Konepellin ruostumisesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Konepellin ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Terve,

saapikkaan (9-5, vm. 1999) konepellin vasemman etunurkan maalipinta on alkanut pikkuhiljaa kuplia. Kuplintaa on myös samoilla kohdin konepellin sisäpuolella. Onkohan jollakulla kokemusta siitä, onko konepelti tuossa vaiheessa jo niin läpeensä ruostunut, ettei maalin alta juuri tervettä peltiä löydy? Siinä tapauksessa voisi olla viisaampaa vaihtaa koko konepelti, ainakin jos jostain löytyy saman värinen (frost grey) käytetty.
Viimeksi muokannut pilkkitikka, Su Maalis 15, 2020 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Konepellin ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja Termos »

Paha sanoa konepeltiä näkemättä, mutta kyllä molemminpuoliset maalivauriot viittaavat puhkiruostumiseen :(

Mutta jos vauriopaikka on konepellin etureunassa, ajovaloumpion läheisyydessä, niin kyllä siihen kohtuullisen osaava hitsaaja paikan täppäilee migillä.

Keulamerkin lähistöllä ja siitä tuulilasia kohden konepelti on niin lötköä peltiä, että sitten vaaditaan jo hitsaajalta oikeaa osaamista, tai runsasta määrää pakkelia pellin venymien peittämiseen.

Tuo Frost Grey ei käsittääkseni ole ihan helpoin väri valmiita peltiosia etsiskellessä, lievästi sanottuna. Siksi tuumailin paikkausvaihtoehtoa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
aero
-
Viestit: 8672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Konepellin ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja aero »

Välttämättä ei kannata poissulkea vaihtoehtoa vaihtaa konepeiton väriä. Eli jos löytää priimakuntoisen konepellin väärässä värissä, niin se väri on vaihdettavissa.

Meinaan maalaamaan joutuu myös hitsilöinnin päätteeksi. Selviää toki vähemmällä maalilla, mutta kokonaiskustannus-vaiva-lopputulos -kolmiossa voi olla kilpailukykyinen vaihtoehto hyvän pellin maalaaminen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Konepellin ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja Termos »

Erittäin hyvä pointti tuossa yllä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jycä
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 14:31
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Konepellin ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja Jycä »

Mulla ois purkuautossa tuon värinen konepelti. Ei nyt mikään priima, muttei huonoinkaan. YV jos tarvetta.
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Konepellin ruostumisesta

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Kiitti kaikille. Jossain vaiheessa on tuolle ongelmalle jotain tehtävä. Minä pistän YV:tä tulemaan.
Vastaa Viestiin