femma ilman aeroa ihmettelyä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: femma ilman aeroa ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

jooseppi78 kirjoitti:
La Huhti 25, 2020 09:03
Bapsu kirjoitti:
La Huhti 25, 2020 02:03
Ero noiden firmojen pesulla ja omalla pesulla on se, että firma työntää paskanirrotusaineet sisään. Itse käytin aikanaan oman femman moisessa, kuumalla laatikolla kun vaihtaa kovemmassa kiihdytyksessä nykäsemällä/ryskäsemällä. Ei se tuolla pesulla mihinkään ole muuttunut 80tkm aikana, opin elämään "ominaisuuden" kanssa, muuten laatikko kyllä muuttui huomattavasti jouheammaksi, onhan tolla jo melkein 450tkm rullattu.

Eli huuhtomalla vaan jos halauaa säästää. Monella oli väärämerkkisessä huuhdonta auttanut moniin ominaisuuksiin, tuskin siihen kenenkään loota hajoaa, jos hajoaa niin on boksi ollut jo tiensä päädyssä muutenkin.
Jos sähköohjattu loota vaihtaa rykäisemällä/nykäisemällä niin usein vika löytyy paineensäätö venttiilistä/solenoidista tai usemmasta. Joko sen viasta tai liasta. Esim. Psa:n ja renun käyttämä al4/ja olikos renulla nimenä ad0 tms. kärsii kehnoista solenoideista. Niissä vaan boksiin on helppo päästä käsiksi ja vaihto onnistuu aurinkoisena päivänä parkkiksellakin. Solenoideista tuli päivitetty versio ja niiden vaihto vaati lootan softan päivityksen.
Joo kyllähän tuon aisininkin venttiilipöydän ja solkkupaketin saisi ilmeisesti auki lootan ollessa autossa paikallaan. En ole vaan jaksanut ko. asiaan liiemmin perehtyä kun loota toimii muutoin kuin kello. Lika sitä rykimistä tosiaan aiheuttanee, pesun jälkeen kulmikas käytös väheni huomattavasti jo muutoinkin.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

Vastaa Viestiin