieltä saa alkuperäistä ilmamassamittaria. Motonetin luettelon mukaan ainaostaan "vastaa" alkuperäistä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321

Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
Jösses - jos oikein katsoin kursseja, niin onko tuo originelli marmorilla halvempi kuin M*netissä....
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4285
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Pakari »

#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

PaulMuadDib
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Tuossa yksi vaihtoehto eräältä eBay myyjältä, jolta olen tilannut paljon tavaraa.
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Saab ... 1798501473
KA Saab 9⁵ 2007 Linear Pilot Turbo Wagon BioPower
YouTube

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2041
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aeroapina kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 20:30
Vikakoodit nollaantu eikä pukannut vikakoodia Kalajoki - Kokkola välillä.
Jos Kalajoella vaikutat, ja immun osto epäilyttää, niin Alavieskasta voit huomenna noutaa ehjän käytetyn testattavaksi 8)
En viitsi sitä myydä, mutta lainaan saat viikoksi.
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Termos kirjoitti:
Pe Helmi 28, 2020 11:59
Aeroapina kirjoitti:
To Helmi 27, 2020 20:30
Vikakoodit nollaantu eikä pukannut vikakoodia Kalajoki - Kokkola välillä.
Jos Kalajoella vaikutat, ja immun osto epäilyttää, niin Alavieskasta voit huomenna noutaa ehjän käytetyn testattavaksi 8)
En viitsi sitä myydä, mutta lainaan saat viikoksi.
Ehin jo motonetistä käydä kipasemassa uuden orikinaali immun euron-alle-satasella ja tänään pistän sen ton vanhan tilalle (joka olikin ilmeisesti joku Pierburgin immu??). Vähän jännittää muuttuuko auton käytös mihinkään. :D
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4285
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Käytä vaihdon jälkeen akkua irti, jotta virheelliset adaptaatiot nollaantuvat.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Ei ollut koeajo ihan odotusten mukainen vaikka pientä parannusta sainkin uudella immulla.

Pinl käväisi kunnon kiihdytyksessä 2200 paikkeilla.
Mreq ja mAir seuras toisiaan nyt paremmin kuin edellisellä immulla.
Missfirejä n. 20 jokaseen sylinteriin (???)
Lamb edelleen pyöritteli -2300 -2500 paikkeilla.
Ad85 pyöreä nolla..

..MUTTA autoa startatessa tapahtui jotain kummaa, kun Ad85 pyöri noin puoli minuuttia 45 ja 11 paikkeilla ja Lamb arvotkin oli +- 20 jotain. Auto siis hetkellisesti toimi ihan oikein? Mistä sitä seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään? Alan uskomaan että tää auto on vaan kirottu :lol:
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4285
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Sitten seuraavaksi katse lambda-anturiin. Onko milloin vaihdettu ja johdot ehjät sekä liitin kunnolla kiinni?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2041
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Termos »

Löytyis muuten lambdakin, -06 Aeron alkuperäinen, eilen poistettu toimivana :lol:
Vaihdoin varalta, kun sillä on ajettu aika paljon. Bosch 0258006174, en muista mihin vuosimalleihin tuo sopii.
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Nooh..kävin tiirailemassa tänään sitten niitä lambda antureita (joita näytti olevan 2 ennen kattia?) ja päällisinpuolin johdot ja liitokset näytti ihan hyvältä. Kävin siinä samassa vielä läpi kaikki alipaineletkut, välijäähyn letkut ja takaiskuventtiilit. Kaikki näytti olevan ihan kunnossa.

Ajattelin sitten vielä vilkaista samaan syssyyn polttoainepumpun...
https://aijaa.com/Ss6dhm

...ei taida kuulua polttoainepumpun uida bensassa. 8O
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4285
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kaksi ennen katalysaattoria? 8O Pitäisi olla 1 ennen ja 1 jälkeen.

Joku on rikkonut painepuolen liittimen ja ranetanut sen. Tuo kannattaisi korjata.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

Vastaa Viestiin