Kyllä tuon olen alusta lähtien tiennyt, että loiskelevy on yksi valukappale, siitähän tässä ei olekaan kysymys, vaan millä tuo loiskelevy on tankin pohjassa ollut kiinni, ei ole murtumajälkiä eikä liimajäämiä.Pakari kirjoitti: ↑Ti Kesä 09, 2020 10:58Loiskelevyjä ei ole kasattu liimalla, kuten sinulle on aiemmin kerrottu.eegas kirjoitti: ↑Ti Kesä 09, 2020 09:13Kerrompa tuon oman tapaukseni, kuinka sen tein:
Ostaessani auton viime talvena, myyjä kertoi vaihtaneensa siihen bensapumpun, kysyin heti onnistuiko asennus ilman väkivaltaa, kielsi väkivallan. Kuitenkin autolla kun ajoi noin puoleen väliin tankkia, noin 500km, se sammui ajaessa, eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin tankkasi. Olin hommannut jo aikaisemmin uuden punpun ämpäreineen ja aloin vaihtopuuhiin. Letkut ja liitin läksi ehjänä irti, samoin se lukitusrengas. Nostin pumppua ylöspäin ja huomasin että se ei ollut suorassa, vaan n. 45 asteen kulmassa oikealle päin, eli pumpun imupuoli oli tankin keskivaiheilla, siksi ei ottanut tankkia tyhjemmäksi. Olihan siinä mittarin kohokin kokonaan irti, oli kyllä voinut lähteä irrottaessanikin. Kuitenkin metallinen kiinnike oli kokonaan irti pumpusta, oli vaan letkujen varassa. Tuo loiskelevy oli jotenkin tarttunut tuohon pumppuun kiinni ja oli vaikea saada ne erilleen, jotta sain pumpun pois. Sitten käärin hihat ylös, vedin tuon loiskelevyn pois melko väkivaltaisesti, siinä rikkutui tuo välilevy, mutta tuli kokonaan sieltä pois. Sitten laitoin käden kainaloita myöden tankkiin, hapuilin ympäriinsä tankkin, etsien irtonaisia osia ja liimajäämiä pohjasta, en löytänyt mitään muuta kuin puolillaan olevan tankin bensaa. Taskulampullakin tiirailin, eikä silmään näkynyt mitään irtotavaraa. Asensin uuden pumpun ämpäreineen ja heti alkoi bensamittarikin näyttää järkeviä lukemia.
viewtopic.php?p=1251399#p1251399