Terve,
saapikkaan (9-5, vm. 1999) konepellin vasemman etunurkan maalipinta on alkanut pikkuhiljaa kuplia. Kuplintaa on myös samoilla kohdin konepellin sisäpuolella. Onkohan jollakulla kokemusta siitä, onko konepelti tuossa vaiheessa jo niin läpeensä ruostunut, ettei maalin alta juuri tervettä peltiä löydy? Siinä tapauksessa voisi olla viisaampaa vaihtaa koko konepelti, ainakin jos jostain löytyy saman värinen (frost grey) käytetty.
Konepellin ruostumisesta
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Konepellin ruostumisesta
Viimeksi muokannut pilkkitikka, Su Maalis 15, 2020 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Konepellin ruostumisesta
Paha sanoa konepeltiä näkemättä, mutta kyllä molemminpuoliset maalivauriot viittaavat puhkiruostumiseen
Mutta jos vauriopaikka on konepellin etureunassa, ajovaloumpion läheisyydessä, niin kyllä siihen kohtuullisen osaava hitsaaja paikan täppäilee migillä.
Keulamerkin lähistöllä ja siitä tuulilasia kohden konepelti on niin lötköä peltiä, että sitten vaaditaan jo hitsaajalta oikeaa osaamista, tai runsasta määrää pakkelia pellin venymien peittämiseen.
Tuo Frost Grey ei käsittääkseni ole ihan helpoin väri valmiita peltiosia etsiskellessä, lievästi sanottuna. Siksi tuumailin paikkausvaihtoehtoa.
Mutta jos vauriopaikka on konepellin etureunassa, ajovaloumpion läheisyydessä, niin kyllä siihen kohtuullisen osaava hitsaaja paikan täppäilee migillä.
Keulamerkin lähistöllä ja siitä tuulilasia kohden konepelti on niin lötköä peltiä, että sitten vaaditaan jo hitsaajalta oikeaa osaamista, tai runsasta määrää pakkelia pellin venymien peittämiseen.
Tuo Frost Grey ei käsittääkseni ole ihan helpoin väri valmiita peltiosia etsiskellessä, lievästi sanottuna. Siksi tuumailin paikkausvaihtoehtoa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Konepellin ruostumisesta
Välttämättä ei kannata poissulkea vaihtoehtoa vaihtaa konepeiton väriä. Eli jos löytää priimakuntoisen konepellin väärässä värissä, niin se väri on vaihdettavissa.
Meinaan maalaamaan joutuu myös hitsilöinnin päätteeksi. Selviää toki vähemmällä maalilla, mutta kokonaiskustannus-vaiva-lopputulos -kolmiossa voi olla kilpailukykyinen vaihtoehto hyvän pellin maalaaminen.
Meinaan maalaamaan joutuu myös hitsilöinnin päätteeksi. Selviää toki vähemmällä maalilla, mutta kokonaiskustannus-vaiva-lopputulos -kolmiossa voi olla kilpailukykyinen vaihtoehto hyvän pellin maalaaminen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Konepellin ruostumisesta
Erittäin hyvä pointti tuossa yllä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Konepellin ruostumisesta
Mulla ois purkuautossa tuon värinen konepelti. Ei nyt mikään priima, muttei huonoinkaan. YV jos tarvetta.
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Konepellin ruostumisesta
Kiitti kaikille. Jossain vaiheessa on tuolle ongelmalle jotain tehtävä. Minä pistän YV:tä tulemaan.