Map anturin vaihto uudempaan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Ylivieska

Map anturin vaihto uudempaan

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Mitenkä on pitääkö kertoo eculle että uudemman mallinen 4napainen map anturi, entisen 3napaisen pyöreän liitillisen tilalla kun ei kuulemma suomesta saa mistään tuota vanhempaa, nyt pukkaa aina käynistyksen jälkeen fcod 263 ja pysyy poissa jos nollaa vikakoodit moottori käynnissä ja tehot tallella, mutta jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin sama juttu ja alunperin kun liitin kaikki 3 johtoa mukana tulleen ohjeen mukaan "orion" niin ei toiminut näinkään hyvin vaan meni heti limb home tilaan, joten käänsin kaksi värillistä johtoa ristiin ja jätin mustan ennallaan niin nyt sitten tämä 263 ongelma kuten tuossa alussa kerron.
Lyhesti sanottuna :D vaatiiko tech tai vastaava toimia tai sitten vain väärä anturi kumminkin.
Autona siis 9-5 aero my:2005
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Map anturin vaihto uudempaan

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ei vaadi. Uudemmissa ei tuota neljättä karvaa löydy johtosarjasta, vaikka anturissa paikka onkin. Syy miksi on vaihdettu anturi on, että voidaan käyttää samaa osaa kuin paineputkessa ennen läppää.

Miten on johdotus tehty tuolle uudelle anturille?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Map anturin vaihto uudempaan

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Johdotus koitettiin tehdä mukana tulleen ohjeen mukaan "saab orion" 9-5 mutta sitten mentiin heti limb home tilaan kun virrat laittoi päälle, koitettiin myös vaihtaa niiden kahden värilliset johdot ristiin ja musta sai jäädä sille kuuluvalle paikalle, silloin tosiaan käynistyy mutta tulee heti kohta tuo fcod 263 ja oliko se tuo pinl jos en väärin muista pitäisi näyttää paineita niin on koko ajan nollassa ja kulutus ei hyvä 6.8 etanolilla eli laihalle varmaan vetää ja ahtaa hyvin kylläkin en kyllä kokeillut kun kerran koska tiedän mitä voi seurata :| no vanha anturi pojalta takas lainasta my99 femmasta jossa nyt siis yksiosainen imusarja ja avot miun aero toimii niinkuin ennenkin ja tämä uusi anturi tekee pojan autossa just samat ongelmat.
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Map anturin vaihto uudempaan

Viesti Kirjoittaja TTH »

Vaikea sanoa kun ei tiedä mikä on Saab Orio ohje.
Tässä on kytkis ja liitin (tai lähinnä mitenpäin siinä nuo kirjaimet on), jos ei näillä lähde niin eiköhän siellä ole anturi rikki:
Kuva

Kuva
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Map anturin vaihto uudempaan

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

TTH kirjoitti:
Ke Kesä 17, 2020 18:11
Vaikea sanoa kun ei tiedä mikä on Saab Orio ohje.
Tässä on kytkis ja liitin (tai lähinnä mitenpäin siinä nuo kirjaimet on), jos ei näillä lähde niin eiköhän siellä ole anturi rikki:
Kuva

Kuva
Kuva
Tuon näköinen lappunen tuli mukana ja nuo mustekynä merkinnät ovat omasta anturista miten oli väri koodit eli piuhat.
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
Vastaa Viestiin