Huonosti toimiva keskuslukon kaukosäätö

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
j_ran
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Huonosti toimiva keskuslukon kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja j_ran »

Onko mitään ideaa mistä voisi johtua, kun ovet aukeaa kaukosäädöllä joskus ihan ok ja toisinaan pitää painella moneenkin kertaan avaimen avausnappia lähes ovessa kiinni? Avaimen patterin vaihdoin. Molemmilla avaimilla sama juttu, toinen jopa vielä huonommin toimiva. Mistä se kaukosäätö ottaa signaalinsa, saako sitä putsattua tms. jotenkin? Ei nyt muuten, mutta on aika ärsyttävää kun ei ovet aukea :D . Auto on farmari '08 9-5.
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Huonosti toimiva keskuslukon kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Itsellä niin,että aukeaa aina,mutta lukkoon ei tahdo mennä millään...

Apuja myös tänne!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huonosti toimiva keskuslukon kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Tuolla samalla radiotaajuudella (433 MHz) jolla kake toimii on monta - monta, erilaista laitetta. Olen itse huomannut, että joskus parkkipaikalla kake ei meinaa toimia ollenkaan, tai toimii muutamien metrien säteellä. Mutta etenkin kotipihassa, toimii kymmenien metrien päästä. Olen itse pähkäillyt, että syy on toisissa autossa "ympäristössä", voin kuvitella että ne ns. key-less-entry autot oikein kailottaa tuolla kaukosäätimen taajuudella - "mää olen täällä". Toinen mahdollisuus on internetti of vempleleet, langattomat lämpömittarit tms. yms. jne. jotka toimii ainakín osittain samalla taajuudella ja joka tekee näiden tradionaalisten radio kamppeiden toiminnasta epävarmaa. Mitä enemmän saman radiotaataajuuskaistan (=taajussalueen) käyttäjiä - sitä enemmän häiriötä toisille käyttäjille.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
j_ran
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Huonosti toimiva keskuslukon kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja j_ran »

Tuo voi olla jopa totta. Huomannut myös isojakin eroja kantamassa. Voikohan tälle tehdä jotain? Ollut nyt 3-4 vuotta edellisistä Saabeista pihassa ja silloin kakosäätimet toimi suht ok, mutta onhan tässä ajassa langattomat laitteet huimasti lisääntynyt.
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
Vastaa Viestiin