Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

Hintapyynnit nousee nousemistaan. Vuodessa melkein kaksinkertaiseksi noussut pyynnit. Alkaako olemaan jo sen verran harvinaisia? :wink:
Avatar
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Saint kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 13:54
Hintapyynnit nousee nousemistaan. Vuodessa melkein kaksinkertaiseksi noussut pyynnit. Alkaako olemaan jo sen verran harvinaisia? :wink:
Aero uskovaiset pyytää , mutta muut ei maksa. Sitä niille on tapahtunut. Oikeasti edelleen 5ke saa hyvän viiru Aeron
Viimeksi muokannut Kaide, Ke Maalis 11, 2020 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1521

Saab 9-3 Cabrio -01 B235R stage 0.7
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Mini Clubman JCW -14
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

Kaide kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 14:00
Saint kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 13:54
Hintapyynnit nousee nousemistaan. Vuodessa melkein kaksinkertaiseksi noussut pyynnit. Alkaako olemaan jo sen verran harvinaisia? :wink:
Aero uskovaiset pyytää , mutta muut ei maksa. Sitä niille on tapahtunut
Oikeestaan mun arvio on, että liikkeet alko repii sikahintoja jossain vaiheessa, joku laitto ison pyynnin ja muut vertaa siihen. Netin huono puoli
Avatar
eegas
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Liperi

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja eegas »

Saa sitä neljälläkin tonnilla katsastamattoman ja korjauskelpoisen Aeron, itse ostin tuollaisen ja tähän mennessä on mennyt osiin n. 1500€, nyt on jo katsastettu ja korjauksiin on kaikki osat ostettu, tarvitsee vaan asennenlla paikoilleen. Kesärenkaat vielä pitää ostaa, sitten kaikki on kunnossa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Käyttis: Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07 ja Saab 9-5 2.0t wagon -04
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76 ja Kawasaki ZZR 1100 -93
Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

eegas kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 16:42
Saa sitä neljälläkin tonnilla katsastamattoman ja korjauskelpoisen Aeron, itse ostin tuollaisen ja tähän mennessä on mennyt osiin n. 1500€, nyt on jo katsastettu ja korjauksiin on kaikki osat ostettu, tarvitsee vaan asennenlla paikoilleen. Kesärenkaat vielä pitää ostaa, sitten kaikki on kunnossa.
Saa toki, noissa vaan ollut jonkun verran ketjun kanssa probleemia niin 300k ajettua ei kiinnosta ostaa, varsinkin kun Ruotsista sais halvalla 200k ajetun. Pitäis lomat anoa noutoa varten vaan
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1649
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Hirsch Aerot ne vasta kiven alla onkin...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Yhtä paljo se jakopääremppa maksaa 200 ja 300 tkm ajettuihin :roll: Niinku kaikki muuki remontti.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 18:31
^^Yhtä paljo se jakopääremppa maksaa 200 ja 300 tkm ajettuihin :roll: Niinku kaikki muuki remontti.
Ylläri? 200 tonnia ajetulla voi todnäk ajaa huoletta ainakin 50-100k ennen ketjuremppaa, tietenkin kaikki ovat yksilöitä. En ymmärrä, miten tästäkin saa rakettitiedettä.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2182
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

200tkm ajetulla kalleimmat kilsat on vielä edessä kun 300tkm ajetussa ainakin osa vakiopaikoista on todennäköisesti jo rempattu.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^No viittasin lähinnä siihen, et mun ymmärryksen mukaan T7 on aina samanlainen arpapeli oli mittaris mitä tahansa :) Toki jos se 200 tkm ajettu on halvempi, niin lähtökohta on hyvä, mut jos molemmat on koriltaan ja sisustaltaan samas kunnos, niin en mä kilsoille itse laskisi euroakaan. Toki henkinen plussa se on, et on "vähän ajettu" auto alla.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

t.t.j kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 19:18
200tkm ajetulla kalleimmat kilsat on vielä edessä kun 300tkm ajetussa ainakin osa vakiopaikoista on todennäköisesti jo rempattu.
Toi nyt on ihan yleinen harhaluulo, kun katsoo paaliin menevien kilsamääriä. Jos laittaa ~7 tonnia autoon niin haluisin ajaa mielummin 150 tonnia sillä esim. kuin pahimmassa tapauksessa 20 tonnia. Mutta jokainen auto on yksilö, ja muutenkin Saabin tyyppiviat tulee juuri 200 pintaan, joten en ymmärrä logiikkaa, että 300k olisi paremmin huollettu.
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 19:19
^^No viittasin lähinnä siihen, et mun ymmärryksen mukaan T7 on aina samanlainen arpapeli oli mittaris mitä tahansa :) Toki jos se 200 tkm ajettu on halvempi, niin lähtökohta on hyvä, mut jos molemmat on koriltaan ja sisustaltaan samas kunnos, niin en mä kilsoille itse laskisi euroakaan. Toki henkinen plussa se on, et on "vähän ajettu" auto alla.
Jos joku on keksinyt ikiliikkujan, niin ostan mielelläni sellaisen.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei tässä kukaan ikiliikkujaa hae eikä halua ohjata ketään ostamaan 300 tkm ajettua autoa. En tunne sinua, mutta yritin nyt vain kertoa sen karun totuuden tiettyyn genreen kuuluvista Saabeista. Se on se taivaanrannan maalaaminen aina ihanaa, mutta moni silti kokee karun totuuden noiden vehkeiden kanssa, etenkin jos olettaa, että toisella ajaisi vähemmällä remontilla kuin toisella. Omakohtainen kokemus on 200 tkm tuupattuun ruoskaan tehdasuusi moottori kun odotin kans, että arpa ei osuisi kohdalle.

Mutta jos nyt pahoitin jonkun mielen, niin anteeksi. En halua vaikuttaa kenenkään auto-ostoksiin enkä -haaveisiin, mutta kerroin nyt vain, että se musta pekka on aika monella jäänyt käteen. Toivotan kuitenkin onnea autokaupoille. Voi sieltä osua se helmikin kohdalle, jolla ajetaan huolettomia kilometrejä vuosikausia.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2182
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Saint kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 19:49
Mutta jokainen auto on yksilö, ja muutenkin Saabin tyyppiviat tulee juuri 200 pintaan, joten en ymmärrä logiikkaa, että 300k olisi paremmin huollettu.
Tyyppiviat tulee 200tkm pintaan niin ne on korjattu 300k ajetussa. Omassa femmassa on nyt 260tkm mittarissa ja tonneja on mennyt paljon viimeisten 50tkm aikana.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Saint
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä viiru Aerojen hintakehitykselle on tapahtunut?

Viesti Kirjoittaja Saint »

t.t.j kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 20:56
Saint kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 19:49
Mutta jokainen auto on yksilö, ja muutenkin Saabin tyyppiviat tulee juuri 200 pintaan, joten en ymmärrä logiikkaa, että 300k olisi paremmin huollettu.
Tyyppiviat tulee 200tkm pintaan niin ne on korjattu 300k ajetussa. Omassa femmassa on nyt 260tkm mittarissa ja tonneja on mennyt paljon viimeisten 50tkm aikana.
Mun yksikään Saabin tekninen vika ei ole maksanut 200€ enempää, mutta olenkin ostanut vain alle 200 tonnia ajettuja, joihin tulee kaikki kalliit rempat.
Vastaa Viestiin