Nyt on murheita.
Etupenkkien alla on reikiä. Hitsaus vaatii penkkien irroittamisen ja tämä herättää monta kysymystä.
-Penkeissä lukee että niissä on sivuturvatyynyt. Ilmeisesti penkin sisällä sivussa. Sähköpenkit, jos sillä on jotain väliä.
-Miten penkki irroitetaan niin, ettei turvatyyny räjähdä irroittajan leukaan? Akku irti ja odotetaan hetki ennen irroitusta?
-Jos penkki lähtee räjähtämättä irti kun akku on ollut riittävän pitkään irti, niin meneekö ajonesto päälle?
-Jos ajonesto menee päälle, niin milläs sen saa deaktivoitua? Tai estettyä ettei mene päälle.
Monta kysymystä, hyviä ohjeita ja vinkkejä tarvittaisiin. Auto on siis 9-5 Griffin, V6, 3.0, 1999.
Penkkien irroitus, sivuturvatyynyt ja ajonestolaite, Griffin 1999
Re: Penkkien irroitus, sivuturvatyynyt ja ajonestolaite, Griffin 1999
Penkkiä joutuu liikuttamaan eteen ja taakse, jotta pääsee kiinnityspultteihin käsiksi.
Turvallinen reitti lienee kiertää pultit auki ja irrottaa akunkenkä sitten kun penkki on enää penkin johtosarjan liittimellä kiinni autossa.
Turvavyön alapään kiinnitys penkkiin on pikaliittimellä, ei tarvitse kiertää sitä pulttia ollenkaan. Riittää, että saa kunnolla painettua sitä lukitusnastaa.
Älä käännä virtoja päälle penkin ollessa irti auton johtosarjasta, niin vältyt vikakoodeilta.
Ajonestohan kuittaantuu joka käynnistyskerralla kun avain viedään virtalukkoon lukkosylinterin ympärillä olevan tunnistinrinkulan lähelle.
Turvallinen reitti lienee kiertää pultit auki ja irrottaa akunkenkä sitten kun penkki on enää penkin johtosarjan liittimellä kiinni autossa.
Turvavyön alapään kiinnitys penkkiin on pikaliittimellä, ei tarvitse kiertää sitä pulttia ollenkaan. Riittää, että saa kunnolla painettua sitä lukitusnastaa.
Älä käännä virtoja päälle penkin ollessa irti auton johtosarjasta, niin vältyt vikakoodeilta.
Ajonestohan kuittaantuu joka käynnistyskerralla kun avain viedään virtalukkoon lukkosylinterin ympärillä olevan tunnistinrinkulan lähelle.
Viimeksi muokannut jus, Ke Huhti 22, 2020 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Penkkien irroitus, sivuturvatyynyt ja ajonestolaite, Griffin 1999
Paljon kiitoksia.
Tulin ilmeisesti murehtineeksi turhia siitä että sivuturvatyyny tulee silmille ja auto ei käynnisty kun akku on ollut irti. Eihän tämä niin pahalta vaikutakaan.
Tulin ilmeisesti murehtineeksi turhia siitä että sivuturvatyyny tulee silmille ja auto ei käynnisty kun akku on ollut irti. Eihän tämä niin pahalta vaikutakaan.
Re: Penkkien irroitus, sivuturvatyynyt ja ajonestolaite, Griffin 1999
Femma ei ole V*lvo... Akunkengän voi huoletta iroittaa ja pitää irti - Trionic kyllä adaptoituu uudestaan, kuten aikaisemmatkin moottorinohjausyksiköt... Kaikissa autoissa, pitää akunkenkä irtoittaa varmuusvaraksi, ennenn kun turvavälineiden kanssa tusataan.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86