
-02 Saab 9-5 Aero
-02 Saab 9-5 Aero
Saabi ei menny katsastuksesta päästöistä läpi. Polkiessa herjasi vikakoodia, joka viittasi lambda-anturiin. Noh tilasin autodocista uuden orkkis lambdan ja vaihdoin sen tilalle. Auto käynnistyy, mutta heittää lambda-arvot -2500 ja rupeaa käymään kolmella ja kahdella ja sammahtaa. Boschilaisessa lambdassa oli samat koodit kuin alkuperäisessä lambdassa. Kysymys kuuluukin, että onko uusi lambda susi ja esimerkiksi vioittunut kuljetuksen aikana, vai voiko olla niin että Saabista pitää kytkeä miinuskaapeli vartiksi pois, jotta moottorinohjaus nollautuisi. Voiko olla niin, että trionic syöttää polttoainetta vanhan lambdan parametreillä ja tämän takia ei käy uudella lambdalla? Tosiaan vanhan lambdan kun laittaa paikalleen auto käy kyllä, mutta lambda-arvot ovat pielessä, pääosin plussan puolella, luokkaa 300-800.


Saab 9-5 Aero -02
Re: -02 Saab 9-5 Aero
Minulle kävi samoin. Kolme viikkoa toimi ja sitten alkoi valo palamaan. Vaihdoin vanha takaisin, nyt ajanut pari viikkoa eikä valo ole syttynyt kertaakaan. Nyt odotellaan mitä takuu sanoo. Oliko niin että asioin firmassa kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Viikkojen odotus on kohtuuton.
Re: -02 Saab 9-5 Aero
Anturi oli toimiva, moottorinohjaus täytyi vain resetoida ottamalla sulake nro 17 pois hetkeksi. Arvot ovat vielä sidistä katsottuna hetkellisesti pielessä, tyhjäkäynnillä välillä jopa 500 paikkeilla. Pääosin arvot ovat kunnossa -+200 Mistä moinen hetkittäinen arvojen heitto johtuu?
Saab 9-5 Aero -02
Re: -02 Saab 9-5 Aero
Tsekkaas imuvuodot ! Ne on itsellä muutamassa autossa tehneet juurikin tuollaista sekoilua . Käytännössä kaikki konehuoneen putket ja letkut immun ja imusarjan välistä, klemmarit jne
Re: -02 Saab 9-5 Aero
Joo täytyypä tsekkailla! Ne pienemmät alipaineletkut, olikohan halkaisijaltaan 4mm jo vaihdoinkin. 

Saab 9-5 Aero -02